.

Beantwoord

Waarom heb ik internetkosten gemaakt toen ik op een veerboot was?


Badge
Hallo,
Ik heb 500 mb bijgekocht en heb nog 445 van de 1500.
Nu zie ik dat ik 15,99 buiten de bundel heb.
Komt dit nu van even internetten op de ferry van Newcastle naar Ijmuiden. Anders zou ik het niet weten.

Groet Klinki.
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 July 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kijk hier eens naar:

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/waarom-valt-het-verbruik-in-engeland-buiten-mijn-bundel-39095
Reputatie 7
Badge +9
Dat is zeer waarschijnlijk, zie: https://www.dfdsseaways.nl/aan-boord/ijmuidennewcastle/wifi

Als je op het scherm van je telefoon 'MCP' of '901 12' ziet staan dan weet je dat je met het GSM netwerk aan boord bent verbonden, en dan kun je er voor kiezen om roaming uit te zetten of de vliegtuigstand aan te zetten om hoge kosten te vermijden. Kosten gemaakt via MCP vallen buiten je bundel. Als je weer in de buurt van het vaste land bent dan is het mogelijk om weer contact te maken met het KPN netwerk of dat van een UK roaming partner van KPN.
Reputatie 7
Badge +7
Maar als je een peperdure cruise kan betalen kan diit er ook wel bij.
Reputatie 7
Badge +9
Maar als je een peperdure cruise kan betalen kan diit er ook wel bij.

Peperduur? Valt best mee.

Badge
Dit valt niet onder de 9+ klantbeleving maar bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +9
Wat valt daar wel onder? Ik ben niet zo bekend met het begrip 9+ klantbeleving. Zal wel iets typisch Nederlands zijn... :8
Badge
Het ging om de reactie van Wimj12.
En was niet voor u bestemd.
Nogmaals bedankt voor de vlotte reactie.
Reputatie 7
Badge +9
Is goed. Op een forum zoals deze is het soms niet duidelijk wie op wie reageert, vandaar dat ik zelf vaak het 'quote' knopje gebruik als ik speciaal op iemand anders zijn post wil reageren. Overigens maak ik zelf regelmatig gebruik van de ferry van en naar IJmuiden en over het algemeen ben ik best tevreden (behalve de buitensporig hoge kosten van mobiel telefoneren).
Reputatie 7
Badge +7
Het ging om de reactie van Wimj12.
En was niet voor u bestemd.
Nogmaals bedankt voor de vlotte reactie.


Het was als grap bedoeld, maar kennelijk niet zo overgekomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Klinki,

Welkom op het Simyo Forum!

Logisch dat je je afvraagt waar die kosten vandaan komen! Je hebt inderdaad 500 MB's bijgekocht. Je internetbundel van 1000 is op sinds 20 juli, maar je hebt nog voldoende MB's uit je 500 MB-bundel. Deze extra kosten komen vanwege een satellietverbinding die je maakte toen je aan het internetten was op de boot. Je hebt ook een sms gehad om je te waarschuwen over de geldende tarieven. De inhoud van de sms luidde als volgt:

Welkom in Inmarsat B SNAC. Je betaalt 458 cent per minuut voor bellen en 51 cent per sms. Internetten kost 500 cent per MB. Gebeld worden kost 254 cent per minuut.

Je hebt deze sms gekregen op 20 juli om 16:47. Kun je die terugvinden? Ook kun je via Mijn Simyo altijd terugvinden waar je verbruik aan op is gegaan 🙂

Een satelliet-verbinding valt onder zone 4, en daar zijn je bundels dus ook niet geldig. Je kunt je bundels wel in zone 1 gebruiken.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ron H, Scotsman en Wimj12, dank voor het meedenken heren :)

Groetjes,
Jihane
Badge
Oke ik heb het nagekeken en die sms is mij ontgaan.
Gelukkig was het niet heel veel.
Maar dat overkomt mij dus niet weer.
In ieder geval bedankt.

Groetjes Klinki.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi klinki,

Jammer dat de sms je was ontgaan. Het scheelt inderdaad dat het niet veel was. Graag gedaan namens mijn collega en als je verder nog vragen hebt, hoor ik graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
In heel europa geen internetkosten meer... Behalve op veerboten dus. Ik heb op de boot niets gedaan met mijn telefoon, alleen in de wachtrij voor de boot van Denemarken naar Duitsland een fotootje verstuurd via app, 0,8 MB voor €3,75, duur plaatje...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wimmetje,

Ik snap dat je dat gek vindt! Verbruik binnen zone 1 valt binnen je bundel. Als je aan het varen bent, dan maakt je telefoon verbinding met een satelliet. Dit valt niet binnen zone 1. Je krijgt altijd een sms zodra je verbindt met een netwerk in een ander land, of in dit geval, erbuiten. Zodra je zo'n sms krijgt, weet je ook dat je je internetverbinding het beste kunt uitschakelen tot je weer op het vasteland bent.

In de sms staat ook precies hoeveel je betaalt. Je bent dus altijd op de hoogte!

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihane,

Ik heb alleen om 1141 u een sms gehad dat ik Denemarken binnenkwam, met daarin de kosten voor dat land. vervolgens om 1408 u naar 1330 u gesmst dat ik geen info meer wilde (INFO UIT) en om 1445 op de boot gereden. Info uit duurt twee dagen volgens de sms die daarop volgt. Ik heb op de boot niks gedaan, alleen voor de boot in de wachtrij. Het gaat me niet om die paar euro maar als je dit doet zonder te weten kan het aardig oplopen, mijn bericht was dan ook als waarschuwing aan anderen bedoeld.

Groeten,
Wimmetje
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Wimmetje,

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zie het! Je hebt inderdaad geen melding gehad. Wat vreemd zeg. Dit komt waarschijnlijk doordat de verbinding er maar heel even was.

De kosten hoef je dan ook niet te betalen. Ik heb de kosten voor je vergoed. Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Wimmetje,

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en ik zie het! Je hebt inderdaad geen melding gehad. Wat vreemd zeg. Dit komt waarschijnlijk doordat de verbinding er maar heel even was.

De kosten hoef je dan ook niet te betalen. Ik heb de kosten voor je vergoed. Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar


Dag Caspar,

Dat is netjes om het zo op te lossen, dank!

Groeten,
Wimmetje
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimmetje,

Ben erg blij om te horen dat je zo blij bent met de oplossing! Heel graag gedaan namens Caspar.

Ik wens je alvast een fijne avond toe. :$

Groetjes,
Asma
Ik heb in dezelfde wachtrij en rond hetzelfde tijdstip als Wimmetje voor de boot van Denemarken naar Duitsland een appje verstuurd en heb hiervoor €1,24 in rekening gebracht gekregen. Ook geen bericht gehad van bel- en Internetkosten. Kan ik dit teruggestort krijgen?
Met vriendelijke groet,
Jeanet
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jeanet64,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is over je verbruik.

Volgens onze gegevens is de informatiesms op 3 augustus om 15:10 uur naar jou verstuurd. Dit is vanuit onze kant helemaal goed gegaan.

Ik zou je graag willen vragen om dit nogmaals te controleren op je telefoon rond dit tijdstip.

Laat je mij weten of je de sms hebt gevonden?

Groetjes,
Asma
Klopt Asma, je hebt helemaal gelijk. Ik zie dat om 15.11 uur een bericht is binnengekomen. Mijn appwisseling startte echter om 14.25 uur, het laatste bericht heb ik verzonden om 15.09 uur. Om 15.13 uur is er 1 appbericht binnen gekomen. Dat zou betekenen dat een bericht ontvangen van 3 zinnen 0.2 MB kost. Klopt dat?
Groeten Jeanet
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jeanet,

Ik zie dat je datasessie om 15:11 uur is gestart en niet ervoor. Het is alleen wel belangrijk om te weten dat internetverbruik op verschillende manieren kan plaatsvinden. Dit kan door bijvoorbeeld zelf te appen, maar ook apps ontvangen verbruikt natuurlijk internet. Hetzelfde geldt voor het constant bijwerken van je applicaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je e-mails inladen.

Voor meer informatie over het verbruik dat heeft plaatsgevonden, kun je terecht op je telefoon. In onze blog kun je precies zien waar je dit kunt vinden op je telefoon.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma

Reageer