.

Beantwoord

Hoge internetkosten door buiten bundel verbruik. Wat nu?

  • 17 December 2018
  • 1 reactie
  • 265 Bekeken

Beste Simyo,

Helaas kreeg ik onlangs een nare verrassing. Ik had op 09-12-2018 een nieuw spelletje gedownload en die in de avond een tijdje gespeeld, zowel op wifi en via 4G. Daarna naar bed gegaan en ik dacht het spelletje goed gestopt te hebben. Toen ik 's ochtends wakker werd bleek dat er tijdens die nacht elke 7-30 minuten een hoop data was verbruikt tot mijn 2000MB bundel op was, en daarna elke keer zo'n €8,79 aan buiten bundel kosten tot een totaal van €69,57 aan extra kosten.
Dat was even schrikken en meteen het spel verwijderd en een datalimiet ingesteld. Maar helaas was het al gebeurd. Ik heb netjes een 80% en 100% verbruik SMS ontvangen, maar omdat het tijdens mijn slaap gebeurde heb ik er geen erg in gehad en er niks aan kunnen doen. Ik baal hier natuurlijk best van en ik hoopte dat er iets mogelijk is voor deze hoge kosten, misschien door te verrekenen met een aantal extra MB bundels die ik dan graag aanschaf. Dit zal me in de toekomst zeker niet meer gebeuren.

Vriendelijke groet,
Robin
icon

Beste antwoord door Kevin 18 December 2018, 12:16

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Robin89,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend zonde dat je onbedoeld zoveel kosten hebt gemaakt! Goed dat je meteen actie hebt ondernomen zodat de kosten niet verder op kunnen lopen! Een datalimiet is inderdaad de oplossing, fijn dat dit beschikbaar is in je toestel!

De kosten van €8,79 staan inderdaad meerdere keren op je factuur. Dit komt omdat wij het internet steeds opdelen in bundels van 58.59 MB. Bij een grote internetsessie, staan deze bundels dus meerdere keren onder elkaar.

Ik kan me voorstellen dat dit nooit de bedoeling is geweest. Ik heb meteen even een cadeautje van 1000 MB voor je klaargezet op Mijn Simyo. Het zou natuurlijk zonde zijn als je tot 1 januari helemaal niet meer kunt internetten! Ik ga ook even voor je nakijken of we misschien iets aan de kosten kunnen doen. Ik zal je hier via een privébericht van op de hoogte houden! :)

Groetjes,

Kevin

Reageer