.

Beantwoord

Ik gebruik alleen Whatsapp. Kan ik dan het beste met of zonder internetbundel internetten?

  • 13 February 2017
  • 18 reacties
  • 5264 Bekeken

Hallo,

ik gebruik alleen Whatsapp, als ik onderweg ben ben ik dus niet bereikbaar.
Ik gebruik soms wel lokale wifi maar werkt ook niet altijd.

Hoe kan ik deze bereikbaarheid via Whatsapp wel krijgen? Ik heb prepaid en wil dit zo houden.
Heb ik daarvoor een internetbundel nodig? En wat is goedkoper; een maandelijkse bundel of gewoon laten aftikken bij gebruik per MB?

Groetjes,
SalsaForever
icon

Beste antwoord door Samantha 14 February 2017, 15:57

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey SalsaForever,

als je zoals je zegt niet zo vaak internet gaat gebruiken en al helemaal alleen voor whatsapp zou ik zelf Prepaid pakken.
Zelf heb ik ook prepaid en gebruik het ook alleen maar voor whatsapp en heb daarmee altijd weinig kosten.
Met 15 cent per MB
Daar moet ik wel bij zeggen dat je dan een app moet downloaden om te voorkomen dat andere apps ook gebruik gaan maken van jou waardevolle data. Ik gebruik zelf opera max.
Als je echt heel veel wil kunnen doen en ook veel afbeeldingen als je onderweg bent zou ik toch een abonnement aanraden.

Groet Paul.
Hallo Paul,

dank je wel voor je hulp en antwoord. Ik heb OperaMax alvast gedownload.

Weet je ook hoe ik dit internet nu moet instellen op mijn mobiel en via Simyo?

Groetjes,
SalsaForever
Hoi SalsaForever.

Geef even door merk en type toestel. En op mijn simyo Internet aan op instellingen netwerkinstellingen.
Hoi Friesian,

ik heb een Samsung Galaxy A3.

Groetjes
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-a3-2016/topic/internet/apn-handmatig-instellen

Alles doorlopen en dan toestel uit en aan.
Ik loop even vast op stap 13


Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink default en supl aan en kies OK.

Ik krijg niets om aan te vinken.
Er staat nu default.supl bij mij. Is dit wel goed of moet het default,supl zijn (punt of komma?)?
default,supl is juist.....Dus komma
Oke; heb de stappen uitgevoerd.
Hoe nu verder?
Telefoon uit en weer aan gedaan..
Internet staat aan op mijn simyo!
Wi-Fi uit op telefoon voor testje. Test of versturen van een app lukt..
Wifi uitgezet
Toen kwam logo met 3G in de taakbalk.
2 appjes verstuurd en toen kwamen er 2 vinkjes bij het bericht.
Dus ik neem aan goed gegaan zo :-)

Moet ik nu dat buitenshuis ook zo doen? WIfi uitschakelen of gaat dat vanzelf?
Of lopen de kosten dan ernorm op?

Wat is de beste methode om de kosten beperkt te houden?
Wanneer jij buitenhuis data gebruikt via Simyo, zet alleen dan mobiele netwerken aan.
Controleer ook even bij de Wi-Fi instellingen dat slimme netwerkwissel uitstaat.
Gebruik alleen mobiel data wanneer je niet beschikt over Wi-Fi.
Wees terughoudend in het gebruik van openbaar Wi-Fi, je weet nooit wie meekijkt.

De Wi-Fi moest nu uit om zeker te zijn dat de controle test lukte.
Oke dank je wel alvast voor je goede info en hulp; ik ga ook buitenshuis nog wel even testen :-)
Hoe moet ik die app OperaMax instellen dat andere apps dan geen data verbruiken?
Ik krijg een melding met VPN maar weet niet wat dat betekent.
Opera max.
Drie streepjes linksboven, mobiele data besparen. Volgende scherm besparingen aan. Weer 3 streepjes, beheer apps.
Mobiele toegang, 3 puntjes rechts alles blokkeren.

3 streepjes, vip modus aan. Is gemakkelijker, beetje advertenties zul je niet erg vinden (?).
Persoonlijk heb ik privacy uit doordat anders internet vastloopt.

Alles is geblokkeerd voor mobiele toegang dus wil lij toegang tot WA krijg je eerst de vraag bij mobiel data.
VPN is, sleutel, een soort beveiliging.
https://www.consumentenbond.nl/veilig-internetten/veiliger-internetten-met-een-vpn
Badge +7
Hoi SalsaForever,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat goed dat je deze vraag stelt! Je hebt in principe twee mogelijkheden. Je kunt een Prepaid internetbundel kopen. We hebben 3 internetbundels: 150 MB voor € 5,-, 500 MB voor € 7,50 en 1000 MB voor € 10,-. Als je alleen Whatsapp gebruikt, heb je meer dan voldoende aan de internetbundel van 150 MB. Deze internetbundels zijn een maand geldig. Is de maand verstreken, kun je er altijd voor kiezen om een nieuwe internetbundel te nemen. Meer informatie over onze Prepaid internetbundels vind je hier.

Als je geen internetbundel wilt, kun je ook internetten zonder bundel. Dit kost € 0,15 per MB en gaat rechtstreeks van je beltegoed af. Dit is goedkoper als je alleen Whatapp gebruikt, maar het gevaar hiervan is dat je MB's ook op kunnen gaan aan andere apps. Zo te zien hebben PaulH en Friesian je al nuttige tips gegeven wat je hiertegen kunt doen.

Als je gebruik wilt maken van internet buiten de wifi om, moet de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan staan op Mijn Simyo. Deze optie kun je aanzetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Deze optie hoort aan te staan met en zonder internetbundel. Ook is het verstandig om de APN-instellingen te controleren met behulp van onze toestelhulp, zoals Friesian al aangaf. Ik zie dat hij je hier al prima mee geholpen heeft :)

Heb je dit allemaal ingesteld, dan kun je ook internetten onderweg. Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PaulH en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie goede hulp! 😃
@Friesian: ik heb Operamax ingesteld zoals je aangaf.
Dank je wel.

Ik heb nog een vraag over OperaMax; hoef ik dit alleen in te schakelen als ik onderweg Whatsapp ga doen of moet ik deze app continue zo ingeschakeld laten?
@Friesian: ik heb Operamax ingesteld zoals je aangaf.
Dank je wel.

Ik heb nog een vraag over OperaMax; hoef ik dit alleen in te schakelen als ik onderweg Whatsapp ga doen of moet ik deze app continue zo ingeschakeld laten?

Wanneer je Opera Max hebt ingesteld, wat dus is gebeurt, dan kun je dat gewoon zo laten.
Op die manier ben je altijd beschermt tegen ongewenst meer datagebruik.

Zet je de telefoon uit dan is het een kwestie van, bij sommige telefoons, de besparing weer activeren op de manier die ik aangaf.

Ik zou dus lekker de app Opera Max laten blijven werken.
En graag gedaan, SalsaForever.

Volgens mij ben je een dansliefhebber ... oftewel je swingt de pan uit, zalk maar zeggen.:)
Bedankt voor alle swingende hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SalsaForever,

Haha, graag gedaan 😃 Friesian's tip is ook erg handig; die ga ik ook onthouden. Lekker bezig, Friesian!

Groetjes,
Jihane

Reageer