.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Hoe kan dat?

  • 18 September 2017
  • 12 reacties
  • 242 Bekeken

ik reed in de vakantie door Duitsland maar. ik kon geen verbinding krijgen met mobiele internet. rooming stond aan en de instellingen internet in het buitenland staan aan
icon

Beste antwoord door franswon 18 September 2017, 17:27

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi susan1987,

Wat vervelend, geen internet in Duitsland.

Ik neem aan dat je al terug thuis bent, dus voor de volgende keer deze checklist:

Internet aan op mobiel - stond goed
Roaming aan op het toestel - stond goed
Instelling toegangspunt (APN): APN portalmmm.nl Gebruikersnaam KPN Wachtwoord GPRS of gprs
Daarna je toestel naar netwerken laten zoeken.
In Duitsland kan je verbinding maken met Telekom.de, E-plus en Vodafone.

Een moderator zal eventueel de buitenland optie op je simkaart resetten voor alle zekerheid.

Veel succes de volgende keer.

PS: Vanuit een rijdende auto verbinding maken, zeker als je met hoge snelheid reist, kan lastig zijn omdat je tijdens het proces verschillende masten kunt passeren. Soms duurt het aanmelden bij een netwerk de eerste keer enkele minuten en dan ben je het contact met de mast kwijt, als je eenmaal verbinding hebt gaat de mastwisseling soepel.
Frans, jouw tips gelden toch alleen voor iphone? Simyo meldt voor Androids andere instellingen (geen KPN bijvoorbeeld). Ik heb afgelopen augustus met mijn Motorola Moto G5, androidversie 7.0, ook geen verbinding kunnen maken terwijl mijn simyo-instellingen goed stonden en ik alle handelingen (4 x) heb verricht. Echt balen. Ook geeft mijn motorola niet de optie 'toegangspunt toevoegen', het ziet er iets anders uit allemaal. Heb wel een tweede toegangspunt kunnen benoemen (mobiel internet), portalmmm.nl, poort 5080 etc. Binnenkort ben ik weer in een buitenland en ben benieuwd of het nu wel lukt.
@jmnl

Gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS zijn in het buitenland APN als extra nodig. Geldt wel degelijk ook voor Android.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186?c=53

Info even doornemen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Susan1987,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen internet kon verkrijgen in het buitenland!

Ik zie dat Franswon je hier inmiddels bij heeft geholpen en het klopt wat hij zegt. Om te kunnen internetten in het buitenland is het van belang dat je beschikt over de juiste APN instellingen. Met behulp van onze Toestelhulp kun je de instellingen van je telefoon nalopen. Controleer of je APN 'portalmmm.nl' is, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'.

Voor de zekerheid zal ik de optie 'Internet in het buitenland' ook voor je resetten. Zo weet je zeker dat je over de juiste instellingen beschikt als je binnenkort weer de grens overgaat. Let er trouwens wel op dat wanneer je telefoon automatisch verbinding maakt met een netwerk, het vaak problemen ondervindt om over te schakelen naar een buitenlands netwerk. Hierom is het aan te raden om dan handmatig naar een netwerk te zoeken.

@ jmnl, welkom op het Forum!

De tips van Franswon gelden voor alle telefoons. Het is alleen wel per telefoon verschillend hoe jij je internetinstellingen kunt invoeren. Met behulp van onze Toestelhulp kom je een stap verder. Kijk je hier even naar?

@ Franswon, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Bedankt Asma, Frans, Friesian,
Ik heb jullie tips doorgevoerd. Wel nog een vraag: het zonder extra kosten internetten en bellen in het buitenland (Europa): geldt dat ook voor het Verenigd Koninkrijk? Of is dat met de aanstaande Brexit toch uitgesloten? Ik belde onlangs met vriendin in Londen - 5 euro buiten bundel kosten. Straks ga ik er naartoe, dus wil ik weten of het gebruik van internet aldaar binnen de bundel valt.
Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +5
Hoi jmnl,

Goed dat je dit nog even bij ons navraagt! Je wilt natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan qua kosten.

Voorlopig kun je ook je bundels in het Verenigd Koninkrijk gebruiken, zonder extra kosten. Houd er rekening mee dat je wel kosten gaat betalen als je bundel op is, net als in Nederland. Vanuit Nederland bellen naar een buitenlands nummer valt niet binnen je bundel, hiervoor betaal je extra kosten. Meer informatie over de tarieven en alle landen binnen zone 1 waar je je bundels kunt gebruiken, vindt je op deze pagina.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +6
Houd er wel rekening mee als je met de boot gaat dat dit onder zone vier valt.
Je zal niet de eerste zijn die daar door verrast wordt😁
Reputatie 7
Badge +9
@Ron H,

Wordt het geen tijd dat KPN een paar honderd masten neerzet op de Noordzee? 😂
Reputatie 7
Badge +6
Ja....Oude booreilanden opkopen en dan met een straalverbinding😉
Reputatie 5
Badge +5
Há, goed idee Ron H! ;)

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Jammer alleen dat die booreilanden voor de Schotse kust liggen en vrij noordelijk van de vaarroutes van de meeste schepen van/naar het VK. Een (heel) grote haspel met ethernetkabel op het schip is misschien een oplossing? 🤣
Reputatie 6
Badge +7
Hahah, goed plan Franswon!

Reageer