.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 18 October 2019
  • 4 reacties
  • 372 Bekeken

Hallo, zodra ik de grens naar duitsland ben overschreden kan ik niet meer internetten. Roaming en internet cq bellen staan aan. Dit probleem geld niet alleen voor mijn toestel maar ook voor het toestel van mijn vrouw. Beide simyo abonnement.

Mvg Ruud

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 October 2019, 15:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi Ruud. 

 

Loop even voor beide telefoons de checklist door van franswon die ik uit eerbied voor hem gebruik. Deze heeft al veel mensen geholpen. 

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Hallo, bedankt voor de reactie maar ik ben er inmiddels uit. Wij hebben laatst allebei een Samsung  A50 aangeschaft en ik heb nu internet vlgs 40 stappenplan Simyo handmatig ingesteld. Stappenplan is zeer duidelijk en last but not least : Internet in buitenland werkt nu. 

Mvg Ruud

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat het werkt. Allebei een fijn verblijf gewenst in Duitsland. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ruudvangils,

Goed om te horen dat het allemaal weer werkt! :blush:

Als we je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden :wink:

Groetjes,
Bas

Reageer