.

Beantwoord

Ik ben over mijn internetbundel heen gegaan. Wat nu?

  • 24 January 2018
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Beste Simyo Ik heb gister ochtend mijn mbs op gemaakt en ben er dus blijkbaar voor 60 euro overheen gegaan. Ik kreeg om 8:49 een berichtje dat mijn mb's op zijn ik heb een screenshot als dat nodig is en om 8:48 waren mijn mb's op en binnen 20 seconden 300 mb over mijn bundel ben gegaan. Nou was ik wat aan het downloaden en had geen idee dat dit zo snel zou gaan en ben hier erg teleurgesteld over hopelijk kunnen jullie mij helpen.
icon

Beste antwoord door Jihane 25 January 2018, 11:30

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Emiel432,

Ik snap dat je geschrokken bent, een moderator zal je verder informeren.

Om dit in de toekomst te voorkomen raad ik je aan niet te downloaden via mobiel netwerk, zeker op 4G of 4G+ gaat dat razendsnel en worden de MB's in no-time opgemaakt.

Om te voorkomen dat je buiten je bundel gaat kan je het beste je toestel instellen op een maximum aantal MB's wat verbruikt magt worden, bij moderne Samsung toestellen is dit ingebouwd, voor andere merken zijn er in de shop apps te downloaden (data-managers), als je deze juist instelt kapt je toestel de internetverbinding af bij het bereiken van een vooraf ingestelde limiet, zet die lager dan je bundel dan hou je wat reserve, en kan je op tijd een extra bundel aanschaffen, dat is bij 34 MB al goedkoper dan overschrijding.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Emiel,

Welkom op het Simyo Forum!

Logisch dat dit even schrikken was, zoals Frans al zegt. Ik heb je aansluiting geopend en ik zie inderdaad dat er flink wat data verbruikt is rond dezelfde periode dat je bundel opraakte. Dat je iets aan het downloaden was, klinkt als een hele logische verklaring: dat kan erg snel gaan!

Hoewel ik goed begrijp dat dit gewoon balen is, ben ik ook bang dat ik die kosten niet voor je kan wegtoveren 😞 Sorry! Dat komt omdat coulances alleen bij hoge uitzonderingen gegeven worden, en je minder dan een jaar geleden ook al een vergoeding hebt ontvangen. Als we al vergoedingen geven, dan zijn die altijd echt eenmalig.

Ik raad men altijd aan om bij de 80%-waarschuwing al 500 MB's bij te kopen. Zo weet je echt zeker dat je veilig zit.

Als je wilt, kan ik wel een betalingsregeling voor je regelen. Je betaalt het bedrag dan in bijvoorbeeld twee of drie termijnen. Is dat een idee?

@ Franswon, dankjewel voor je tips en antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer