.

Beantwoord

Hoge kosten internet bundel. Hoe kan dit?

  • 19 January 2017
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Badge
Tot mijn verrassing krijg ik al op 10 dec een bericht dat ik 80% van 200Mb die ik standaard heb, al verbruikt heb en op 11 dec was mijn bundel op. Vreemd want ik gebruik niet vaak internet November 131Mb, Oktober. 46Mb, September, 2 Mb en Augustus 1618Mb. Hoera 1000Mb's gratis. Hoe de 1618Mb's berekend zijn weet ik niet, ik vertrouwde het niet en heb de telefoon op vleigtuig stand gezet en alleen WiFi gebruikt.
Juli 7 Mb.
Waar dat vandaan komt? Nu van december weer 667Mb.
Van 1 augustus 1000 MB toegevoegd gratis?
7 Augustus 80% verbruikt??
Zonder datum - je internet bundel is op.....
14 Augustus Je internet bundel voor deze maand is voor -minimaal- 100% verbruikt.
---Minimaal 100% ---? Hoe leg ik dat uit? (( Minstens 100% is dit te vertalen in begrijpelijkNederlands ))
Gelijk zonder datum - internet bundel is voor 80% verbruikt.
Zaterdag december 80 % van bundel verbruikt. Zondag 11 December - Je internet bundel is op. Hierna op vliegtuig stand gezet en alleen WiFi gebruikt.
De berichtgeving over mijn internet bundel is verwarrend. Mijn denk dat ik maar overstap naar een andere provider en dat het daar beter gaat.
icon

Beste antwoord door Asma 20 January 2017, 12:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

De berichtgeving over mijn internet bundel is verwarrend. Mijn denk dat ik maar overstap naar een andere provider en dat het daar beter gaat.


Beetje voorbarig.

Mijn advies. Wacht een reactie af van Simyo (reactietijd is doorgaans binnen 24 uur op een werkdag). Zij kunnen je haarfijn uitleggen hoe en wat.

Feit is wel dat het verbruikte MB's zijn. Vaak kun je in de telefoon herleiden waaraan. Simyo kan en mag dit namelijk niet inzien. Ik kan je niet uitleggen hoe, weet namelijk je merk en model telefoon niet.

De gekregen berichten van 80 en 100% zijn realtime, dus krijgt ze op het moment je op 80 en 100% zit. Je standen op MijnSimyo worden met een vertraging van ongeveer 3 uur bijgewerkt.
Je hebt mimimaal 100% verbruikt houdt in...

Je hebt bijvoorbeeld een 1000MB zit je aan de max krijg je na de 80 de 100% waarschuwing.

Op het moment dat jij de 100% waarschuwing krijgt en jij meer gebruikt (sessie kan worden afgemaakt) heb je minimaal je bundel verbruikt, het totaal/het maximum verbruik kan dus hoger liggen.

Waarschuwing volgt dus mimimaal bij bereiken limiet bundel, geregistreerd verbruik kan een hoger maximum hebben.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi chin,

Welkom op het Forum! Vind het leuk dat jij je vraag hier stelt.

Ik heb je bericht voor je aangepast, want het is niet toegestaan om overmatig capslock en leestekens te gebruiken. Dit komt schreeuwerig over en wordt niet als prettig ervaren door onze Forum-leden. Hierom zou ik je graag willen vragen hier op te letten.

Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is over je verbruik. Ik heb je gegevens erbij gepakt en je verbruik bekeken. Het klopt dat je internetbundel op 11 december op is geraakt. Op het moment dat je bundel volledig was verbruikt, hebben we jou direct een waarschuwingssms gestuurd om hoge kosten te voorkomen.

In je bericht geef je aan dat jij je telefoon na deze waarschuwingssms hebt omgeschakeld naar vliegtuigstand. Gek genoeg is het verbruik hierna door gaan lopen. Ik adviseer je hierom je telefoon te laten nakijken. Hier gaat namelijk iets niet goed! :S

Internetverbruik kan overigens op verschillende manieren tot stand gebracht worden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken door bijvoorbeeld een app als Facebook te openen of door te surfen op internet. Het is ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met internet, zonder dat je dat door hebt. Vaak betekent dit dat er automatisch wordt gezocht naar bijvoorbeeld nieuwe e-mailberichten of nieuwe WhatsApp-berichten. Het is ook mogelijk dat je toestel zo is ingesteld dat het nieuwe updates voor je apps of het besturingssysteem downloadt. Je kunt hiervoor zelf de instellingen van je toestel nalopen.

Om na te gaan wat dit verbruik precies tot stand heeft gebracht, kun je het beste terecht op je telefoon. Het verschilt per besturingssysteem waar je dit kunt vinden. Om deze reden adviseer ik je dit artikel van onze blog te lezen. Natuurlijk hebben we ook andere tips om je verbruik te beperken in de toekomst, zoals het downloaden van DataEye of Onavo Count. Voor meer informatie hierover kun je hier op klikken.

Mocht het toch nog een keer voorkomen dat je bundel helemaal opraakt, dan ontvang je realtime een waarschuwingssms om kosten buiten je bundel te voorkomen. In deze sms adviseren we je om extra MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Voor € 5,00 heb je dan al 500 MB om de maand toch nog voordelig door te komen! Als je de extra MB's aanvraagt, dan gaan ze gelijk in. Het verbruik dat al heeft plaatsgevonden wordt hiervan niet in mindering gebracht.

Wil je geen extra MB's bijkopen? Schakel dan de optie 'Internet op je mobiel' uit via Mijn Simyo. We blokkeren dan je internetoptie op netwerkniveau. Op deze manier weet je zeker dat het niet mogelijk is om kosten buiten je bundel te maken.

Ik vind het wel erg jammer om te horen dat je erover nadenkt om over te stappen naar een andere provider. Alleen zal dit het probleem niet verhelpen, want je verbruik is via je telefoon tot stand gebracht.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Raytje en Friesian, bedankt voor het meedenken! :D

Groetjes,
Asma

Reageer