.

Beantwoord

internet bundel, welke in het buitenland?

  • 21 July 2014
  • 7 reacties
  • 324 Bekeken

ik heb een abbo van 500 mb ,onlangs was ik in kreta waar ik niet van de telefoon af kon blijven ,en je raad het al ,een hogere rekening.
wat is de handigste bundel waarvan je zegt dat je je eigen niet zo druk hoeft te maken als je eens een keer even facebook of anders bekijkt in het buitenland,
zelf denk ik om mijn bundel te verhogen noor 1500 mb of .ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 July 2014, 07:17

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hallo henrie57.

Lees eerst even dit.
Simyo heeft geen internetbundels voor in het buitenland.
Gebruik zoveel mogelijk wifi, vertrouw nooit helemaal op wifi, dus bij instellingen mobiele netwerken uit.
Gebruik mobiele netwerken alleen dan wanneer het nodig is!

Groet,
Friesian
Badge +6
Hoi henrie58, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je een hogere factuur hebt ontvangen na je verblijf in Kreta, maar wat Friesian aangeeft klopt helemaal (dankjewel daarvoor, Friesian :)): al het verbruik via mobiel internet in het buitenland wordt apart in rekening gebracht. Je internet en ook bel/sms-bundel is alleen geldig voor in Nederland.

Hebben we hiermee je vraag beantwoord, henrie58?
Het enige wat van mijn kant niet klopte is de gebruikersnaam, had henrie58 moeten zijn....sorry.
Een waarschuwing: in het buitenland worden alle kosten door Simyo buiten je bundel verrekend.
Dus je bundel verhogen voor gebruik in het buitenland heeft geen zin. Als je inlogt op je "mijn simyo", vanuit het buitenland ,zie je dat je gebruik van je bundel blijft staan op de stand van je laatste gebruik in NL.
Ik heb simyo gevraagd om het beleid aan te passen en de buitenlandkosten te verrekenen met het bundel tegoed in de bewuste maand.
Nee dus dat doen ze niet: dat is dus wel dubbel vangen!!
Hoe meer reacties hier op hoe meer kans op wijziging?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jan053, welkom op het forum 🙂

Het is niet zo dat Simyo aan het verblijf van een klant in het buitenland dubbel geld wil verdienen. Sterker nog, Simyo is een van de flexibelste als het hierom gaat. Je kunt namelijk elke maand kosteloos je bundels aanpassen. Het is vaak wel een maand van te voren wel duidelijk wanneer je op vakantie gaat, dus je had je internetbundel kunnen halveren of helemaal uit kunnen zetten.

Let je hier de volgende keer op?
Ach ik heb er niet echt een probleem mee.het was gewoon een vraag over hoe en wat in het buitenland zeg maar. Ik moet gewoon eraan denken om via betrouwbare wifi te internetten .wie weet komt er ooit een buitenlandbundel. SIMYO is hier geen schuldige in wat betreft mijn rekening. Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi henrie58,

Voor een eventuele volgende reis heb je 'Internet op je mobiel - buitenland' uit staan, dus komt het helemaal goed 🙂

Reageer