.

Beantwoord

Ik heb een internetbundel aangeschaft. Hoe kan het dat ik kosten buiten de bundel heb gemaakt?

  • 29 January 2019
  • 12 reacties
  • 392 Bekeken

Ha,

Ik heb gisteren een internetbundel aangeschaft, in het mailtje wat ik kreeg stond. "Goed nieuws! Je hebt voor je abonnement met telefoonnummer 06xxxxxxxx een Internetbundel 2000 aangeschaft. Je kan je MB’s gelijk gebruiken."
Ik heb dus ook gelijk de internetbundel uitgeprobeerd. Nu zie ik dat ik toch kosten buiten de bundel heb gemaakt, hoe kan dit?

Met vriendelijke groet,
Marieke
icon

Beste antwoord door Niels 29 January 2019, 16:13

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Hallo, dat is wel vreemd, want een internetbundel, als je die voor het eerst aanschaft, gaat inderdaad direct in. Maar heb je wel goed gekeken? Zijn het inderdaad kosten buiten de bundel? Want je abonnement en dus ook je internetbundel betaal je vooruit. Als je gedurende de maand een bundel bestelt, betaal je tot het eind van de maand een deel van je bundel en direct ook de volledige bundel voor de volgende maand.
Het zijn echt kosten buiten de bundel, als ik in de app via 'Kosten tot nu toe' naar Kosten - januari 2019 ga en vervolgens 'Mijn bundels' open klap dan zie ik daar kosten staan voor de resterende dagen van de maand (29.01.19 -31.01.19) staan maar ik heb mijn bundel gisteren 28-01-2019 afgesloten en hij moet dan dus ook zijn ingegaan.
Het internetverbruik van vandaag gaat wel van de bundel af, dit heb ik vanmorgen getest maar daar lijkt de tijd ook fout te staan want er staat 29 jan 2019, 00:14:08 terwijl ik dit vanmorgen heb getest.
Reputatie 7
Net wat ik aangaf, je krijgt nu de kosten van én de resterende maand (3/30ste deel) plus de kosten voor de volgende maand, omdat je de kosten van een bundel altijd vooruit betaalt.

En wat betreft de tijd, kwart over twaalf vannacht, het lijkt alsof je telefoon even niet op een WiFi Netwerk zat, waardoor je telefoon even op de 4G wat heeft gesynchroniseerd. Dat is niet heel erg gek en kan gebeuren. In de log van je telefoon kun je zien welke app verantwoordelijk was voor dit dataverbruik.
Niet net wat je zegt, er staat duidelijk kosten buiten de bundel van gisteren en de ingangsdatum van mijn bundel klopt dus niet die zou op 28.01.19 moeten staan en niet op 29.01.19

Reputatie 7
Helder n.a.v. deze screendump. Een Simyo moderator zal hier naar kijken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marieke,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je gisteren een internetbundel hebt aangeschaft 🙂 Zoals RicoK aangeeft gaat deze bundel bij de eerste keer meteen in.

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie inderdaad dat er kosten gerekend zijn voor internetgebruik gisteren. Omstreeks 19:45 heb je je internetbundel aangeschaft, echter heb je om 16:14 al wat internet verbruikt. Je internetbundel was toen nog niet actief, vandaar dat er kosten zijn berekend. Het verbruik klopt dus, heb je hier verder nog vragen over?

Bedankt voor je reactie en hulp, RicoK!

Groetjes,
Niels
Hi Niels,

Ik heb mijn internet pas in de avond aangezet dus ik kan niet om 16.14 al internet hebben verbruikt.
Ik vind het dus heel vreemd dat er bij jullie staat dat ik om 16.14 internet heb verbruikt terwijl ik 100% zeker weet dat dit niet het geval is.
Ik heb in de afgelopen jaren nog nooit per ongeluk internet verbruikt dus ik vind het heel vreemd dat juist op de dag dat ik een abonnement aanschaf dit wel het geval zou zijn. Daarbij staat er op 28 januari helemaal geen verbruik in mijn bundel staat terwijl ik toch echt 's avonds heb getest of het werkte.

Op deze manier houd ik een naar gevoel over aan het nemen van een internetabonnement zeker aangezien er in de mail staat dat deze direct ingaat maar dit blijkbaar dus niet het geval is.

Groetjes,
Marieke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marieke,

Ik begrijp goed dat je dit stom vindt! Ik zie dat je internetoptie toen al wel aan stond, vandaar dat je kon internetten. Ik begreep van mijn collega dat je ergens een filmpje van had gemaakt, of iets dergelijks? Iets dat je nog zou doorsturen?

Ik vind het jammer te horen dat je een slecht gevoel hieraan overhoudt 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan ik nog iets voor je betekenen?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Op aanraden van je collega heb ik vanmorgen een mailtje gestuurd met een screencapture naar klantenservice@simyo.nl zodat het nagevraagd kon worden bij de technische afdeling.

Ik wacht daar nog even de reactie van af.

Groetjes,
Marieke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marieke,

Fijn dat je dat gemaild hebt naar ons! Je zult daar inderdaad snel reactie op krijgen 🙂

Fijn weekend!

Groetjes,
Jihane

Dit probleem lijkt nog altijd te bestaan 🙁 Ik heb het intussen al voor de tweede keer gehad dat ik een bundel koop en het eerste dataverbruik daarna(!) als verbruik met een eerdere tijdstip verschijnt (en dus apart in rekening wordt gebracht) terwijl de data die ik direct *na* aanzetten van de bundel gebruikt heb (daarom had ik die bundel dus aangezet), *niet* op de lijst verschijnen. Het lijkt wel dat er iets met de timestamps niet helemaal klopt. Voor de duidelijkheid: Mobile data staan bij mij standaard UIT - ik zet ze alleen aan als ik iets ga doen (en daarna weer uit) of als ik i.d.d. een bundel heb. Er kan dus niks onbedoeld synchroniseren of wat dan ook. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @C_ForumGebruiker,

Bedankt voor je bericht. Oei dat is inderdaad niet heel erg prettig. Ik zou graag een kijkje willen nemen op jouw aansluiting. Mocht het blijken dat je internet kosten hebt gemaakt nadat je de bundel hebt aangeschaft dan zullen deze kosten worden vergoed. Hier zou ik echter wel naar willen kijken. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? 

Even kort ter info, ik heb jouw gebruikersnaam gewijzigd omdat het niet toegestaan is om '’Simyo'’ in jouw forum naam te gebruiken. Mocht je toch een andere gebruikersnaam willen laat mij het dan even weten dan pas ik het aan. Hier kun je de Simyo-community huisregels terugvinden. 

Groetjes,
Seren

 

Reageer