Gisteren kreeg ik de melding dat ik mijn internetbundel van 2000 mb al had opgebruikt. In alle jaren dat ik nu bij Simyo zit is me dat eigenlijk nog nooit overkomen en als ik er over heen ga koop ik een bundeltje bij om te voorkomen dat de kosten ineens omhoog schieten. Gisteren bleek dat er al heel veel was gebeurd voordat ik een bundeltje kon bijkopen. Er stond al een rekening van bijna 200 euro. Ik heb direct hulp gevraagd via facebook van Simyo en in de messenger werd aangegeven dat ze me gingen helpen een oplossing te vinden. Uiteindelijk bleek die oplossing blijkbaar te zitten in blokkade van mijn telefoon voor uitgaande telefoongesprekken (fijn als je met deze weersomstandigheden nog de weg op moet), terwijl de problematiek in mijn internetbundel zit. Verder blijkt dat na de gedwongen betaling en deblokkade van je telefoon je toch niet het internet op kunt. Ook zo fijn als je net een bundel bijgekocht hebt...
Na alle tips kwam ik erachter dat de app nu.nl 2,61 GB aan data heeft verbruikt, terwijl ik deze app hooguit vijf tellen open heb gehad. Wie kan me zeggen hoe dit mogelijk is? De app heb ik inmiddels verwijderd, maar die heeft wel (terwijl ik sliep) heel veel schade aangericht. Ik wil dit in ieder geval graag voorkomen in de toekomst... De tips uit de blogs zijn gisteren direct allemaal opgevolgd (voor zover nog niet was gedaan).
Wel kan ik aangeven dat ik not amused ben over de gang van zaken terzake mijn hulpvraag...