.

Beantwoord

Ik ben over mijn internetbundel heen gegaan, wat nu?

  • 13 September 2016
  • 21 reacties
  • 1146 Bekeken

Badge
Echt balen....Heb gisteren m'n mobiel met internet aan in m'n tas laten zitten (was ergens waar ik hem niet bij me mocht hebben.
Wel 338 mb over m'n bundel!!!! zonder dat ik wat gedaan heb. Daarvoor stond het op iets van 40 mb.

Is er geen mogelijkheid om een stop in te zetten zodat je absoluut niet meer eroverheen gaat? Ik kon nu natuurlijk ook niet de waarschuwings sms lezen omdat ik m'n tas helemaal niet bij me mocht hebben met m'n mobiel..... (het was dat hij op een gegeven moment leeg was) Maar ben dus kosten kwijt voor iets niet gebruikt te hebben en dat komt beslist niet goed uit. En ben normaal gesproken zo ontzettend strikt er in.....:-( :-(:(
icon

Beste antwoord door Jihane 14 September 2016, 12:19

Bekijk originele reactie

21 reacties

Hoi printil.

Via simyo is er geen stop zoals een plafond o.i.d. de enige mogelijkheid is via je, naar ik me meen te herinneren Samsung telefoon.

Instellingen, gegevensgensgebruik of via een app zoals Onavo Count.

Vergelijkbare situaties, hoog internetverbruik, heb ik vaker gelezen...zelfde vraag ook. Met deze situaties, geen bescherming behalve een paar sms vanuit de provider, heb ik erg veel moeite.
Badge
Jee, wat goed dat je je dat nog weet te herinneren. Ik baal toch zo. Ik heb 200 en nu zit ik op 538! Dat wordt een rekening. En dat terwijl ik de hele middag. N telefoon niet heb aangeraakt....
Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n app bedankt
Badge
O ja wat ook zo stom is is dat de simyo app het niet doet. Moet 'm steeds opnieuw installeren. Dan is het heel eventjes goed. Maar paar dagen later niet. Dus als ik wil controleren moet ik dus de computer bij de hand hebben
Weet je printil, voor sommige dingen heb ik een koorelle geheugen. Ook bekend als printil geheugen oftewel een fotografisch geheugen. ;)

Vergeet de app bij problemen, je kunt op je telefoon als je mijn simyo bezoekt een snelkoppeling plaatsen op een startpagina van je telefoon als wigdet zeg maar.
Dan kun je rechtsteeks inloggen.

Om nu een rem te zetten zodat je niet via data nog meer kosten krijgt zou ik op mijn simyo internet uitzetten, instellingen, netwerkinstellingen.

Je kunt, geen verrekening van kosten maar misschien krijg je coulance, een databundle kopen voor deze maand (1 of meer 😵 500MB voor 5 euro..

Ondanks dit wens ik je veel plezier met fotografie, collega van koorelle.

Friesian
Badge
Bedankt voor je antwoord. Heb de simyo app maar weer eens opnieuw geupload. Als het weer op oranje gaat dan probeer ik die snelkoppeling als me dat lukt

Het is nog erger dan ook dacht alles even goed nagekeken. Tot gisteren stond ik nog maar op 18 m'n. Aan het eind van gisteren op 535 ( m'n limit is 200) Op heel eventjes op internet om m'n trein te bekijken opgebruikt terwijl m'n mobiel ongebruikt in m'n tas zat en ik er niet eens bij kon omdat waar ik was je geen telefoon bij je mocht hebben.
Ik ga morgen klantenservice even bellen. Dit is me in al die jaren nog nooit voorgekomen. Ben altijd heel strikt, vaak ruim onder de 200 en maar 1 keer ietsjes erboven. Ik hoef geen 500 mb erbij wacht tot eind vd maand. Dat ben ik gewend.
Badge
Nou app staat nu al op oranje. Waardeloos. Ik heb geprobeerd een snelkoppeling te maken maar lukt niet omdat ik op m'n mobiel niet zie hoe.

Mijn nota staat nu al op €63 zoveel tegen €10 normaal. Dat heb ik niet eens. .. Internet nu uitgezet bij de instellingen op de website
Wanneer je op mijn simyo bent, je hoeft zelfs nog niet te zijn ingelogd...
Onderste rechterknop en selecteer...toevoegen aan startscherm.
Zie bijlage een deel van de opties die je dan krijgt.
Waarom krijg ik een oranje scherm te zien?
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan dit komen door een verkeerde update of het Android 4 beveiligingssysteem. Zie jij een oranje scherm? Probeer dan het onderstaande:

- Verwijder de app van je telefoon en installeer hem daarna opnieuw. In de meeste gevallen is dit de oplossing.
- Heb je een Android 4 telefoon? Stel dan een schermbeveiliging in. De app kan anders geen wachtwoorden opslaan op de telefoon, waardoor bepaalde functies niet goed meer werken.
- Wil je geen schermbeveiliging? Update Android, mocht dit mogelijk zijn.
- Staat er geen Android update voor je klaar? Dan adviseren we je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken.

Persoonlijk ben ik voor de snelkoppeling.
Wanneer je op mijn simyo bent, je hoeft zelfs nog niet te zijn ingelogd...
Onderste rechterknop en selecteer...toevoegen aan startscherm.
Zie bijlage een deel van de opties die je dan krijgt.

Moet zijn onderste linkertoets.

Ennuh zonder het op te zoeken..
Ik heb je geholpen om de foto's te rangschikken op je toestel, nietwaar?
Badge
Ja, en dat was een hele goede!
(weet jij dan ook hoe ik een foto van een belangrijk document die via dropbox in mijn gallery zichtbaar is (dus gewoon gallery van mobieltje) moet verwijderen daarvandaan maar dat hij nog wel in dropbox zelf staat? Paspoort zichtbaar in galerij vind ik nogal link namelijk. Ook al heb ik daarop schermbeveiliging zitten. Op dropbox zelf ietsjes veiliger.
Toch? Op div mogelijkheden die uit m'n galerij te krijgen. Nog mooier zou zijn een beveiligde map (alleen die) in m'n beveiligde gallery

Okay. Nu dat andere app simyo vernieuwen heeft geen zin gehad. Na 1x alweer op oranje gesprongen. Ga nu die snelkoppeling proberen. Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Printil,

Wat vervelend dat je over je bundel heen bent gegaan, zonder dat je je daar bewust van was 😞 Ik kan me goed voorstellen dat je daar enorm van baalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie inderdaad dat je in september buitenbundelkosten (€ 53,13) gemaakt hebt. Deze kosten komen voornamelijk door dataverbruik op 12 september. We kunnen (in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens) niet precies inzien waar deze MB's aan verbruikt zijn, maar het zou kunnen komen door bijvoorbeeld een systeemupdate, muziek streamen, het bekijken van een filmpje, enzovoorts. Kun jij dit plaatsen? Het verbruik wordt overigens met wat vertraging geregistreerd op Mijn Simyo. Dit houdt in dat als jij bijvoorbeeld om 16:00 gebruik maakt van het internet, dit pas rond 21:00 op Mijn Simyo zou kunnen staan. Het verbruik heeft dan wel daadwerkelijk plaatsgevonden, maar de tijdstempel komt dan niet exact overeen. Ook wil ik je graag vragen om deze blogpost door te nemen. Je vindt hier allerlei tips om je dataverbruik zo miniem mogelijk te houden. Vergeet je ook niet je verbruik in de gaten te houden via Mijn Simyo? :)

Ik zie dat zoiets nooit eerder bij jou gebeurd is. Het lijkt erop dat jij je dataverbruik normaliter goed in de gaten houdt. Ik zie ook dat je je internetoptie hebt uitgezet zodra je merkte dat je over je bundel heen zat. Dat is heel goed! 🙂 Ik wil jou dus een datacoulance aanbieden. Dit houdt in dat er gekeken wordt naar hoeveel je verbruikt hebt, en dat dit vervolgens wordt verrekend met het kopen van extra MB's. Op die manier betaal je véél minder. Vind je dat een goede oplossing? Je ontvangt via e-mail meer informatie hierover.

Wat lastig dat de app het niet goed lijkt te doen! Heb je de nieuwste Android versie? En is het gelukt met het maken van een snelkoppeling?

Ik ben benieuwd!

@ Friesian: Dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen filmpje gekeken en muziek streaker? Zou niet eens weten hoe dat moet.....! Waarschijnlijk had ik Facebook laten aan staan. Ik was namelijk figurant voor een Bollywoodfilm en liet daar een berichtje van me controleren of dat goed was omdat ze heel streng waren. Ik moest 2 foto's en naam acteur weg halen. Dat deed ik en toen werden we dus opgeroepen om heel snel naar de set te komen. Je mocht beslist geen telefoon mee. (de dag ervoor was een telefoon afgepakt en figuranten die dingen /foto's over de film op internet plaatsen komen op de zwarte lijst van het castingbureau. Vandaar dus. Hup snel in m'n tas, met externe oplader eraan omdat hij bijna leeg was (dus mijn extra ongeluk, die lader) Ik moest de gehele dag op de set blijven. (het is vrijwilligerswerk hou er slechts €15 aan over) Dus oorzaak is Facebook en waarschijnlijk automatische updates.

Het is nu gelukt om een snelkoppeling van de website mijn Simyo te maken. Maar wel stom dat de app zelf het niet doet. (ook na steeds opnieuw uploaden niet nu al een hele tijd) Heb natuurlijk dit alles gedeeld met anderen en krijg ook de reacties waarom ik de functie internet stoppen als mb's bereikt zijn niet aan heb staan. Maar het rottige is... Dat heeft Simyo helemaal niet. En tja... Als je niet bij je telefoon mag komen hoor je ook de waarschuwing SMS niet. Van 19 naar 534 mb gaan op 1 dag zonder dat je die telefoon in handen heb gehad vind ik nogal wat....

Het is aardig aangeboden om meer mb's met korting bij te kopen maar daar heb ik absoluut geen geld voor. Ik moet nu voor die €53,10 al een betalingsregeling gaan vragen. Ik heb hier vannacht echt wakker van gelegen. Juist omdat ik jaren lang zo strikt ben geweest is dit heel zuur. Ben al heel lang lid bij jullie met het goedkoopste abonnement en dat is altijd goed gegaan. En ook hiervoor met prepaid had ik dat van simyo.....
Badge
P. S. Ik heb geen Spotify, geen instagram, geen i-cloud, geen Netflix.
En ik bekeek zeeeer regelmatig m'n gebruik. Zat heel erg vaak zelfs ver onder m'n limiet. Ik ga nu wat tips uit je link nakijken. Bedankt daarvoor trouwens
Badge
Nou, alles stond al goed! alleen bij Facebook het automatisch afspelen van filmpjes niet. Nu staat het op alleen bij WiFi. (maar maandag had ik geen filmpjes op Fb gekeken.)
Badge
Bedankt Jihane en Friessian! Ik begon het aanbod te snappen en dat is super! Tenminste als ik het idd goed gesnspt heb idd. En nieuwe abonnement is ook prima...
Zo.. En nu zorgen dat dit Nooit meer voorkomt. Maar goed... Dit was de allereerste keer sinds ik een mobiele telefoon heb... (nu alleen nog wat doen aan het best snelle leeglopen van m'n mobiel zonder dat ik wat doe....)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Printil,

Wat fijn dat je coulance-aanbod nu helemaal helder hebt! 🙂 Het houdt gewoonweg in dat het allergrootste gedeelte van het bedrag door ons vergoed wordt. Alleen maar goed nieuws, dus.

Is het ook helder dat het verbruik dus wel echt geregistreerd is? Het simkaartje pikt namelijk slechts het verbruik op, en geeft dat vervolgens aan ons door. Zoals ik eerder ook aangaf, wordt dit verbruik wel met wat vertraging geregistreerd. Hierdoor komen de tijdstippen die je terugziet op Mijn Simyo niet helemaal overeen met de werkelijkheid, maar het aantal MB's absoluut wel.

Laat je het me weten als je in de toekomst nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane
Ja, ik kon het gewoonweg niet geloven. Te mooi om waar te zijn... Heb het zelfs door iemand laten controleren van lees en begrijp ik dit nou goed? Want als ik het verkeerd had.... Zou dat weer een teleurstelling zijn. Maar nee dus. Echt helemaal top!
Het verbruik + boven de bundel is allemaal opgegaan aan internetgebruik. En allemaal (-een heel klein beetje) op dezelfde ene dag, afgelopen maandag. Van 19 naar 534 mb. Tja... Dat is wel opvallend natuurlijk en dat er wat mis was. Als het over meerdere dagen verdeeld was, had het een heel ander verhaal geweest.... Nu was het stom maar dan heel erg stom van mezelf en helaas pindakaas geweest vind ik omdat ik dan kans had gehad dat te herstellen. Muts ik bij m'n telefoon kon maar dan moet er wel heel iets geks aan de hand zijn wil dat voorkomen.
Maar goed ik ben blij, alles is opgelost, zelfs een nieuw en beter abonnement voor hetzelfde geld en iedereen om me heen (en op Facebook) vond het heel erg netjes van jullie.

Nu alleen nog vinden waar ik kan vinden dat ik zelf eerst toestemming moet geven voor updates. Maar weet wel dat ik dat alleen via WiFi had staan. Dus misschien is dat ook goed?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Printil,

Je hebt het helemaal goed gelezen, haha! 🙂 Fijn om te horen dat je er zo blij mee bent!

Als je hebt staan dat je updates nu automatisch via wifi verlopen, dan zit dat in ieder geval wel goed nu. Top!

Laat je 't weten als je andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Tot nu toe niet. Bedankt. En anders weet ik tegen die tijd als ik een vraag hen, het forum weer te vinden
Reputatie 5
Badge +9
Hoi printil,

Dat is helemaal goed :D

Groetjes,
Caspar
Badge
Jazeker!

Reageer