.

Beantwoord

Ik wil prepaid internet op mijn tablet, kan dat?

  • 19 September 2018
  • 6 reacties
  • 380 Bekeken

Ik heb af en toe mobiel internet nodig op een ipad, is 4 mb genoeg?
en hoe gaat dat , wat is het verschil met een telefoon.
icon

Beste antwoord door Sarah 19 September 2018, 16:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
4MB is niet heel veel. Ik denk dat je 4GB bedoeld, toch?

Het ligt eraan wat je op de iPad gaat doen. Kun je daar misschien iets over zeggen?
Ja , 🙂 ik wil af en toe op internet , als ik niet thuis ben dan, en op die plek is geen wifi.
het is maar om de mail te chekken en misschien iets op te zoeken.
nou lees ik overal dat het moeilijk is zonder wifi.
op de telefoon gemakkelijker maar dat scherm vind ik te klein.
Reputatie 7
Badge +9
Een ipad zal voor dezelfde taken als een smartphone niet veel meer data gebruiken. (Iets meer data verbruik is wel te verwachten) Let wel op dat je de ipad zo inricht dat bijvoorbeeld app updates alleen over wifi gaan (net als je bij een smartphone ook zou doen).
Hoi @ JohanvH

Ik neem voor het gemak even aan dat je een iPad hebt. Zelf heb ik een Samsung tablet en ja met 10.1" heb je een groot scherm. Wel is het zo dat er ook phablets bestaan en die kunnen al veel verschil maken.
En combinatie van smartphone en tablet om het zo te zeggen.

Moeilijk zonder wifi is heel erg betrekkelijk, er zijn veel plaatsen met WiFi, veiligheid is met mobiel data groter.

Heb je een smartphone bij de hand kijk dan ook even of landscape voor jou beter bevalt.
Alvast bedankt voor de reacties, ik ga de mogelijkheden even na, misschien is mijn telefoon te oud, en mijn ipad ook trouwens ( is apple 2)
verder ben ik er helemaal niet in thuis, gelukkig zit ik nergens aan vast wat betreft telefoon abonnement dus kan nog alle knten uit.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi JohanvH,

Welkom op het forum!

Ik snap dat je graag mobiel internet wilt op je iPad, maar we kunnen helaas geen garantie bieden op de werking hiervan. Simyo simkaarten zijn in principe gemaakt voor mobiele telefoons, maar dat betekent niet dat het helemaal niet gaat werken op je iPad. Je kunt het altijd proberen!

Daarbij is 4 MB, zoals Groentjuh aangaf, inderdaad wel heel weinig! 4 GB is daarentegen weer heel veel als je alleen soms je e-mail wilt checken op momenten dat je geen WiFi-verbinding hebt. Misschien kun je beter beginnen met 1GB (+- 1000MB), en dan kijken hoe dat gaat. ;)

Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Sarah

Reageer