.

Beantwoord

In de min door internetgebruik, hoe kan dit?

  • 8 December 2015
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

Onze dochter heeft afgelopen zaterdag een nieuwe telefoon gekregen. Terwijl zij dacht dat ze op de wifi zat heeft ze een aantal spelletjes gedownload. Bij thuiskomst kreeg ze de melding op haar telefoon dat haar beltegoed negatief was. Op mijn Simyo schrokken we behoorlijk van haar verbruik, € 28,93. Nu weten we dat in de voorwaarden staat dat een internetsessie ondanks negatief beltegoed altijd afgemaakt kan worden. Wat wij echter niet begrijpen is dat er daarna nog 3 keer een nieuwe sessie gestart kan worden zonder enige melding of blokkering. Dan had het namelijk bij € 8,79 gebleven en ook dat vinden we al een behoorlijk bedrag. En wij delen de mening dat Simyo er beter voor kan kiezen om het internetverbruik standaard op nee te zetten. Dat is klantvriendelijker en eerlijker naar de klant toe.
icon

Beste antwoord door Naomi 9 December 2015, 14:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Ja ik ken ook zo'n gelijk geval dat je denkt op WiFi te zitten maar blijkt later toch 3G geweest te zijn, misschien verstandig om 3G bij "Gegevenstoegang via mobiel netwerk" uit te schakelen op de Smartphone.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Annie1972, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je hiervan geschrokken bent. De internetoptie staat automatisch aan. Dit wordt ook in de e-mail die je van ons hebt gekregen aangegeven. Jammer dat ze door het downloaden van spelletjes in de min is geraakt. Door een grote download kan het internetverbruik sneller gaan.
Het is daarom ook verstandig om de optie ‘Internet op je mobiel’ op Mijn Simyo > Instellingen uit te zetten wanneer je niet via het mobiele netwerk wilt internetten. Op die manier komt er een blokkade en kan ze alleen internetten via Wifi.

Ze stond € 25,59 in de min. Ik zie dat we een gedeelte hebben vergoed van € 5,59. Het restant mag ik ook eenmalig vergoeden van € 20. Wil je dat we het bedrag terugbetalen of toevoegen aan het beltegoed? Ik raad je wel aan om de telefooninstellingen goed na te gaan. Wil je deze twee blogs doornemen: Krijg inzicht in het datagebruik van je apps en Nooit meer over je mobiele datalimiet heen?

Laat je het weten?

@Bartel; dankjewel voor je goede tip 😃
Badge
Kijk...dat is nog eens aardig dat deze kosten worden kwijtgescholden door Simyo, Geweldig!!!

Groetjes,
Bartel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bartel,

Fijn dat je blij bent dat de kosten worden kwijtgescholden. Echter, Naomi vroeg nog wel of je de €20,- graag krijgt terugbetaald of toegevoegd aan het beltegoed? We horen het graag van je! 🙂

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,
Het ging niet om mij hoor, ik gaf Simyo alleen maar een pluim .
Groetjes.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bartel,

Nou, dan heb ik even flink zitten slapen, haha. Sorry hoor! Bedankt voor je pluim 😉.

Groetjes, Tiury

Reageer