.

Beantwoord

Internet in België werkt niet?

  • 19 April 2019
  • 7 reacties
  • 1765 Bekeken

Hey,

Ik krijg mijn internet in het buitenland niet aan de praat... Ben nu in België.

Ik heb al geprobeerd:
Opnieuw opstarten
Andere providers proberen
Naar een ander Europees land gaan (hahahaha xD)
Apn instellen (heb een honor 10 dus kon geen toestelhulp vinden maar heb huawei uitleg genomen)
Andere telefoon gebruiken
In mijn simyo het internet uit en aan zetten zowel nl als buitenland

Ohja, de roaming en mobiele data staan natuurlijk aan he 🙂

Wat kan ik nog proberen? Ik kom er niet uit.. Smsen en bellen kan wel gewoon..
icon

Beste antwoord door Lu. 20 April 2019, 12:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

@Linnietje

Probeer het volgende eens in je APN instellingen.

APN = internet
Gebruikersnaam = KPN
Wachtwoord = GPRS of als dat niet werkt gprs proberen.

Verneem graag.
Ik heb het geprobeerd maar helaas is het nog niet gelukt!
Even wat vraagjes;

  • kun je wel bellen / gebeld worden?
  • Heb je een Sim only abonnement of prepaid?
  • In geval van prepaid, heb je beltegoed? Zonder beltegoed kun je niet internetten.
Edit:

We hebben een checklist. De hoofdpunten hebben we al door genomen.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Linnietje,

Welkom op het forum! :)

Oeh, dat is wel jammer! Zou wel fijn zijn dat je internetbundel werkt natuurlijk. Je geeft in ieder geval veel informatie waardoor we je gerichter kunnen helpen!

Allereerst heb ik een reset uitgevoerd op je internet. Daarmee worden jouw internetinstellingen ververst op het netwerk. Je kunt je toestel even opnieuw starten en dan testen of je internet hebt.

Werkt het niet? Ga dan naar Instellingen > Draadloos & netwerken > Mobiel netwerk > Voorkeursnetwerkmodus. Daar kun je namelijk de netwerkmodus veranderen naar alleen 3G. Vervolgens kun je weer op zoek gaan naar alle beschikbare netwerken door handmatig een netwerk te zoeken. Je kunt het lijstje één voor één afgaan om te kijken met welke provider je internet hebt.

Bedankt voor je hulp Ray!

Ik hoor graag of je hiermee geholpen bent :)

Groetjes,
Lu
Het is gelukt! Wat bij mij werkte was om de APNs terug te laten zetten naar de standaard instellingen, toen een nieuwe APN gemaakt met de instellingen van hierboven en de oude 'standaard' apn verwijderd (dat verwijderen deed ik eerder niet en was volgens mij het enige verschil?). Daarna opnieuw opgestart en zelf als provider BASE gekozen (dus niet via automatisch laten kiezen) Toen deed hij het 🙂

Bedankt voor de adviezen!
En waarschijnlijk komt het dan idd ook door die reset 🙂 Hoe dan ook, blij dat het werkt haha 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Linnietje,

Sorry voor de late reactie. Wat fijn dat ondertussen alles weer werkt! Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag! 😃

Groetjes,

Kevin

Reageer