.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Hoe komt dat?


'Zojuist internet bundel gekocht, maar geen internet nog op mijn mobiel...hoe kan dat?'.
icon

Beste antwoord door Jihane 18 July 2017, 12:00

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ik heb geen idee maar ik heb hetzelfde probleem in italie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Roel,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je niet kunt internetten in het buitenland. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat je een Prepaid simkaart hebt. Dat is de reden, ben ik bang. Je kunt met een Prepaid niet internetten in het buitenland - dat is een optie die niet bestaat. Als je toch graag wilt internetten, kan het een idee zijn om (tijdelijk) over te stappen naar een Sim Only abonnement.

Je doet dat door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Beltegoed & tarieven > Overstappen naar Sim Only. Je bent dan binnen één werkdag overgestapt, behoudt je simkaart, en je beltegoed wordt verrekend met je eerste factuur. Hier lees je daar meer over. Let je erop dat als je tijdelijk wilt overstappen, je een maandelijks contract selecteert in plaats van een jaarlijks contract? Je kunt dan hier lezen hoe je later overstapt van een Sim Only naar een Prepaid.

Je kunt je bundels gebruiken binnen zone 1. Als je dus in die zone zit, dan kun je je bundels gebruiken zoals je dat ook in Nederland doet. Dit artikel vertelt je daar nog meer over.

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Jaap Dane, ook jou wil ik graag verwelkomen op het Simyo Forum 🙂 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je internetverbinding hebt gemaakt in het buitenland. Kan ik hieruit opmaken dat alles weer oké gaat? Als niet, dan kun je dat altijd laten weten.

Groetjes,
Jihane
Hallo jihane nee werkt nog steeds niet... WiFi gebruikt gemaakt van een hotspot mijn eigen WiFi doet het nog steeds niet (3g)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jaap,

Oh, jee! Ik heb je aansluiting weer geopend en ik zie dat je vanaf 14 juli (t/m vandaag) consequent gebruik maakt van je internetverbinding via mobiele data. Wifi valt hier niet onder 😉 We zien echt alleen je 3G-verbruik. Kun je internetten als je geen wifi-verbinding hebt? Kun je de Simyo website openen bijvoorbeeld?

Ik heb voor de zekerheid toch nog even je buitenlandoptie een reset gegeven. Dat houdt in dat ik je instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Werkt het nu wel goed?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Goedenavond

Ook wij ervaren problemen met internet in het buitenland kunt u voor ons ook een reset uitvoeren?
Alvast onze dank
Hallo,
Ik heb een gratis internetbundel gekregen voor mijn verjaardag, maar hij doet het niet in het buitenland. Klopt dat?
Jihane,
Alles geprobeerd alle stappe gevolg en andere providers geprobeerd zit nu op internet iwind maar 3g doet het na alles nog steeds niet, jammer genoeg...
Hier ook weer.
Vorig jaar heel de vakantie geen internet.
Nu dus weer niet!!
Zitten in Zuid Frankrijk.
Alle instellingen staan aan,
Alle handmatige instellingen gedaan..
Toestelhulp gedaan....
In Nederland echt helemaal top maar het buitenland echt verschrikkelijk!!
Badge +7
Hoi allemaal,

Wat jammer dat jullie internet niet werkt in het buitenland!

@ Joop_marijke. We zijn je hiermee al aan het helpen in je eigen topic. Fijn om te lezen dat je internet weer werkt :)

@ StienMeutstege. Ik zie dat jij hier ook al een topic over bent gestart. Ik heb je hier vanmiddag antwoord op gegeven. Vind je het goed dat ik je daarin verder help?

@ Jaap dane, Balen dat je internet nog niet werkt! Ik raad je aan om de internetinstellingen van je toestel na te lopen. Dit doe je met behulp van onze toestelhulp. Het is verstandig om de instructies bij 'Internet handmatig instellen' stap voor stap na te lopen. Probeer ook eens om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je in de netwerkinstellingen van je telefoon. Lukt het via een ander netwerk wel?

@ Mariolo, Jij hebt vandaag ook contact gehad met onze telefonische klantenservice. Mijn collega heeft de APN instellingen met je doorlopen en je internetinstellingen gereset, waardoor er een nieuwe internetverbinding met het netwerk is gemaakt. Heeft dit geholpen? Zo niet, probeer dan een kruistest te doen. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we zien waar dit mis gaat: bij de instellingen van je telefoon of bij de instellingen van je simkaart. Met deze informatie kunnen we je beter verder helpen.

Houden jullie ons op de hoogte?

Groetjes.
Samantha
Gelukkig is het probleem door jullie verholpen.
Helemaal top jammer dat zulke dingen altijd in het weekend gebeuren :)
Collega heeft een reset gedaan en het werkte gelukkig.
Bedankt!!!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mariolo,

Mooi dat het probleem is verholpen! Als je verder nog vragen hebt, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer