.

Beantwoord

Hoge buitenbundel kosten in korte tijd

  • 16 June 2014
  • 1 reactie
  • 264 Bekeken

Hallo simyo,
Ik heb mijn moeder (71) eindelijk aan de smartphone gekregen. En natuurlijk moest ze van mij dan een simyo abonnement omdat ik erg tevreden over jullie ben.
Maar nu ze eindelijk het g3 netwerk durven te gebruiken ging het vorige maand toch wel erg mis. Ik had m'n ouders uitgelegd hoe ze de telefoon als hotspot konden gebruiken zodat m'n vader (76)met z'n laptop ook wat op internet kon doen als ze met de camper onderweg zijn.
M'n moeder had nog goed gekeken dat ze 30 april nog veel Mb's over had en ze zijn samen lekker gaan rommelen met foto's versturen en zo.
Helaas werd dat een duur avondje want later kreeg ze een behoorlijke rekening van de buiten de bundel kosten. Hier waren ze zich natuurlijk niet van bewust anders hadden ze dat meteen gestopt.
Is hier nog iets aan te veranderen? Want ik vind meer dan €30 voor 2 uurtjes internet een behoorlijk harde leerschool.

Groeten Karin vrolijk (dochter)
icon

Beste antwoord door Tiury 17 June 2014, 17:19

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Vrolijk,

Welkom op het Simyo forum 🙂

Wat leuk dat je moeder is overgestapt naar een smartphone 🙂 Maar wel vervelend dat het meteen een beetje is misgegaan. Ik heb het verbruik ingezien en zie dat er inderdaad behoorlijk wat verbruik is geweest in een korte tijd.

Er is in totaal 350 MB verbruikt, waarvan er 200 MB buiten de bundel zijn gevallen. Met een mobiele hotspot vliegen de MB's er doorheen. De bestanden die je binnen kunt halen via een laptop zijn veel groter dan ze op je mobiel zijn. Bijna alles wat er op je toestel komt is gecomprimeerd en daarom verbruik je ook minder normaal gesproken.

Omdat ik begrijp dat het best een boel geld is, zal ik je moeder dit keer tegemoet komen. De hoeveelheid MB's die buiten de bundel zijn gevallen, bereken ik tegen een iets grotere databundel 🙂 Dit doe ik of mijn collega's maar één keertje. Dus het is verstandig het verbruik toch goed in de gaten te houden. Wij hebben een blog geschreven met verschillende tips om dit soort kosten te voorkomen 🙂 Die kun je hier vinden.

Ik zal zo snel mogelijk een mail sturen met de verrekening daarop en nog eventuele handelingen die nog gedaan moeten worden. Ben je het eens met de oplossing?

Reageer