.

Beantwoord

Ik krijg geen verbinding met mobiel internet in Frankrijk, hoe kan dat?

  • 23 September 2019
  • 10 reacties
  • 506 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Zowel een maand geleden in Belgie als nu in Frankrijk kan ik niets met MB 4G.
Mijn man heeft zelfde abonnement als ik en die kan perfect internetten heeft geen problemen.

Ja alle instellingen staan goed. Aan en uit gezet etc.

Hoe kunnen jullie mij snel helpen.

Ik heb abonnement 300 belminuten en 1000 MB.
Gebruik nu wifi verbinding van hotel grrrrr

Bedankt
Frida

Ps Bij mobiele netwerken wordt gevraagd naar wachtwoord, staat niets. Bij mijn man wel.
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 September 2019, 22:31

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Frida,

Top dat het allemaal gelukt is! Kun jij iedereen in Nederland weer lekker maken met foto's van de zon 😉

Als we je nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden! Niet op het strand in ieder geval. 😫

Groetjes,
Bas
Factuur is onderweg hoor 😂

Grapje.. Veel plezier daar in Frankrijk.. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
@Bas
Fantastisch Bas, je hebt het voor elkaar. Mijn 4 G komt te voorschijn. Geweldig na de reset.

Ik heb de vissen net toegesproken in de Middellandse zee en die hadden zelfs geen zin in mijn Samsung, uit oogpunt van milieu overwegingen.

Alle gekheid op een stokkie. Ben enorm blij en mijn man ook, die is van mijn gezeur af.

Dank nogmaals ook aan @Ron H @Ray @Friesian voor het meedenken.

Prima service van jullie allemaal.

Groetjes,
Frida☕🍷🥞
Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Frida,

Wat vervelend dat je nog geen verbinding kan maken met mobiel internet. Ik hoop dat we het gefixt hebben voordat je je telefoon het water in gooit!

Kun je als je dit leest even je toestel uit- en aanzetten? Ik heb je internetoptie namelijk even een reset gegeven op het netwerk.

Laat me even weten of het inmiddels weer werkt zoals het hoort! 😀

Groetjes,
Bas
Reputatie 7
Badge +6
Je kunt de kruisproef/kruistest uitvoeren, dan weet je gelijk hoe of wat..
Fijne vakantie😎


Mits simkaart voor maat overeenkomt 😉
Reputatie 7
Badge +6
Je kunt de kruisproef/kruistest uitvoeren, dan weet je gelijk hoe of wat..
Fijne vakantie😎
Reputatie 6
Badge +4
@Ray @Friesian
Hallo jullie twee,
Vanmorgen op een terras alle instellingen volgens jullie aanwijzingen nagelopen en aangepast maar helaas mijn Samsung Galaxy A3 2017 geeft er de brui aan. Het lukt niet om 4g in te stellen.
Gelukkig kan ik wel met wifi internetten en ik kan bellen.
Reuze bedankt voor meedenken en ik denk erover mijn toestel in de Middelandse zee te werpen, misschien hebben de vissen er nog iets aan 🙂.

Maar ik hou me eerst aanbevolen voor een reset van Simyo.

Als het dan goed komt, meld ik me vanaf een terrasje.

Hartelijke groeten van
Frida
Reputatie 6
Badge +4
@Ray @Friesian
Goedemorgen en beiden hartelijk dank voor jullie uitleg. Ik ga later op de mogen proberen alles na te lopen wat jullie voor tips gaven. En met speciale dank aan Franswon Frans (posthuum)
Ik hoop dat ik er uit kom en laat het weten.
Dankjewel
Frida 🕶🥖🥞
Hoi Frida.

Bij namen toegangspunten moet je de gebruikersnaam en wachtwoord zelf invullen.

Uit eerbied voor franswon (Frans) geef ik zijn checklist om door te lopen.

Checklist update buitenland
Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.
Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.
Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.
Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Hou je ons op de hoogte?
+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hi @Frida

Als er geen wachtwoord staat moet je daar GPRS / gprs in vullen. Gebruikersnaam is KPN.

Gaat om je APN instellingen.

Reageer