.

Beantwoord

Hoog internetgebruik buiten de bundel. Hoe kan dat?

  • 30 October 2018
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

Hallo beste Simyo piraten, sorry anders kan ik jullie op dit moment echt niet noemen ik ben woedend!
Im had voor mijn dochter van 12 een abbo afgesloten van €16 p/mnd met 4gb internet. Omdat ze ver moet reizen voor haar school wou ik graag contact kunnen houden. Met het idee dat dit voldoende was en dat als de bundel op was het internet geblokkeerd zou worden. Immers kinderen letten roch niet op waarschuwings sms en dat de bundel op raakt.

Nu zag ik net op mn bankrekening dat er €160,- Is afgeschreven!!! Kun je je het voorstellen wat een reactie iemand krijgr als je kan amper €16 in de maand missen?! Daarop heb ik de app geinstalleerd en kwam ik tot mijn schrik erachter dat het verwachte gebruik van aanstaande maand €242,- is!!! Sorry hoor maar ik weet niet hoe ik dit ga ophoesten en verwacht dan ook ten zeerste dat deze bedragen kwijtgescholden worden.

Het is niks anders dan oplichting in mijn ogen. En dat verhaaltje van jullie dat de klant alle vrijheid moet hebben is ronduit kolder, het in kunnen stellen van een max. verbruik dat zou pas vrijheid zijn!!!
icon

Beste antwoord door Thomas 31 October 2018, 12:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Beste Zweed.

U schrijft dat u woedend bent. Al begrijp ik in 1e instantie uw gedachten, onlangs hadden we, betrokken medeklanten en Simyo medewerker/moderator het hier nog over.

Wij pleiten al langer voor een gedeelde verantwoordelijkheid en bescherming.

Laten we dus eerst kijken wat er gedaan kan worden om dit voortaan te voorkomen.

Welke telefoon heeft uw dochter? Merk en type.
Simyo heeft een blog waar een aantal adviezen in staan. Onavo hoort aangepast te worden door My Datamanager, dus een waarschuwing en limiet instellen op de telefoon.

Over het financiële plaatje kan ik verder niks zeggen dat doet de moderator.

Maar ook al bent u boos, teleurgesteld laten we niet praten in termen als oplichting maar in termen als oplossing.🙂

@Groentjuh heeft een tekst opgesteld die we graag gebruiken, deze breng ik dan ook onder uw aandacht.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Hoi Friesian, bedankt voor je reactie. Mijn dochter heeft een Iphone 6.

Ik weet nu wel wat ik moet doen om in de toekomst dit soort zaken te voorkomen, waar ik zo boos over ben is waarom krijg ik meer dan waar ik een abbo voor afgesloten heb!

Het is toch niet meer van deze tijd dat je door kleine lettertjes ed. In dit soort situaties beland waar niemand op staat te wachten.
Simyo was tijden de nr1 van Nederland volgens een panel van de Consumentenbond. Nu zijn ze 4e en dat komt vooral door de voorwaarden. Daar scoren zij niet goed in.
Wij, ik, medeklanten kunnen zoals gezegd niets zeggen over het financiële maar dat ook u een betere wederzijdse basis wilt, een betere bescherming (klant - provider) is te begrijpen. Een gezamenlijk gesprek met uw dochter lijkt me dan ook wat u zult doen of hebben gedaan

De kleine lettertjes zijn nodig voor transparantie maar je moet ze niet nodig hebben. Er is een verbetering altijd mogelijk, je horizon verbreden is al langer nodig @Simyo @klant(en).

Een moderator zal zich nog bij u melden, ook over het financiële, ik verwacht vandaag.

Succes!

Fijne dag nog.
Friesian.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Zweed,

Welkom bij ons op het Simyo Forum! :)

Oei! :S Het is niet meer dan normaal dat je van deze hoge kosten schrikt natuurlijk. Dat is niet fijn en zeker ook niet onze intentie.

Uit je bericht begrijp ik dat je (inmiddels) goed op de hoogte bent van de voorwaarden van het Sim Only abonnement dat je voor je dochter afgesloten hebt. Zo hebben wij inderdaad geen dataplafond zoals andere providers soms aanbieden. Het is dus belangrijk om zelf op het ge-/verbruik en eventuele meldingen te letten. Aangezien je pas een abonnement kunt afsluiten als je meerderjarig bent, gaan wij er ook vanuit dat je als gebruiker hier bewust mee om gaat.

Als provider hebben wij geen invloed op hoe je de telefoon hebt ingesteld en op hoe deze gebruikt wordt. Wel bieden we je de informatie en handvatten zodat je grip houden kunt op je verbruik. Je zou dit enigszins kunnen vergelijken met je energierekening. Vooraf betaal je een vastgesteld bedrag voor een bepaalde hoeveelheid KwH. Gebruik je in de maand echter meer energie, dan betaal je ook meer. De energieleverancier zal dan ook niet de 'kraan' dichtdraaien zal ik maar zeggen.

Ik stuur je zodadelijk nog even een privéberichtje met meer informatie.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Dank voor jullie tips en het meedenken Friesian en Ray!

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas,

Bedankt voor je mailtje en het tegemoetkomen in deze. Ik ben er zeer blij mee en ook de manier van omgaan vindt ik erg vriendelijk.

Dit kan helaas niet van jullie systeem gezegd worden ik zou er een oplossing voor bedenken maar natuurlijk ben ik daar niet de enige in.

Ik dank ook @Friesian en @Ray voor hun reacties.

Fijne avond allen!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Zweed,

Namens Thomas, heel graag gedaan 🙂 Trek je aan de bel als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer