.

[info] mobiel internet gebruik

  • 2 January 2016
  • 3 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Regelmatig kom ik topics tegen waar gezegd wordt ik ben 400 mb over mijn bundel heen gegaan.
Of ik kan niet 600 mb in 2 uur tijd gebruiken.
Doordat er regelmatig vragen over zijn hier extra uitleg.

Als je op 3G zit is het maximale verkeer aan MB wat je kan downloaden 14,4 mb per seconde
Stel dat je 10 mb per seconde kunt downloaden.
Dan zijn dit al (10*60) 600 mb. Dat is in 1 minuut hè mensen.

Dus als er gezegd wordt in 120 minuten 600 mb verstookt.
Dan is dit traag internet. (5 mb per minuut)

Conclusie:
In 2 uur tijd is het dus goed mogelijk om 600 mb te verstoken.

Hoe kan ik een hogere rekening door internet voorkomen?
- Zet in je IOS mobiel dingen uit. Dat wel zeggen dat de app niet werkt als je niet op WiFi zit. Dit kan je doen in de optie van de app onder instellingen in IOS.
- Zet als je thuis bent mobiel dataverkeer uit. Zo verklein je ook de kans.
- gebruik je helemaal geen internet zet dit dan uit in Mijn Simyo.
Ook verstandig als je bijvoorbeeld over je bundel bent heen gegaan en wilt geen extra kosten krijgen.


Hopelijk heb ik zo het een en ander kunnen verduidelijken en als er nog vragen zijn graag een reactie!

3 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Maikel.Twinnie.

Wat goed dat je hierover een topic hebt gemaakt. Dit is erg nuttige informatie voor onze klanten. Bedankt voor je heldere uitleg en tips!

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +9
Hoi maikel.twinnie,

Je berekening is een beetje verwarrend door het verkeerd gebruik van m en b.

Bij een snelheid van 14,4 Mb/s (3G) (Mb staat voor Megabit) is je snelheid dus 1,8 MB/s (MegaByte) 1 Byte is 8 bit
Bij een snelheid van 10 Mb/s is dat dus 1,25 MB/s

De verbruiken worden meestal aangegeven in MegaByte.

In 1 minuut verbruik je dan 60 * 1,25 = 75 MB, een 1 GB bundel kán dus in minder dan een kwartier opgestookt worden, dit is op 3G.

Op 4G haal ik normaal zo'n 25 Mb/s, dus iets meer dan 3 MB, een 1 GB bundel kan dus in iets meer dan 5 minuten op zijn.

Over een paar jaar hebben we 5G....... Ik hoop dat de bundels dan ook iets 🙂 groter zijn, De standaard voor 5G wordt waarschijnlijk 20 Gb/s, als we in de praktijk de helft halen wordt dat 10 Gb/s = 10.000 Mb/s is 1250 MB/s, in dit geval kan een 1 GB bundel in minder dan een seconde op zijn.......
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de waardevolle aanvulling Franswon :)

Groetjes,
Angela

Reageer