.

Beantwoord

Ik had geen internet in België. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wel in Duitsland heb?

  • 19 February 2019
  • 5 reacties
  • 341 Bekeken

Hallo allemaal, ik was kort geleden in België en had daar geen internet. Ik lees dat meerdere mensen last hebben van het probleem dat ze geen internet hebben in het buitenland. Een duidelijke oplossing ben ik nog niet tegen gekomen. Heb al mijn instellingen meerdere keren gecontroleerd en ze staan volgens mij allemaal goed. Deze week moet ik naar Duitsland en ik ben bang dat ik ook daar geen internet zal hebben. Ik heb een Sony Xperia XZ2 compact. Heeft iemand nog tips?

Alvast dank,
Kooiker
icon

Beste antwoord door Ray 19 February 2019, 22:08

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi @Kooiker

Iedereen die een probleem met de aansluiting meldt hier op het forum krijgt een oplossing aangeboden. Helaas vernemen wij (klanten en moderators) niet altijd een reactie. In de meeste gevallen is een reset nodig van de simkaart door Simyo, maar ook het nalopen van de juiste instellingen kan baat hebben. Daarom hieronder een overzicht gemaakt die wij mede klanten vaak delen in dit soort situaties.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 7
Badge +9
Ik wil Ray's post graag aanvullen met:
Mocht je problemen hebben met internet in het buitenland, neem vanuit het buitenland contact op. Als je dat doet EN bovenstaande door Ray genoemde instellingen staat allemaal goed, dan kan het bijna niet meer fout gaan. Door vanuit het buitenland contact op te nemen, kan de klantenservice beter advies geven en kun jij daadwerkelijk uitproberen of iets dat de klantenservice adviseert werkt.

Oh en uit eigen ervaring: Let op dat de dekking in Duitsland niet altijd zo goed is als in Nederland.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kooiker,

Welkom op het Simyo Forum!

Onhandig zeg, dat je geen internet kon gebruiken in België. Werkte bellen en sms'en wel? Ik zie inderdaad dat je al je instellingen in je telefoon correct staan. Heb je de instellingen, zoals Ray deze heeft gestuurd, op je toestel nagekeken? Deze zijn voor verschillende telefoons ook na te kijken op de volgende pagina.

Zoals Groentjuh aangeeft, kunnen wij je beter helpen als je ook daadwerkelijk in het buitenland bent zonder internet. Mochten onze tips niet helpen, neem dan nogmaals contact op :)

Ray en Groentjuh, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Niels
Bedankt allen voor jullie reacties. Had inderdaad ook in Duitsland geen internet, ondanks dat alle instellingen oké waren. Gechat met de helpdesk en deze hebben mijn simkaart gereset. Daarna werkte alles prima.
Nogmaals dank aan allen.

Groet,
Kooiker.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kooiker,

Wat fijn om te lezen dat mijn collega's er voor hebben gezorgd dat internet het weer doet 🙂 Dan zou het nu goed moeten gaan in het buitenland.

Namens iedereen in dit topic hartstikke graag gedaan!

Groetjes,
Niels

Reageer