.

Beantwoord

Ik zie staan dat ik buiten mijn bundel heb geïnternet maar had genoeg MB's over. Hoe kan dit?

  • 19 March 2018
  • 6 reacties
  • 190 Bekeken

Hoi,
Ik zie op mijn verbruik van februari dat ik wel buiten mijn bundel internet heb gebruikt, terwijl mijn MB's nog niet op waren. Ze zijn niet in rekening gebracht en er staat bij vermeld "gratis ivm vertraagde notificatie sms".
Wat betekent dit precies of wanneer worden er buiten de bundel aangegeven?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 March 2018, 09:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Viooltje - @Viooltje3333

Bij Simyo ontvang je de waarschuwingssmsjes 80 en 100% real time van het netwerk.

Als medeklant lees ik het door jou geschreven als volgt.
Jij hebt de sms niet real time ontvangen maar met vertraging, als gevolg daarvan (een fout van het systeem) worden de gemaakte extra kosten, buiten bundel kosten, je niet aangerekend.

Zie het net als ik als een service van Simyo.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Viooltje3333,

Welkom op het Forum!

Wij versturen waarschuwings-sms'jes wanneer 80% en 100% van je bundel verbruikt is. Deze sms'jes worden real-time vanuit het netwerk verstuurd. Ik zie inderdaad in jouw verbruik van februari staan ''gratis ivm vertraagde notificatie sms''. Zoals Friesian het al heeft uitlegd, heb jij het waarschuwings-sms'je niet real-time ontvangen maar met een vertraging. Vandaar dat je ''gratis ivm vertraagde notificatie sms'' ziet staan. Er zijn dus geen kosten in rekening gebracht voor dit verbruik. Dat zie je ook staan als je op het verbruik klikt.

Wanneer je het sms'je ontvangt dat 100% van de bundel verbruikt is en je gaat dan internetten, worden er kosten in rekening gebracht. Om te voorkomen dat je kosten maakt, is het beter dat je op tijd MB's bijkoopt via Mijn Simyo. Voor € 5,- heb je 500MB.

Wanneer er toch kosten in rekening zijn gebracht, zie je dit staan op Mijn Simyo > Kosten tot nu toe.

Is het zo duidelijk voor je?

@Friesian, Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Bedankt voor jullie antwoord, maar ik heb in de hele maand februari maar 296 mb gebruikt van de 1000 mb van mijn bundel. Dus dat is bij lange na geen 80%.

Op 1 dag in februari heb ik 28 mb gebruikt, waarvan 7 mb in en 21 mb buiten mijn bundel. Dat is toch vreemd?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Viooltje3333,

Bedankt voor je reactie!

Ai, je hebt gelijk. In jouw geval zat je nog lang niet aan het einde van je bundel in februari. Zojuist heb ik navraag gedaan bij mijn collega van de technische afdeling. Hij geeft aan dat dit te maken heeft gehad met een vertraagde doorgave van je verbruik vanaf het netwerk. Omdat de zendmast dit verbruik met een wat grotere vertraging dan normaal had doorgegeven, dacht ons systeem dat dit buiten de bundel was. Gelukkig is dit automatisch gecorrigeerd zodat er geen extra kosten in rekening zijn gebracht. In jouw geval is het op dezelfde manier gecorrigeerd als wanneer ons netwerk een waarschuwings-sms'je te laat heeft verstuurd, waardoor we geen kosten in rekening brengen. Vandaar dat je die tekst bij je verbruik ziet staan.

Maakt dit het wat duidelijker voor je? :)

Groetjes,
Els
Bedankt. Ik weer voldoende.
Reputatie 6
Badge +5
Goed om te lezen, Viooltje3333! Als je verder nog vragen hebt, weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Niels

Reageer