.

Beantwoord

Internet buitenland. Ik schrik me dood.

  • 20 August 2013
  • 9 reacties
  • 744 Bekeken

Man ik krijg de schrik van mijn leven. Ik heb sim-only abbo, met internet in het buitenland aangezet (weekje Frankrijk). Moet ik even 180 euro betalen. Bij mijn verbruik staat 210xinternet buitenland. Komt neer op 340Mb zone 1.
Nou snap ik wel dat het geld kost (0,54ct/Mb) en dan klopt de factuur ook vast wel. Maar hoe staat het met de verplichte waarschuwings sms???:

Quote:
"Klanten die internet in het buitenland gebruiken krijgen naast de verplichte blokkade bij het gebruik van 60,50 euro aan data in één maand, ook een waarschuwingssms zodra zij 48,40 euro aan data verbruikt hebben."

Bron: http://www.telecomvergelijker.nl/nieuws/295/Simyo-maakt-internet-in-buitenland-mogelijk.html

Ik heb geen sms gezien, anders had ik Internet wel uit gezet.

kan hier nog iets aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Ernst 22 August 2013, 17:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Johan de Wit, en welkom op het Simyo forum.

Ik begrijp dat je hier van schrikt, dat zou ik ook doen :(

Om exact uit te zoeken of en wat er hier is misgegaan, zal ik even de tijd moeten nemen. Ik zal onze IT afdeling vragen hier grondig onderzoek naar te doen.

Ik kom zsm hier bij je op terug.
Hoi Johan de Wit, en welkom op het Simyo forum.

Ik begrijp dat je hier van schrikt, dat zou ik ook doen :(

Om exact uit te zoeken of en wat er hier is misgegaan, zal ik even de tijd moeten nemen. Ik zal onze IT afdeling vragen hier grondig onderzoek naar te doen.

Ik kom zsm hier bij je op terug.


Hallo Ernst,

Ok, ik wacht het even af.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Johan de Wit,

Ik heb even onderzoek moeten doen, maar gelukkig klopt je verhaal 🙂 (Het moest natuurlijk geverifieerd worden)

Om voor meer dan €60,50 aan internetkosten te kunnen maken in het buitenland, had je een SMS moeten sturen naar 1330. Die is er niet geweest, dus had je aansluiting geblokkeerd moeten worden voor internet in het buitenland bij dat bedrag.
Daarom worden je kosten voor internet in het buitenland nu gezet op die €60,50

Ik wil je vragen om de factuur die vandaag of morgen geïncasseerd wordt, te storneren. Helaas valt de afschrijving niet meer tegen te houden, dit ligt al bij de bank.

Nadat dit is opgemerkt dat die factuur gestorneerd is, zul je een e-mail krijgen met een iDeal link voor het juiste bedrag.
Dit bedrag is €120,49 lager dan de aanvankelijke factuur.

Ik hoop dat ik je zo naar behoren geholpen heb, maar als je nog vragen hebt, beantwoord ik ze graag.

🙂
Hallo Ernst,

Hier ben ik erg blij mee. Ik heb het bedrag laten storneren en wacht de email wel af.

Bedankt voor de service.

Johan
Reputatie 5
Badge +11
Geen dank, Johan de Wit 😃
Hallo Ernst,

Er gaat nog iets fout. Ik krijg net de herinnering (24681936) via ideal, maar deze is nog voor het oorsponkelijke bedrag (192,15) en deze is nog niet verlaagd met de 120,49 zoals besproken hierboven. Ik had een rekening van 71,66 verwacht.

Wat te doen? Moet ik het bedrag zelf in mindering brengen? Of kun je een nieuwe herinnenring (laten) sturen?

Johan de Wit
klantnummer 1176394

(edit: ik zie trouwens op MijnSimyo ook niet dat er iets aangepast is klopt dat?)
Badge +8
Hallo Ernst,

Er gaat nog iets fout. Ik krijg net de herinnering (24681936) via ideal, maar deze is nog voor het oorsponkelijke bedrag (192,15) en deze is nog niet verlaagd met de 120,49 zoals besproken hierboven. Ik had een rekening van 71,66 verwacht.

Wat te doen? Moet ik het bedrag zelf in mindering brengen? Of kun je een nieuwe herinnenring (laten) sturen?

Johan de Wit
klantnummer 1176394

(edit: ik zie trouwens op MijnSimyo ook niet dat er iets aangepast is klopt dat?)


Hoi Johan de Wit,

Ja, dat klopt. Deze herinnering mag je negeren. Over 14 dagen krijg je de juiste, met het bedrag in mindering.
Sorry voor de verwarring die deze heeft veroorzaakt. Administratieve processen 😕

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Ik heb inmiddels ook al een aangepaste herinnering in de mail. Dankje!

Johan
Badge +6
Hallo Charlene,

Ik heb inmiddels ook al een aangepaste herinnering in de mail. Dankje!

Johan


Hoi Johan de Wit,

Graag gedaan en een fijne dag.

Reageer