.

internet data verbruik

  • 17 March 2012
  • 13 reacties
  • 1588 Bekeken

Badge
Hallo, Ik had sinds afgelopen dinsdag of woesdag internetbundel regelmatig geactiveerd, verder doe ik niet veel mee dan alleen wat apps downloaden en af en toe internet surfen. Als ik inlogt in myn simyo zie ik nog maar 2 mb over van de 300 en nog wat(weet niet precies). Ik vraag me af waar al mijn data heen is gegaan, is het mogelijk om achter te halen waarvoor ik ze had gebruikt ? en ik zag ook dat ik een sms had gestuurd naar buitenland met nr. 00447786205094 maar die nr. ken ik helemaal niet...

13 reacties

Badge +3
Dat probleem hebben we hier dus ook.
Maar als je geen pm stuurt duurt het .... lang voor ze reageren (2/3 dagen)
Bibi is zelfs zolang interactief:

Bibi heeft zijn/haar limiet voor opgeslagen privéberichten overschreden en kan pas berichten ontvangen nadat ruimte is vrijgemaakt.
Waar gaat het heen met simyo?????
Badge
welke probleem hebt u nou precies ? onbekende sms naar buitenland of de internet data ?


bedankt voor uw mededeling ik ga maar eens pm sturen...
Badge +3
Onbekende sms nog nooit gehad (gelukkig)
Maar Internet heb ik a.t.m(at the moment) ook
Reputatie 2
Badge +4
Beste Yibsel,

Het nummer 00447786205094 is het nummer van Facetime. Elke keer als je Iphone opnieuw opstart wordt er automatisch een sms-bericht verzonden naar het nummer van Facetime. Om dit te voorkomen raden wij je aan om de app uit te schakelen bij de toestelinstellingen.


Volgens ons systeem heb je op 13 maart een internetbundel toegevoegd. Je ontvangt in dit geval naar rato van het resterende dagen in de maand datategoed, in dit geval heb je 321 MB ontvangen. Onder het tabblad ' Overzicht' op de persoonlijke pagina kun je zien wat het tegoed op dit moment nog is. Op 1 april ontvang je de volledige 500 MB.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Joris Dijkstra,

Wij hebben je prive bericht ontvangen.
Uit privacy overwegingen registreren wij de inhoud van het dataverkeer niet. Wij kunnen je om deze reden geen log bieden van de bezochte websites e.d. Wij raden je aan om de geschiedenis van het toestel te bekijken en aan de hand van die log te bekijken welke toepassingen veel data gebruiken en welke niet.

Groetjes,

Manisha
Badge +3
Dat begrijp ik m
aar er staat nergens wat zoveel kan pakken
Badge +2
Beste Joris Dijkstra,

Sommige toestellen voeren automatisch updates uit, een update kan een mogelijke oorzaak zijn voor overmatig dataverbruik. Het kan ook zo zijn dat je veel apps gebruikt of deze niet goed afsluit waardoor ze op de achtergrond actief blijven.

Groetjes,

Arie
Badge +3
Beste Joris Dijkstra,

Sommige toestellen voeren automatisch updates uit, een update kan een mogelijke oorzaak zijn voor overmatig dataverbruik. Het kan ook zo zijn dat je veel apps gebruikt of deze niet goed afsluit waardoor ze op de achtergrond actief blijven.

Groetjes,

Arie


Beste Arie.
Dit is niet het geval want me broer en ik hebben zelfde mobi
en doen allebij het zelfde en nog gebeurt het zo....
Ik twijvel sterk aan de instellingen die ik van de callcenter heb gekregen of die wel kloppen...
want zinds toen is het zo..
Badge +3
Waarom jullie verbruik zou hoog is weet ik niet. Dit heeft niets te maken met de instellingen die je van het callcenter krijgt voor het mobiele internet.
reden kunnen zijn voor bv android:
- Instellingen van play store (voorheen market) kun je aangeven hoe de telefoon updates moet verwerken voor de applicaties die je op je telefoon hebt staan. Als deze op automaitisch bijwerken staat zal dit dan ook gewoon uitgevoerd worden.
- software-updates van de telefoon zelf, hoe staan deze ingesteld
- email, frequentie op controleren nieuwe email
- gebruik van apps, bv. google maps/google navigatie kan bij gebruik een "datavreter zijn"
-internet, afhankelijk wat je doet.
etc.
Badge +3
Dit is dus allemaal niet aan orde
Ik ga morgen met simyo bellen tot ze mij vertellen wat reden is want dit klopt niet
Badge +3
200mb op 1 dag beetje vreemd ?
Badge
ja, buiten doe ik niet veel met mijn iphone en binnen heb ik altijd al wifi gebruikt... waar gaat dan mijn data heen ?
Sinds ik deze post had geplaatst had ik nog 2mb over, toen gebruik ik alleen nog wifi(3g en cellular uit gezet) en toch is die 2mb weg en kreeg ik net een sms van simyo dat al mijn data verbruikt is....


wat ook vreemd is :
13-03-2012 : 3180.0 kB € 0.00
14-03-2012 : 8221.0 kB € 0.00
15-03-2012 : 140410.0 kB € 0.00
16-03-2012 : 162177.0 kB € 0.02
17-03-2012 : 35.0 kB € 0.00
op 16e zou mijn internet databundel al op moet zijn gezien ik 2 cent moet betalen, maar op 17e ben ik nog in mijn bundel ?

dat alles bij elkaar opgetelt 314023, ik had toch 321 mb ? zoals ik boven had gezegt na 17e heb ik alleen nog wifi gebruikt.
Reputatie 5
Badge +10
200mb op 1 dag beetje vreemd ?

Als ik je verbruik bekijk, zie ik meerdere internet sessies waarbij je meer dan 20 mb per keer verbruikt. Wij kunnen echter niet zien welke sites, app etc. dit veroorzaakt heeft. In de praktijk is het zeker mogelijk om binnen een dag 200 mb te verbruiken.

ja, buiten doe ik niet veel met mijn iphone en binnen heb ik altijd al wifi gebruikt... waar gaat dan mijn data heen ?
Sinds ik deze post had geplaatst had ik nog 2mb over, toen gebruik ik alleen nog wifi(3g en cellular uit gezet) en toch is die 2mb weg en kreeg ik net een sms van simyo dat al mijn data verbruikt is....


wat ook vreemd is :
13-03-2012 : 3180.0 kB € 0.00
14-03-2012 : 8221.0 kB € 0.00
15-03-2012 : 140410.0 kB € 0.00
16-03-2012 : 162177.0 kB € 0.02
17-03-2012 : 35.0 kB € 0.00
op 16e zou mijn internet databundel al op moet zijn gezien ik 2 cent moet betalen, maar op 17e ben ik nog in mijn bundel ?

dat alles bij elkaar opgetelt 314023, ik had toch 321 mb ? zoals ik boven had gezegt na 17e heb ik alleen nog wifi gebruikt.


Internet verbruik kan met een vertraging worden verwerkt. Overigens worden er voor internet verbruik onder de 100 KB geen kosten berekend.

Reageer