.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk in Denemarken, kan mijn simkaart een reset krijgen?


Ben ik Denemarken en kan niet bellen en internetten. Krijg steeds de melding: "geen netwerk" of "niet aangemeld bij netwerk". Heb alle stappen op jullie website doorlopen en alles handmatig juist ingesteld en handmatig aangemeld bij Telenor DK. Het baat niet.
Ik heb een 4 jaar oude Samsung Galaxy S4 mini, waarmee ik eerder zonder problemen en zonder zelf iets aan de instellingen te doen gewoon in het buitenland kon internetten en bellen.
Kan mijn simkaart gereset worden?
icon

Beste antwoord door Ray 28 May 2018, 06:53

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hoi @Hermientje

We hebben een checklist, loop hem even na. Na veranderingen wel telefoon eerst herstarten.

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Alles staat goed, ik heb het nog even nagelopen. Ik krijg weer de meldingen "geen internet" als ik b.v de NOS website wil bezoeken en "geen netwerkverbindingen" als ik mijn mail wil ophalen.
@Hermientje Dat is er waarschijnlijk een reset nog vanuit Simyo.

Een moderator gaat als het goed is vandaag nog reageren.
Graag!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Hermientje,

Welkom op het Forum!

Goed dat je telefooninstellingen goed staan! Ik heb je simkaart gereset. Dat houdt in dat alle instellingen hierop opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset zich voltooien. Daarna moet het internet werken. Laat je het weten of het lukt?

@Ray Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Het is gelukt, bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hermelientje,

Ik zie inderdaad dat er inmiddels internetverbruik heeft plaatsgevonden in Denemarken 🙂 Namens Ashweeta graag gedaan! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels
Ben vandaag van Denemarken naar Duitsland gegaan en hetzelfde probleem is er weer: kan niet bellen of gebeld worden en heb geen internet. Is opnieuw een reset nodig? Graag hulp want ik blijf een aantal dagen hier en moet wel bereikbaar zijn
Het werkt allemaal weer. Heb zelf niets aan de instellingen .veranderd. Misschien hebben jullie iets gedaan?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hermientje,

Wat fijn om te lezen dat het weer werkt! In de tussentijd hebben wij vanuit onze kant niets gewijzigd voor je. Soms kan het zijn dat netwerken in het buitenland geen goede dekking bieden op de locatie waar je bent en veranderd dat als je reist.

Mocht je een volgende keer weer problemen ondervinden met de dekking, dan wil ik je vragen om een kruistest uit te voeren. Bij een kruistest plaats je je simkaart in een andere telefoon om te testen of je daar dezelfde problemen hebt. Ditzelfde kun je vervolgens doen met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we namelijk beter vaststellen waar het probleem precies zit: in de telefoon, je simkaart of het netwerk.

Houd je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Els
Bedankt, Els.
Aan een kruistest heb ik wel gedacht, maar mijn man heeft een andere maat simkaart en daarom konden we dat niet doen.
Intussen ben ik weer thuis en werkt alles prima.
Reputatie 5
Badge +5
Fijn om te horen dat alles weer werkt. Heb je een leuke reis gehad?

Wel balen dat die kruistest niet helemaal gelukt is. Wellicht een volgende keer. Mocht jouw simkaart te klein zijn voor de andere telefoon, dan hebben de meeste telefoonwinkels een soort van adapter beschikbaar om de kaart groter te maken. Handig hè? 🙂

Groetjes,
Els
Bedankt. Ik hoop niet dat er een volgende keer zal zijn, maar anders zal ik aan je tip denken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Hermientje,

Namens Els heel graag gedaan. Ik ga ervan uit dat het zo goed is en je er niet opnieuw last van krijgt. :)

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Thomas

Reageer