.

Beantwoord

Ik heb plotseling veel internet verbruikt. Hoe kan dat?

  • 20 September 2017
  • 9 reacties
  • 157 Bekeken

Hallo,
in het begin van de maand krijg ik 1000mb cadeau als zoveel jarig lid. Fijn, zeker nu ik op vakantie ga... Gisteren is er 900 mb vanaf geschreven in porties van 58,59MB...niemand die hier even een waarschuwing voor geeft...omdat ik op vakantie ga keek ik 'toevallig' even.
900mb weg en het gaat maar door als ik mijn mobiele gegevens aanzet????
Tja fijn zo'n cadeautje maar niet echt. Dus vakantiegebruik
Ik lees er meer over (topics van 3 jaar geleden) met NOODKRETEN dit op te lossen. Maar na 3 jaar dus niet ???
Het laatst gemeten verbruik is door jullie vastgesteld GISTERENAVOND 21:00 ...het is nu 8:41
Wat als ik er zelf niet achter was gekomen...Een flinke rekening?
Wakker worden simyo...mensen gaan lopen...waaronder ik....
stel je vraag heet het topic ...dus mijn vraag Gaan jullie dit oplossen???
Eventueel met eventueel een GOEDE MB METER zoals de KPN die eerst had?
icon

Beste antwoord door Asma 21 September 2017, 12:20

Bekijk originele reactie

9 reacties

En wat heb jij gedaan om te onderzoeken wat dit verbruik geeft? Controleer het verbruik op je telefoon, bij de meeste (moderne) smartphones kan dat. De provider kan en mag dat niet vanwege privacyredenen.
Je behoort normaal gesproken 80 en 100% data waarschuwing te ontvangen.
Behalve de simyo app en mijn simyo zijn er externe goede apps en kun je ook de telefoon eigen datameter gebruiken en ik zou je aanraden ruim onder de limiet in te stellen.
Zelf kies ik bij 1000MB data een limiet van 900, waarschuwing bij 60%.

omdat ik op vakantie ga keek ik 'toevallig' even.

**Edit
Je weet dat je in zone 1 landen je bel/sms/data bundels kunt gebruiken?
Je weet dat je belminuten en data kunt bijkopen?
Deze zijn ook te gebruiken in zone 1 landen...je vakantie wellicht..
500 MB €5.-https://www.google.nl/amp/s/www.simyo.nl/blog/extra-belminuten-bijkopen/amp/?espv=1

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-koop-ik-extra-mbs-2508?gclid=CjwKCAjwo4jOBRBmEiwABWNaMWr0P5sDXmIeVFnCwUv6gxJaB4G1yE-SVfbx11-RHdtCiBQvKVPhERoCJhUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Hallo,
Ik heb idd zojuist een mb meter gedownload. Maar leuk die 80% waarschuwing...heb ik ook gehad...maar het verschil van de laatst gemeten tijd en werkelijke tijd is zo groot dat je al te laat bent :)
van 21:00 gisteren avond en nu??? nou daar kun je slapend arm van worden... maar ja een goed begin van de vakantie zullen we maar zeggen...
Even voor de goede orde, want ik lees: "dus mijn vraag Gaan jullie dit oplossen???"

Simyo verbruikt die MB's niet, dat doet jouw telefoon en je simkaart. Het is dus zaak om erachter te komen waar dat verbruik vandaan komt. En dat kun jij alleen, Simyo kan dat niet.

Die 80 en 100% berichten zijn realtime. De standen op je MijnSimyo (app) worden met vertraging bijgewerkt. In het buitenland duurt dit langer dan in Nederland.

Lees deze blog eens door. Hierin staan preventieve tips hoe je hoogverbruik kunt voorkomen.
Nou...bedankt voor al jullie moeite maar ik heb mijn conclusie wel getrokken.... ik wil eigenlijk nog veel zeggen maar het is me de energie niet waard deze discussie voort te zetten...
Graag gedaan en nog een hele fijne dag EN vakantie.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Bruggie,

Welkom op het Forum!

Super jammer om te horen dat je internetbundel zo snel op is geraakt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je afvraagt hoe dit komt.

Vanwege de Wet op Privacy kunnen wij niet achterhalen welke App de boosdoener is geweest van dit verbruik. Gelukkig kun je dit wel achterhalen op je eigen telefoon. Hier lees je waar je dit precies kunt vinden.

Om verbruik buiten je bundel te voorkomen, sturen wij je realtime een waarschuwingssms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Het verbruik op Mijn Simyo wordt daarentegen vertraagd verwerkt. Hierom is het aan te raden om de waarschuwingssms als leidraad te nemen.

Ik zie dat jij je abonnement inmiddels hebt opgezegd, dat is zonde.. Het is belangrijk om te weten dat het verbruik tot stand wordt gebracht door je telefoon en niet door je provider. Ik adviseer je om de tip van Ray op te volgen om deze blog te lezen voor meer informatie om je internetverbruik te beperken. Anders ben ik bang dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt bij een andere provider.

Mocht je deze tijdens je vakantie toch nog willen internetten, dan kun je MB's bijkopen via Mijn Simyo. Je betaalt dan € 5,- voor 500 MB extra. Als je geen extra kosten wilt maken, dan kun je er ook voor kiezen om je internet uit te schakelen via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Op deze manier kun je kosteloos internet gebruiken via Wifi.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Voor nu wens ik je alvast een fijne vakantie toe!

@ Friesian en Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Beste allebei,
Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb inderdaad mijn abonnement op gezegd. Het is niet het verbruik wat me boos maakte maar meer de manier hoe er mee omgegaan wordt. Ooit gehoord van empathisch luisteren??? Dat had al veel frustratie gescheeld. Maar goed wat ik al zei... laten we ieder de energie maar besparen...

Gegroet
Marco
Reputatie 7
Ik hoop dat je volgende provider wel een empatisch luisterend oor biedt.

Succes!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Bruggie,

Heel graag gedaan!

Erg jammer om te horen dat jij je niet gehoord voelt. 😞 Wij leven zeker met je mee!

Alleen is het ook belangrijk om jou te informeren over de wijze waarop internetverbruik tot stand wordt gebracht. Dit staat namelijk los van ons als je provider. Het is namelijk niet je simkaart maar je telefoon die voor internetverbruik zorgt.

Ik wens je voor nu alvast een fijne dag toe. Als je hier toch nog vragen over hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma

Reageer