.

Beantwoord

Ik heb kosten gemaakt. Wat nu?

  • 8 October 2018
  • 6 reacties
  • 303 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Vrijdag kreeg ik een melding dat ik 80% van mijn bundel verbruikt had, vervolgens de optie optimaliseer iphone uitgezet. Zaterdag avond gaan slapen, toen ik zondag wakker werd, 3 berichten.
de eerste om 3:11 met demededeling dat mijn bundel op was (lag te slapen)
de tweede om 3:38 met demededeling dat mijn nr was afgesloten wegens hoogverbruik.
daarna in de app gekeken en daar staat dat ik 672,45 buiten de bundel heb verbruikt in 30 minuten...

Ben weleens lekkerder wakker geworden
icon

Beste antwoord door Jihane 8 October 2018, 16:50

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Vraagje wat houdt de optie optimaliseer iPhone in?
Badge
Dan gaat ie foto’s uploaden naar de cloud, zodat ie data verbruikt en de foto’s niet in het oorspronkelijke formaat op je telefoon blijven staan, maar in klein formaat, zodat het ruimte op je telefoon bespaart
Ik begrijp dat het mobielinternet aan stond terwijl je sliep?

@Ron H Dit is waar jij naar vroeg

https://www.icreatemagazine.nl/workshop/itip-iphone-optimaliseer-opslag/

@burbo

Dat kan niet alleen via wifi ingesteld worden?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Burbo,

Welkom op het Simyo Forum!

Jemig! Natuurlijk is dat onprettig wakker worden. Dat is wel echt een bedrag om 'u' tegen te zeggen. Heb je intussen de functies op je iPhone aangepast? Hier vind je nog meer tips om je telefooninstellingen zodanig in te stellen om te voorkomen dat je buiten je bundel beland.

Het klinkt alsof je goed doorhebt waar dit verbruik vandaan gekomen is. Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de klantenservice en dat het allemaal opgelost is. Fijn!

@ Ron en Ray, dank voor de reacties heren!

Groetjes,
Jihane
Badge
Simyo heeft het perfekt opgelost.
verbazingwekkend hoe oplissinggericht de klantenservice werkt. Echt top!
het probleem was dat mijn vorige telefoon te weinig opslagruimte had. Toen ik mijn nieuwe
telefoon kreeg heb ik het uploaden naar icloud uitgezet om data te besparen... doordat mijn nieuwe telefoon meer opslag heeft, heeft icloud alle foto’s lokaal gemaakt, wat 40 gigabyte was..
mobiele data stond nog aan, dus dat ging hard!

simyo nogmaals bedankt voor de adequate reaktie!
Reputatie 6
Badge +4
Hi burbo,

Superfijn om te lezen dat je zo tevreden bent over onze klantenservice! Daar doen we het voor! :D

Met 40 GB aan uploads, waarvan een flink deel buiten de bundel, wordt je niet blij inderdaad. Is die functie trouwens standaard uitgeschakeld in de iPhone, of iets dat je zelf uit moet zetten om data te besparen? Ik had er zelf nog nooit van gehoord en ik ben wel benieuwd.

Namens iedereen hier heel graag gedaan!

Groetjes,
Thomas

Reageer