.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?


Internet (roaming) buitenland werkt niet op Samsung Galaxy S6. Dit gebeurt iedere keer als ik in het buitenland ben.
Instellingen voor internet binnen- en buitenland staan op MijnSimyo AAN en met toestelhulp zijn alle instellingen correct ingevuld en opgeslagen.

Wat nu te doen om het werkend te krijgen?
Helpt wellicht een reset door u in uw netwerk?
icon

Beste antwoord door Ray 10 March 2018, 13:57

Bekijk originele reactie

13 reacties

Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Handmatig naar een netwerk gezocht?
Alles gedaan zoals je beschrijft.
Handmatig netwerk kiezen helpt ook niet
Voor de goede orde, je hebt een abonnement en geen Prepaid?
Reputatie 7
Badge +9
Als je prepaid hebt kan je internet in het buitenland niet aanzetten op Mijn Simyo volgens mij.......
Voor de goede orde, je hebt een abonnement en geen Prepaid?
Abonnement.
Als je prepaid hebt kan je internet in het buitenland niet aanzetten op Mijn Simyo volgens mij.......

Dat klopt. Maar is niet verkeerd om het alsnog te vragen. Gewoon zekerheid. .
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Bert Klaver,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, ontzettend balen dat je elke keer weer niet kunt internetten in het buitenland. 😞 Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instelling 'Internet op je mobiel - buitenland' goed aanstaat. Voor de zekerheid heb ik deze optie voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk.

Blijft het probleem bestaan? Dan is het aan te raden om te controleren of de optie 'EU-internet' aanstaat op je telefoon. Zo ja, schakel deze optie dan uit. Het klinkt natuurlijk erg gek, want je zou denken dat je internet het juiste zou moeten doen als EU-internet aanstaat op je telefoon. Helaas is niets minder waar. Op de nieuwere Samsung modellen vind je deze optie hierom ook niet meer terug.

Kom je er zo uit?

@Franswon en @Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Helaas lukte het met alleen uit- en inschakelen van m’n toestel nog steeds niet.
Wat WEL werkte is: op ‘Mijn Simyo’ Internet Buitenland uit en weer inschakelen en daarna toestel uit/inschakelen.
Jammer dat het zo omslachtig gaat en puzzel-werk is 😡
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat het niet zo eenvoudig ging. Maar gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt en heb je nu wel internet in het buitenland.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Bert,

Jeetje, dat is zeker omslachtig geweest! Ik kan me goed voorstellen dat dit wat frustrerend was.

Wel vreemd dat de reset van Asma niet werkte, maar je eigen oplossing via Mijn Simyo wel. Het zou namelijk precies hetzelfde effect moeten hebben. Wellicht dat de eerdere reset niet goed was doorgekomen op het netwerk. Gelukkig is het opgelost! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +6
Je kunt dus zelf de boel resetten, zonder te wachten op!?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ron H,

Je kunt de instelling voor buitenland een soort van reset geven door hem uit en aan te zetten op Mijn Simyo. Wel is het verstandig om tussen het uit- en aanzetten enkele minuten te wachten. Dit werkt vaak al voor het buitenland en voeren wij ook regelmatig uit.

Als dit niet werkt, kunnen we vanuit onze kant nog een simkaart reset uitvoeren. Hierbij wordt de volledige simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Dit is dan weer niet mogelijk om zelf te doen als klant, snap je?

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +6
Duidelijk.... had dit alleen nog niet voorbij zien komen op het forum, als tip om zelf uit te voeren.
Vandaar kan dus handig zijn, zeker als je aangeeft dit werkt vaak al voor het buitenland😉

Reageer