.

internet op galaxy S plus, android 2.3.5

  • 11 March 2012
  • 9 reacties
  • 938 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hoi,

Ik heb een samsung galaxy S plus i9001, met android versie 2.3.5.
Verder staat roaming en pakketgegevens gebruiken allebei aan. Ook staat online de optie internetgebruiken op mn mobiel aan.
Ik heb al het forum en andere internetsites afgespeurd, maar kom er niet uit met het internet. Wat zijn de juiste instellingen?

Ik heb al o.a. geprobeerd in verschillende variaties:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet

en

Naam: NL KPN Internet
APN: portalmmm.nl
proxy: (geen)
poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: (geen)
MMSC: (geen)
MMS-proxy: (geen)
Mms-Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: (geen)
APN-Type: internet

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Kijk eens bij dit topic: https://forum.simyo.nl/android-73/stel-internet-op-mijn-htc-android-incl-screenshots-763/
Je kunt ook even het woord JA sms-en naar 1300 om te kijken of je automatisch instellingen kunt ontvangen.
Toen je de simkaart er voor het eerst indeed, kreeg je toen ook een menu waarbij je moest kiezen welke provider/netwerk je hebt?
Badge
Hey,

Bedankt voor je reactie.

Dat smsen heb ik al meerdere keren geprobeerd en dat werkt kennelijk niet bij android toestellen o.i.d? (stond ergens anders op het forum). Krijg telkens de reactie terug dat mijn toestel niet te configureren is. Verder heb ik nooit zo'n menu gehad waaribj ik een provider moest kiezen en heb ik volgens mij zo'n beetje alle methodes die bij dat forumtopic al genoemd worden al gebruikt.
Reputatie 3
Badge +5
Sommige android toestellen werkt dat inderdaad niet, maar niet bij alle android toestellen hoor ;)
Welke provider heb je toen gekozen?
Als je echt alles doorgelezen en geprobeerd hebt (ook afbeelding 7 en 8 als alternatief), en het werkt nog steeds niet, denk ik eerder dat het probleem ergens anders ligt, dit kan een Simyo moderator verder voor je nakijken.
Badge
Ook bedankt voor je reactie 🙂 Had het alternatief bij afbeelding 7 en 8 ook al geprobeerd, net nog maar een keertje, maar werkte helaas nog steeds niet.
Ik ben inmiddels bang dat het een heel klein vinkje is dat bij een of andere optie net verkeerd staat waardoor het de hele tijd mis loopt. Nouja, hopelijk weet zo'n moderator wat te vinden.
Reputatie 3
Badge +5
Je bent dus een nieuwe klant en hebt hiervoor geen internet van Simyo gehad?
Misschien dat er technisch iets in het systeem niet goed staat. Is wel eens gemeld van iemand op dit forum dat het in de backoffice iets niet goed stond.
Je kunt dus ook geen enkele website openen? en je hebt gewoon gewoon genoeg bereik neem ik aan?
Het zou ook nog een tijdelijke storing kunnen zijn eventueel.
Badge
Ik ben idd een nieuwe klant, en probeerde het gisteren voor het eerst met internet. Ik krijg geen enkele site geopend. Ik kan verder wel gewoon bellen en smsen en ik heb hier vroeger wel internet gehad via het kpn netwerk toen ik daar nog bij zat, dus dat kan het ook niet zijn. Anders ga ik morgen maar even naar simyo bellen denk ik.
iig bedankt
Reputatie 2
Badge +4
Beste Neps,

Zojuist hebben we de optie internet op de mobiel opnieuw voor je geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel eenmaal uit te schakelen en opnieuw aan te zetten zodat de wijziging van kracht wordt. Als je de juiste internet instellingen al hebt ingevoerd zul je hierna verbinding kunnen maken met het datanetwerk van Simyo.

Groetjes,

Manisha
Badge
Dat resetten heeft waarschijnlijk geholpen! Heb 'm daarnet uit en weer aan gezet, en hij doet het nu gewoon. Bedankt!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Neps,

Wij zijn blij om te vernemen dat het is verholpen. Wij wensen je veel internetplezier!

Groetjes,

Manisha

Reageer