.

Beantwoord

Internet instellen op een Moto G5, hoe doe ik dit?

  • 24 July 2019
  • 6 reacties
  • 377 Bekeken

Badge +2
Hallo,
Ik heb al sinds 2008 een prepaid simkaartje die ik uitsluitend gebruik om in noodgevallen af en toe te bellen en indoen nodig gebeld te worden.
Nu zit ik er over te denken om een prepaid internet bundel aan te schaffen en ik ben aan het uitpluizen hoe ik dat moet instellen op mijn Motorola Moto G5 toestel.
Ik heb geen Mobiele Data aanstaan of Roaming en ik heb mijn toestel ooit ingesteld op 2G omdat ik toch alleen maar bel.
Nu is er wel een toestelhulp op het forum maar daar staat mijn toestel niet bij en ik ben een te grote leek (oen) om het voor elkaar te krijgen.
Is er überhaupt wel een toestelhulp voor de Moto G5 aanwezig op het Simyo Forum of heb ik dat over het hoofd gezien.
Mocht er geen toestelhulp aanwezig zijn voor mijn Moto G5 is er dan iemand genegen om mij op een simpele manier uit te leggen hoe ik dat voor elkaar krijg op mijn Moto G5?
Alvast bedankt, Willem
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 July 2019, 09:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi @Willem47 leuk om jou en je avatar weer terug te zien op het forum.

Probeer het eens met dit filmpje

Bron

Mobiel data zet je aan om via simyo te kunnen internetten.
Hier zet je internet in Nederland aan, daarna toestel uit en weer aan.

Of een prepaid bundel voor je interessant is daarvoor zou je wat meer informatie kunnen geven waarvoor je het wilt gebruiken. We denken graag met je mee, zelfs bij deze temperaturen. 😎
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Willem47,

Welkom terug op het Simyo Forum!

[h4]Leuk dat je een prepaid internetbundel wilt instellen. Er is inderdaad geen toestelhulp beschikbaar voor de Motorola Moto G5, maar wel voor de Motorola Moto G 4G. Ik verwacht dat de menu's er hetzelfde uit zullen zien dus hopelijk kun je op die manier alsnog de instellingen goed zetten om te kunnen internetten.[/h4]
Neem vooral ook het filmpje van Friesian even door! Ik zie dat je vorige maand de optie 'internet' al hebt aangezet op Mijn Simyo. Die hoef je dus niet meer aan te passen. Laat je het ons even weten als je nog hulp nodig hebt?

Dankjewel voor de hulp Friesian!

Groetjes,

Kevin
Badge +2
Hallo Friesian en Kevin,
Bedankt voor jullie hulp.
Helaas had ik aan het filmpje niet veel want die begon gelijk al met een instelling "Verbindingen" die ik niet op mijn toestel kon vinden of die staat ergens verborgen
Via de informatie voor het toestel Motorola Moto G 4G heb ik wel het ander kunnen vinden en ik weet nu hoe ik het in moet stellen.
Of het gaat werken weet ik nog niet, ik heb nog geen Prepaid internetbundel geactiveerd maar dat zie ik dan wel als het zover is, mijn vraag was puur om te weten wat ik moet doen als ik het wel nodig heb en wil gebruiken
Ik had nog wel een vraag.
Ik las dat een Prepaid internetbundel een maand geldig is, dat is duidelijk.
Maar is het een kalendermaand of gaat het in op de dag dat de bundel geactiveerd wordt.
Dus op de 10e activeer ik die bundel en die blijft geldig tot de maand daarop de 10e, klopt dat?
In ieder geval ik bedank jullie beiden voor de hulp 👍
Gegroet, Willem
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Willem,

Helemaal goed! Mochten er tegen die tijd alsnog problemen zijn dan kun je altijd nog een keer contact opnemen! Een prepaid internetbundel is inderdaad 30 dagen geldig. Het maakt dus niet uit op welke dag van de maand je deze activeert! 😀

Groetjes,

Kevin
Badge +2
Oké, alles opgelost, Friesian en Kevin nogmaals bedankt voor de hulp.
Gegroet, Willem
Reputatie 5
Badge +4
Heel graag gedaan Willem!

Reageer