.

Beantwoord

Ik krijg de melding: Instellingen naam toegangspunten niet beschikbaar voor deze gebruiker. Wat nu?

  • 2 July 2017
  • 8 reacties
  • 4585 Bekeken

Goedendag,

Normaal gesproken gebruik ik altijd een Iphone. Helaas is deze afgelopen week kapot gegaan en heb ik tijdelijk een leen telefoon (HTC One M8). Maar op mijn HTC kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele netwerk. Op mijn Iphone deed alles het prima. Maar op de HTC werkt het nist. Als ik esn APN wil invoeren staat er: " Instellingen naam toegangspunten niet beschikbaar voor deze gebruiker." Zou iemand mij kunnen helpen? Heb al aantal keer geprobeert om standaard instellingen te doen etc. Werkt niet.

Alvast bedankt.

M.v.g.

Isa
icon

Beste antwoord door Ray 2 July 2017, 17:39

Bekijk originele reactie

8 reacties

Even de stappen volgen, daarna toestel herstarten.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/htc/one-m8/topic/internet/handmatig-instellen/1
Goedendag Ray, dankje voor jouw antwoord maar het werkt nog steeds niet. Als ik een nieuwe apn wil instellen komt die er niet tussenstaan. Hij blijft hetzelfde zeggen " instellingen naam toegangspunten niet beschikbaar voor deze gebruiker". Of er staat: " gebruik mijn gegevensabonnement als wifi niet beschikbaar"
https://forum.simyo.nl/internet-62/waarom-kan-ik-mijn-apn-niet-instellen-34258

De gebruiker in dit topic heeft hersteld. Die optie wordt ook getoond bij punt 8 van de link die ik eerder gaf (kies nieuwe APN). I.P.V. die te selecteren kies je die er onder staat standaard instellingen herstellen. Daarna de gehele instructie van toestel hulp opnieuw volgen stap voor stap. Dit bleek de oplossing te zijn voor diegene.
Badge +7
Hoi isasezen,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Wat jammer dat je nog geen internetverbinding hebt en dat het nog niet lukt om een APN in te stellen! Ik heb zojuist je internetinstelling gereset. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt het daarna automatisch goed.

Als het dan nog steeds niet lukt, is het wel belangrijk om even goed naar de APN te kijken. Ray heeft je nog een tip gegeven, had je deze gezien?

Ook kun je nog proberen om handmatig het KPN netwerk te selecteren. Dit doe je in de netwerkinstellingen van je telefoon.

Ik hoor graag of het is gelukt. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Goedendag Samantha, heb mijn telefoon uit gedaan, gewacht en opnieuw opgestart. Werkt nog steeds niet. Nu staat er wel wat anders. Namelijk: verbinding verbroken omdat de dienst niet beschikbaar is.
Dank voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Isasezen,

Wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is 😞 Laten we er dan samen achter gaan komen waar de kern van het probleem zich bevindt, goed? Wil jij je simkaart in een andere mobiel stoppen en een andere simkaart in jouw telefoon doen? Als je merkt dat jouw simkaart het prima doet in een andere telefoon, en dat een andere simkaart het ook niet doet in jouw telefoon, dan weet je dat het probleem ligt bij het toestel. Is het andersom zo? Dan ligt het bij de simkaart.

Wil je dit voor me uitproberen? Dan kunnen we vanaf dat punt een oplossing zoeken 🙂

Groetjes,
Jihane
Goedendag Jihane,

Ten eerste bedankt voor je reactie!
Heb het geprobeerd en mijn simkaart doet het wel op een andere telefoon, maar een andere simkaart niet in mijn huidige telefoon. Denk dus dat het aan mijn telefoon ligt ( HTC One M8 ).
Ik krijg vrijdag wel weer mijn Iphone terug, dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Even volhouden dus, toch jammer dat het met deze telefoon niet werkt. Als je nog een oplossing hebt zou ik die graag willen proberen.

Groeten,
Isa
Reputatie 7
Badge +10
Hi Isa,

Ah, wat jammer! Ja, dan klinkt het toch echt alsof het een toestel-issue is. Gelukkig krijg je vrijdag je iPhone weer terug. Laat je me weten of het daarmee wel lukt allemaal?

Je zou nu nog naar een telefoonwinkel kunnen gaan voor advies!

Groetjes,
Jihane

Reageer