.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 17 February 2018
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Hallo,

Ik heb geen internet in het buitenland, instellingen op de telefoon staan correct (verschillende netwerken geprobeerd en APN staat ook goed), heb ook meermaals het internet op mijn simyo aan en uit gezet.

Hoor graag of iemand een oplossing heeft.
icon

Beste antwoord door franswon 17 February 2018, 16:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Polleke90,

Ook al stel je dat alle instellingen goed staan voor alle zekerheid toch een algemene checklist:

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Heb je al een kruisproef gedaan, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere simkaart in die van jou?

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 2
Badge +3
Wat bij mij altijd direct werkt (wanneer ik uit het vliegtuig stap) is de vliegtuig modes aan-/uitzetten, geef je netwerk de gelegenheid een netwerk te vinden. Normaal gesproken moet je zelf niets aanpassen t.o.v. Je reguliere instellingen en zal het netwerk in het buitenland direct worden overgenomen op het lokale netwerk.

kortom even aan-/uit zetten of de switch maken met vliegtuigmodus. Dit kan altijd even duren, zeker wanneer je voor het eerst in een betreedt land komt.


ps
in de UasA heb ik bijvoorbeeld gewoon direct werkend netwerk gehad, Simyo werkt uitstekend daar kan het niet aan liggen.

succes
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Polleke90,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet gelijk werkte in het buitenland.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat het probleem inmiddels ie verholpen. Kun je ons laten weten wat je hiervoor hebt gedaan?

@Franswon en @stn, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer