.

Beantwoord

Ik heb geen waarschuwing ontvangen en heb toch een hoge rekening. Hoe kan dit?

  • 6 October 2016
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Goedenavond,

In september merkten wij dat onze zoon van 12 jaar over zijn bundel heen ging. We hebben toen direct een bundel van 500 mb bijgekocht om extra kosten te voorkomen.

Vandaag 6 oktober krijg ik een melding via email dat zijn internetbundel van de maand oktober al geheel is verbruikt, waardoor ik in ging loggen bij mysimyo. Ik schrik me rot want blijkbaar gaan we over september een rekening krijgen van EUR 325!!! ivm buiten bundel verbruik.
We hebben helemaal geen email-notificatie ontvangen dat de bundel voor 80% en vervolgens voor 100% is verbruikt!

Hoe kan het dat wij geen waarschuwing hebben ontvangen, zodat wij wederom in konden grijpen? We worden nu geconfronteerd met een torenhoge rekening... Uiteraard heeft onze zoon ook zijn verantwoording en wij gaan hier zeker over in gesprek met hem.

Graag horen we hoe we dit kunnen oplossen.
icon

Beste antwoord door Caspar 7 October 2016, 14:41

Bekijk originele reactie

4 reacties

Even om onduidelijkheid weg te nemen. Er worden geen emails verstuurd bij 80 en 100% verbruik, maar netwerkberichten in de vorm van een SMS. U zou uw zoon dus kunnen vragen of hij de SMSjes heeft gezien.

De oplossing is niet aan mij. Maar ik adviseer wel dit topic door te nemen en de telefoon aan de hand daarvan in te stellen.

Ik weet niet wat voor toestel uw zoon heeft, maar er zijn telefoons waar je een data limiet kan instellen.
Bedankt Raytje. Van de SMS'jes die hij ontvangen heeft, daar zijn we gisteravond nog achtergekomen inderdaad.
Echter heb ik dit keer wel per email notificatie ontvangen bij 80% en 100% verbruik van de bundel. (maand oktober)

Het zou voor ons een uitkomst zijn als wij altijd een email ontvangen of ook naar ons eigen telefoonnummer een SMS bericht. We gaan straks even bellen met Simyo om de mogelijkheden te bespreken.

Een datalimiet zou inderdaad ook een uitkomst zijn. We gaan dit even bekijken. Bedankt voor de suggestie.
Die bewuste berichten kunnen enkel naar de betreffende aansluiting gestuurd worden. Dit komt omdat deze rechtstreeks vanaf het netwerk komen. Maar met de Simyo app kunt u ook het verbruik monitoren, hou er wel rekening mee dat deze standen iets vertraagd worden bijgewerkt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi LS3168,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat jullie zo een hoge rekening hebben. Ik snap heel goed dat je je rot bent geschrokken!

Een datalimiet instellen is via Simyo helaas niet mogelijk. Dit is in sommige telefoons wel in te stellen. De notificaties om te laten weten dat je (bijna) buiten je bundel gaat, komen inderdaad per sms. Deze zijn real-time, dat wil zeggen dat je die krijgt precies op het moment dat je 80% en 100% van je databundel hebt verbruikt. Dit is dus erg belangrijk en ik hoop dat hij de sms'jes nu goed in de gaten houdt!

Verder is het handig om te weten waar de data allemaal aan verloren gaat. Is er bijvoorbeeld een bepaalde app die veel meer data verbruikt dan andere? Dit kan je heel gemakkelijk uitzetten. Zo zijn er meerdere handige tips voor het slimmer omgaan met de internetbundel. Lees daarvoor eens deze blog. Zo kom je wellicht achter de boosdoener.

Ben je hier wat wijzer uit geworden en heb je verder nog vragen?

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer