Beantwoord

Internet buiten Nederland werkt niet. Hoe los ik dit op?

  • 20 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 272 Bekeken

Hoi.

In het buitenland (Europa) werk mijn internetbundel niet. Ik heb al van alles geprobeerd (instellingen aanpassen, roaming, APN,) maar ik krijg hem niet aan de praat. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Bas 21 oktober 2019, 10:35

Hoi Liselotte, 

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! :triumph:

Loop even de onderstaande checklist van forum legende @franswon door, de meesten lossen het probleem daarmee zelf op :blush:

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal ik de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Kun je me laten weten of het gelukt is? :smile:

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Liselotte, 

Wat vervelend dat je niet kunt internetten in het buitenland! :triumph:

Loop even de onderstaande checklist van forum legende @franswon door, de meesten lossen het probleem daarmee zelf op :blush:

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal ik de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Kun je me laten weten of het gelukt is? :smile:

Groetjes, 
Bas

Reageer