.

Beantwoord

Ik heb hoogverbruik. Wat nu?

  • 9 December 2017
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

Gisteren kreeg ik de melding dat ik mijn internetbundel van 2000 mb al had opgebruikt. In alle jaren dat ik nu bij Simyo zit is me dat eigenlijk nog nooit overkomen en als ik er over heen ga koop ik een bundeltje bij om te voorkomen dat de kosten ineens omhoog schieten. Gisteren bleek dat er al heel veel was gebeurd voordat ik een bundeltje kon bijkopen. Er stond al een rekening van bijna 200 euro. Ik heb direct hulp gevraagd via facebook van Simyo en in de messenger werd aangegeven dat ze me gingen helpen een oplossing te vinden. Uiteindelijk bleek die oplossing blijkbaar te zitten in blokkade van mijn telefoon voor uitgaande telefoongesprekken (fijn als je met deze weersomstandigheden nog de weg op moet), terwijl de problematiek in mijn internetbundel zit. Verder blijkt dat na de gedwongen betaling en deblokkade van je telefoon je toch niet het internet op kunt. Ook zo fijn als je net een bundel bijgekocht hebt...

Na alle tips kwam ik erachter dat de app nu.nl 2,61 GB aan data heeft verbruikt, terwijl ik deze app hooguit vijf tellen open heb gehad. Wie kan me zeggen hoe dit mogelijk is? De app heb ik inmiddels verwijderd, maar die heeft wel (terwijl ik sliep) heel veel schade aangericht. Ik wil dit in ieder geval graag voorkomen in de toekomst... De tips uit de blogs zijn gisteren direct allemaal opgevolgd (voor zover nog niet was gedaan).

Wel kan ik aangeven dat ik not amused ben over de gang van zaken terzake mijn hulpvraag...
icon

Beste antwoord door Jihane 11 December 2017, 14:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Anneliesjc,

Dat is schrikken zo'n hoge rekening. De SMS-jes die verstuurd zijn heb je natuurlijk ook gemist omdat je lag te slapen.
De nu.nl app zal op de achtergrond toch nog actief gebleven zijn, in een paar tellen kan er niet zoveel data gebruikt zijn.
Heb je inmiddels wel een app geactiveerd of geïnstalleerd die je tegen hoogverbruik beschermt? Dit voorkomt zulke narigheid in de toekomst.

Kan je inmiddels wel weer bellen? Ik hoop dat je internet weer snel gedeblokkeerd wordt.

Ik weet niet of je in aanmerking komt voor een vorm van coulance, een moderator zal je hier verder over informeren. Met wat geluk reageert hij/zij tijdens het weekend nog.
Beste Franswon,

Dank voor je reactie. Het was inderdaad behoorlijk schrikken! Ondanks dat nu.nl op de achtergrond actief zou zijn geweest, snap ik dit verbruik nog steeds niet. Maar ja, stond er toch echt bij het dataverbruik. Maar al die jaren dat ik en deze app en Simyo heb is dit nog nooit voorgevallen. Ik heb inmiddels geregeld dat bij overschrijding ik niet meer het internet op kan, dan kan het niet weer in de kosten lopen. En nu.nl verwijderd.

Bellen kan ik inmiddels weer, op het internet zonder wifi werkt nog niet.

Maar samen met Simyo zijn we inmiddels tot een goede oplossing gekomen. Het was vooral in deze kwestie een vervelende samenloop van omstandigheden.

Groet,
Annelies
Reputatie 7
Badge +10
Hi Annelies,

Welkom op het Simyo Forum!

We hebben elkaar inderdaad ook via Facebook gesproken. Het is logisch dat je geschrokken bent hiervan! Gelukkig zijn we samen tot een oplossing gekomen 🙂 Ook is het verstandig geweest om die app te verwijderen. Hoewel het niet meteen zo lijkt alsof die app zoveel kan verbruiken, kan het ook zo zijn dat hij aan het verversen was en dat dat MB's opslokte.

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Hi Annelies,

Ging het bij jou ook in plukken van 59mb? Ik heb zelf geen nu.nl maar afgelopen nacht en ochtend ineens een onverklaarbaar hoog internet verbruik, 80% van 4gb verdwenen terwijl ik lag te slapen en op m'n werk zat...
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Whimster,

De blokken van 59 MB zijn in werkelijkheid één sessie, om technische redenen wordt zo'n sessie opgesplitst in deze blokken.
Waarschijnlijk is je mobiel netwerk aan blijven staan. In je telefoon kan je nagaan welke app(s) het verbruik hebben veroorzaakt.

Simyo heeft een artikel geschreven over het voorkomen van hoogverbruik https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-kan-ik-hoogverbruik-voorkomen-283
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Whimster,

Wat balen dat je onverwacht veel internet hebt verebruikt. Ik zie dat je zelf ook een topic over je verbruik hebt aangemaakt. Hier heb ik inmiddels ook op gereageerd, dit kun je hier teruglezen. Had je dit al gezien? :)

Wat Franswon over het registreren van je verbruik zegt klopt. Internetverbruik wordt gesplitst in blokken van ongeveer 59MB. Een grote sessie kan daarom uit meerdere regels van 59MB staan.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els

Reageer