.

Beantwoord

Hoezo MB verbruik ondanks Wi-Fi verbinding?

  • 15 November 2014
  • 2 reacties
  • 800 Bekeken

Badge
Gister kreeg ik een beticht de helft van mijn mb's te hebben verbruikt. Nu ineens heb ik nog maar 82 mb beschikbaar terwijl gister avond dit nog 522 was. Hoe is dit mogelijk?? Heb sinds gister avond alleen op wifi gezeten en geen enkele filmpjes gekeken???!!!
icon

Beste antwoord door Ruud 17 November 2014, 17:02

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 2
Badge +3
100% zeker dat je WIFI constant heeft gewerkt?
Bij onze WIFI wil het welleens voorkomen dat de verbinding van UPC tijdelijk weg valt. (opeens) dit lijkt echter ookg nog eens te verschillen per apparaat.
Telefoon heb ik soms een kamer verder op al geen of nauwelijks verbinding.
Helaas bij het gebruiken van een app (spelletje) zie ik dat niet en gaat de telefoon direct verder op 3G.

Anders weet ik het helaas ook niet als je non-stop wifi hebt gebruikt en geen overmatig filmpjes,downloads of MB's via whatsapp hebt binnen gehaald.
Facetime?Viber?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Leaplomp,

Fijn dat je je vraag bij ons op het forum stelt.:)

Ik heb je bericht wel verplaatst naar het subforum 'Internet', zo is het direct nuttig voor alle gebruikers.

Eigenlijk gaat de reactie van kim op je vorige bericht nog steeds op.

Wi-Fi is geen waterdichte verbinding. Op het moment dat jij je telefoon de mogelijkheid geeft, zal je telefoon voor de makkelijkste/snelste weg kiezen. Of in het geval van een haperende of slechte Wi-Fi verbinding, misschien de enige weg op dat moment.

Wil je er zeker van zijn dat je geen gebruik maakt van 3G netwerk, op het moment dat je toegang hebt tot Wi-Fi. Schakel dan tijdelijk de dataverbinding op je toestel uit. Zet je dataverbinding weer open als je de omgeving van een Wi-Fi netwerk verlaat. Wil je nog meer zekerheid? Zet dan even de optie 'internet op je mobiel' uit via Mijn Simyo. :D

Helaas kan ik niet voor je kijken welke actie in jouw telefoon er dit weekend voor een hoog dataverbruik heeft gezorgd. De wet bescherming Persoonsgegevens weerhoudt ons ervan deze gegevens bij te houden. Jij kan dit gelukkig wel zelf inzien. Om te kijken hoe je dit doet, raad ik je aan onze blog goed door te nemen.

Kun je me laten weten of alles nu duidelijk is?

Reageer