.

Beantwoord

Instellen mobiel internet op Iphone5

  • 11 June 2014
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

Beste,
Ik heb een Iphone5 en krijg internet (3g, zag dat 4g niet werkt op Iphone 5) niet ingesteld.
Ik heb geprobeerd
- Mobiele data APN: internet, MMS APN: portalmmm.nl, MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc, MMS proxy: 10.10.100.20 :5080.
- Mobiele data APN: iphonekpn.nl, MMS APN: portalmmm.nl, MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc, MMS proxy: 10.10.100.20 :5080. (zowel handmatig als via http://iphonesettings.net)
- een gebruikersnaam KPN en wachtwoord GPRS ingevuld

Misschien elfs een aantal meer, die ik op dit forum heb gevonden en verder online.

Na alle pogingen  heb ik mijn telefoon uit en aan gezet maar niets heeft geholpen.
Graag hoor ik wat wel de juiste instellingen zijn
icon

Beste antwoord door Kim 12 June 2014, 09:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi PattyII, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je gisteren al contact met ons hebt gehad en dat je inmiddels verbinding kan maken met mobiel internet :)

De instellingen die je hierboven had beschreven, zijn allemaal goed, maar omdat je Flex4G had aangevraagd, maar dat inderdaad niet werkt op een iPhone 5, moesten we de internetinstellingen op het netwerk even voor je terug wijzigen naar 3G.

Werkt inmiddels alles naar wens? 🙂
Kim, 
Ondertussen heb ik inderdaad verbinding kunnen maken met internet. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pattyll,

Wat goed om te horen dat je weer fijn op internet kunt! Als je nog op vragen stuit, hoor ik het graag van je 🙂
Geachte Simyo,

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone 4s: het lukt niet om 3g internet aan de praat te krijgen. Kan het zijn dat (net als onderstaande reactie van Kim stelt) mijn netwerkinstellingen op 4g staan wat mijn iPhone niet aan kan. Of heeft u een andere tip? Ik heb de internet-instellingen aangepast, APN op 'internet' gezet, opnieuw opgestart, internet aangezet binnen 'Mijn Simyo' etc. maar het lukt nog niet.

Alvast hartelijk dank, Marijke



Hoi PattyII, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je gisteren al contact met ons hebt gehad en dat je inmiddels verbinding kan maken met mobiel internet :)

De instellingen die je hierboven had beschreven, zijn allemaal goed, maar omdat je Flex4G had aangevraagd, maar dat inderdaad niet werkt op een iPhone 5, moesten we de internetinstellingen op het netwerk even voor je terug wijzigen naar 3G.

Werkt inmiddels alles naar wens? :)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marijke,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat je je internet niet aan de praat krijgt. Ik zie dat je al naar de instellingen van je telefoon hebt gekeken. Klik hier om te controleren of de instellingen goed zijn.

Je internet instellingen stonden verder niet op 4G of iets dergelijks. Ik heb je internet ook gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Om te kijken of dit heeft geholpen zul je je toestel even uit en aan moeten doen.

Ik hoor graag van je of je internet nu weer goed werkt.

Groetjes,
Caspar

Reageer