.

Beantwoord

Ik heb hoge kosten en geblokkeerd, wat nu?

  • 24 November 2019
  • 2 reacties
  • 536 Bekeken

Goedenavond,

 

Vandaag is heeft Simyo mijn abonnement geblokkeerd. Reden hiervan zou zijn, hoog dataverbruik in korte tijd. Direct via de telefoon van mijn man ingelogd op mijnsimyo.nl en tot mijn grote verbazing zie ik dat er continu 8,79 euro in rekening wordt gebracht, terwijl ik absoluut niet deze kosten heb gemaakt. Ik schrik me rot, mijn rekening is nu hoger dan 200 euro, terwijl ik normaal niet boven mn bundel uitkom van 22 euro (4GB en onbeperkt smsen en bellen). Simyo, denk alsjeblieft mee in dit verhaal, ik zit ermee in m'n maag en vindt deze ervaring echt niet leuk op deze zondagavond.

Groet, Angela

icon

Beste antwoord door Groentjuh 24 November 2019, 21:36

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Laten we beginnen bij het begin. Hoi! Ik ben Groentjuh en ben een behulpzame klant (= Forum expert). Ik ga je wegwijs maken in wat er nu allemaal gebeurd. Een moderator (=Simyo medewerker) zal morgen daadwerkelijk naar je situatie gaan kijken.

Je geeft aan een abonnement te hebben met onbeperkt bellen/SMSen en 4000MB aan data. Bij simyo is het zo dat als je databundel op begint te raken of op is, dat je een SMSje krijgt. Dit gebeurd bij 80% en 100% verbruik van je databundel.

Na het ontvangen van zo'n SMS heb je min of meer 3 keuzes:

  1. Je kunt Internet op je mobiel uitschakelen via Mijn Simyo.
    Dan kun je niet meer verder internetten en loopt geen risico om buiten de bundel te gaan.
  2. Je kunt 500MB extra kopen via Mijn Simyo voor 5 euro.
    Dan kun je gewoon verder internetten tot die extra bundel ook op is.
  3. Je kunt niets doen en internetten tegen het buiten de bundel tarief.
    Dan kun je ook gewoon verder internetten, maar dan ga je per MB 0,15 euro betalen. Dat is duur en niet aan te raden!

Dat laatste is geloof ik hier al dan niet per ongeluk gebeurd. De 8,79 euro komt van blokken van ~60MB aan dataverkeer/internet, die door jouw mobiel worden verbruikt.

Nu kan Simyo niet inzien waarom en waaraan jouw mobiel zoveel data verbruikt. Dit kun je vaak op de mobiel zelf wel zien. Via de instructies in deze blog kan je mogelijk zien waarom/waaraan je mobiel data verbruikt. Dat kan van alles zijn. Het is daarom belangrijk om te kijken op jouw mobiel waarom er zoveel data wordt verbruikt!

Simyo wil klanten beschermen tegen een hele hoge rekening. Daarom bestaat er bij Simyo hoogverbruik. Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan wordt uit voorzorg je aansluiting geblokkeerd om nog meer kosten te voorkomen. Helaas moet ik daar wel bij zeggen, dat Simyo wel verbruik met wat vertraging binnen krijgt. Hierdoor kun je dus hoger dat die 100 of 250 euro uitkomen.

Ok en nu dan? Probeer erachter te komen hoe je mobiel ooit zoveel data kon verbruiken. Neem maatregelen om dat in de toekomst te voorkomen. En dan is het aan jou om of je een aanbetaling nu doet om je aansluiting gelijk weer actief te krijgen of dat je wacht tot een moderator heeft gereageerd.

Ik hoop dat je een hoop hebt aan deze informatie!

Reputatie 4
Badge +4

Hey Angelasimyo,

 

Welkom op het Simyo forum!

Ik snap dat je hier van bent geschrokken. Toevallig heb ik je vandaag telefonisch gesproken en zijn wij er samen achtergekomen dat het lag aan de foto's app die automatisch via 4G een back up aan het maken was. Door de handige tips van Groentjuh heb je dit zelf al uitgeschakeld op je mobiele telefoon en moet dit daarom niet nog een keer gebeuren. 

Kan ik naar aanleiding van dat gesprek nog iets anders voor je doen? Reageer dan gerust!

 

@ Groentjuh: Angelasimyo was erg blij met je antwoord. Dus dank je wel voor de moeite 💪

 

Groetjes,

Ouael

 

 

Reageer