.

Beantwoord

Ik heb na drie pogingen en twee simkaarten nog steeds geen internet in het buitenland. Hoe nu verder?

  • 25 April 2019
  • 5 reacties
  • 532 Bekeken

Na de derde keer geen internet in het buitenland begint mijn geduld toch wel een beetje op te raken...
Ik heb de meeste fora even doorgespit om te kijken of daar wellicht een oplossing voor mij tussenzit, maar vooralsnog heb ik alles wat ik lees ook zelf uitgeprobeerd, maar dus zonder succes. Ik ben uit frustratie naar een KPN winkel gegaan om te vragen wat het zou kunnen zijn. De medewerker liet mij weten er niets mee te maken hebben, maar hoorde wel mijn verhaal aan.. Hij had het erover dat er een reset uitgevoerd moet worden op het BOSS systeem of zo iets dergelijks? Kan dit kloppen? De laatste keer dat ik een medewerker van Simyo aan de telefoon had, liet hij me weten dat hij alles had gedaan en dat ik maar naar een andere provider moest gaan.. Ik was uiteraard erg verbaasd over die reactie. Ik heb de hoop dat iemand hier mij nog kan helpen, want ik zou het graag voor mijn volgende vakantie opgelost willen hebben. Ik kan het nu ook niet testen, want ik ben gewoon in Nederland, maar wie weet heeft iemand toch nog de gouden tip!!!
icon

Beste antwoord door Niels 29 April 2019, 16:52

Bekijk originele reactie

5 reacties

Beste Allen,

Ook ik heb geen internet in het buitenland. Hetzelfde probleem als Cal hierboven beschrijft. Ik ben benieuwd of je inmiddels al in de gelegenheid bent geweest om te kijken of internet in het buitenland nu wel werkt?
Helaas moet ik constateren dat internet in het buitenland na meerdere pogingen bij mij nog steeds niet werkt. Ik heb al twee keer een nieuwe simkaart gekregen en tot twee keer toe had ik wederom geen internet in het buitenland. Met als gevolg dat je de hele procedure, van inderdaad toch al gauw drie kwartier weer doorloopt op je vakantie. De laatste keer dat ik contact had met een medewerker was vanuit Portugal (derde keer dus). Deze medewerker heeft echt de tijd genomen om mij te helpen, maar liet mij na alles geprobeerd te hebben weten dat hij het ook niet meer wist en zei dat ik maar naar een andere provider moest gaan. Ik was uiteraard erg verbaasd over zijn reactie en ik vond het jammer dat het nog steeds niet opgelost was. Uiteindelijk ben ik in Nederland naar een KPN winkel gegaan, omdat ik het onuitstaanbaar vond dat het nu nog steeds niet opgelost was. De medewerker zei meteen dat hij niet veel te maken heeft met Simyo, maar kon mij wel vertellen dat er iets mis was in het aansturingssysteem? Hij had het over een reset op het BOSS systeem? Kan dit kloppen? Ik zie dit een beetje als een laatste uitweg en ik hoop dat iemand me hier dus mee kan helpen. Ik hoor graag wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Ron
Reputatie 7
Badge +9
@all, Ron V heeft hiervoor in een andere topic gereageerd met extra aanvullende informatie. Het lijkt mij het handigste om hier hem te helpen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ron V,

Welkom op het Simyo Forum!

Voor dat ik op je vraag inga wil ik je er even op wijzen dat je zowel op een topic hebt gereageerd als zelf met een nieuwe topic bent gekomen. Beiden berichten bevatten hetzelfde onderwerp, alleen verschilt de inhoud ietsje van elkaar. Om verwarring te voorkomen en een zo compleet mogelijk antwoord te geven, heb ik alles samengevoegd in dit topic. Zou je hier de volgende keer op kunnen letten? Alvast bedankt.

Ik snap dat je geduld begint op te raken als je na zoveel pogingen nog geen internet in het buitenland hebt. Ik zie inderdaad dat je al meerdere keren contact hebt opgenomen met de klantenservice. Die hebben de instellingen in je telefoon al nagekeken en onder andere overlegd met onze netwerkspecialisten. Er is ook al eerder een reset uitgevoerd, maar deze heeft niet voor resultaat gezorgd. Toch heb ik deze nogmaals voor je gedaan, zou je willen kijken of dit nu wel invloed heeft?

Wat ik opvallend vind, is dat niemand nog een kruistest heeft geopperd. Zou je, de volgende keer dat je in het buitenland bent, je simkaart in een ander toestel kunnen stoppen? Ik hoor dan graag of je dan wel gebruik maken van internet.

Als mijn collega inderdaad heeft gezegd dat je naar een andere provider moet gaan, spijt me dat ten zeerste. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We willen er alles aan doen om ook internet in het buitenland voor jou te realiseren. Ik hoor daarom ook graag snel weer van je.

Groentjuh, bedankt voor je reactie en oplettendheid :)

Groetjes,
Niels
Beste Niels,

Bedankt voor de reactie. De eerste keer dat ik geen internet in het buitenland had, dat is nu zo'n anderhalf jaar geleden, heb ik zelf al een kruistest uitgevoerd. Ik heb de test zelfs met meerdere telefoons uitgeprobeerd, maar bij iedere telefoon had ik geen internet. De laatste keren is dit inderdaad ook niet geopperd, maar ik dacht ik geef het een gok, omdat er nieuwe simkaart in zit, maar ook bij de twee afgelopen keren had ik geen internet. Welke opties blijven nu nog over?

Met vriendelijke groet,

Ron Verhoeff
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron,

Dank voor je berichtje! Goed dat je die kruistest alsnog hebt geprobeerd, maar jammer natuurlijk dat dat niets heeft mogen baten. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de laatste vervangende simkaart in oktober 2018 verstuurd is. Ik heb er nog eentje jouw kant op gestuurd. De kansen dat beide simkaarten stuk waren, is natuurlijk klein. Maar op dit punt is het een kwestie van álle stenen omdraaien.

Laat je me weten of 't daarmee wel lukt?

Groetjes,
Jihane

Reageer