.

Beantwoord

Internet bundel tussentijds verhogen?


Hallo,

is het ook mogelijk om je Internet bundel te verhogen? Momenteel ben ik op vakantie en is er geen wifi maak dus gebruik van mobiel Internet alleen mijn mbs vliegen er door heen.. Hoe kan ik er extra mb bij krijgen dus nog eens 500 mb? of 1 gb?

Alvast bedankt!
Pieter
icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 July 2014, 18:19

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo,

is het ook mogelijk om je Internet bundel te verhogen? Momenteel ben ik op vakantie en is er geen wifi maak dus gebruik van mobiel Internet alleen mijn mbs vliegen er door heen.. Hoe kan ik er extra mb bij krijgen dus nog eens 500 mb? of 1 gb?

Alvast bedankt!
Pieter

Mobiel internet in het buitenland gaat NIET van je databundel af. Je databundel geldt ALLEEN binnen Nederland! MBs in het buitenland betaal je per MB. Afhankelijk van de zone waar je je bevind: €0,25 (met dank aan de EU!) of zelfs €5,- (ongeveer elk land buiten de EU) per MB!

Mocht je in Nederland vakantie vieren, dan moet ik je helaas ook teleurstellen. Je kunt elke maand je bundel ophogen of verlagen voor de volgende maand. Tijdens de maand is dat niet meer mogelijk.
Aah bedankt voor de info!
Badge +8
Hoi pieterboytje,

Groentjuh heeft je al een goed antwoord gegeven 🙂 Dankjewel Groentjuh!
De tarieven voor Mobiel internet in het Buitenland vind je hier.
Of bevind je je toch in Nederland op vakantie?

Groetjes,
Charlene
Ik ben zelf overgestapt naar Simyo Prepaid, omdat ik het zinloos vond om elke maand een bedrag te betalen voor een product wat ik niet of nauwelijks gebruikte.

Voor het internet zit ik doorgaans ergens waar WiFi beschikbaar is.
Bellen en SMS'en doe ik nauwelijks.
Kortom: prepaid is voor mij een uitkomst.

Simyo biedt ook nog eens de mogelijkheid om een internetbundel aan te schaffen, voor die paar appjes die je al lopende op straat wilt beantwoorden. Ergens inchecken met FB, Swarm/Foursquare is natuurlijk ook gewoon mogelijk.

Mijn eerste internetbundel van 100Mb was helaas sneller verbruikt dan verwacht, omdat de iPhone toch van alles blijkt te doen met 3G.
Na de eerste 50Mb heb ik maar snel mobiel internet per app of systeemservice dicht- danwel opengezet.
De overige 50Mb heb ik in feite bewust opgebruikt, omdat ik toch verwachtte dat ik zo op elk moment een nieuwe 100Mb-bundel kon aanschaffen a 4 euro.

Mijn verbazing was dan ook groot, toen bleek dat dit niet kon.
Deze topic bevestigt dat.

Mijn vraag: waarom is dit zo? Als je belbundel op raakt, dan kan je wel op elk moment tegoed bijkopen.
Waarom kan dit niet met een internetbundel?
Wanneer zal dit wel mogelijk worden?
Zou iemand van Simyo zo vriendelijk willen zijn om mijn (vervolg)vraag te beantwoorden?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi smatthew,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je 3 dagen geleden je vraag hebt gesteld. In het weekend wordt het forum niet beantwoord door moderators. Je krijgt doordeweeks binnen één werkdag antwoord op je vraag. Op het moment dat er een reactie wordt gegeven in een topic, dan is dat een 'nieuwe' reactie. Wij werken van oud naar nieuw, zodat de oudste vragen als eerst antwoord krijgen. Reageer je dus op je eigen topic, dan kom je weer onderaan onze lijst te staan...

Om antwoord te geven op je vraag, als je een prepaid hebt, dan heb je geen belbundel. Je hebt beltegoed. Dit is wat anders dan een belbundel. Als je wil internetten met prepaid, dan koop je een databundel. Dit is niet 'datategoed'. Een databundel voor prepaid is 1 maand geldig vanaf de aankoopdatum. Stel dat je de databundel op 12-08-2014 koopt, dan is de bundel tot 12-09-2014 geldig. Als je voor 12-09-2014 door je MB's bent, kun je niet alvast een nieuwe databundel kopen. Je moet dan wachten tot 12-09-2014. Als je toch zo veel data verbruikt, is het dan niet handig om weer over te stappen naar sim only?

In deze blog lees je hoe je kan voorkomen dat je telefoon ongewenst data verbruikt.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Bedankt voor de reactie Dries. Ik heb de mores op dit forum nog niet onder de knie, maar ik leer snel.

In mijn post hierboven heb ik aangegeven waarom (simonly-)abonnementen niets voor mij zijn.

Voor mij blijft de vraag staan waarom je wel op elk moment je beltegoed (oude wereld) kunt opwaarderen, maar dat er dus kennelijk geen sprake is van een mogelijkheid om een datategoed (nieuwe wereld) te kopen en deze op elk moment op te kunnen waarderen.

Ik wil gewoon de ultieme vrijheid hebben om me op enig moment helemaal te buiten te gaan aan datagebruik: ik zou dan in theorie 5 keer achter elkaar 100Mb willen kopen.
Vervolgens moet een aantal maanden helemaal niets ook mogelijk zijn.

Op dit moment kan Simyo dit niet voor mij waarmaken. Kan ik in de toekomst hier verandering in verwachten?

Zoniet, dan zie ik geen andere optie dan te verhuizen naar een andere prepaid-provider die wel aan mijn wensen en eisen voldoet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi smatthew,

Je kunt bij Simyo 5x achter elkaar, maar dat is dan helaas voor een maandje geldig en kun je niet meer bijkopen. Dit is ook niet iets waarvan in verwacht dat er in de nabije toekomst komt bij Simyo 😞

Als dit een reden is om over te stappen, snap ik het... maar vind ik het wel jammer 🙂.
Bij deze een tip voor mensen die tegen hetzelfde aanlopen als ik:
Koop gewoon nog 1 of meer prepaid sims.
Ben je op de ene door de MBs (100 danwel 250) heen, dan stop je gewoon de andere in je telefoon en je gaat vrolijk verder.

Als je toch perse bereikbaar wilt blijven op je gebruikelijke nummer, dan pak je gewoon een stokoude Nokia voor de telefonie erbij, naast je smartphone voor internet.
Reputatie 5
Badge +11
Als je toch perse bereikbaar wilt blijven op je gebruikelijke nummer, dan pak je gewoon een stokoude Nokia voor de telefonie erbij

Of je schakelt even door. Handige tip, smatthew!

Reageer