Beantwoord

Hoeveel MB's verbruikt het luisteren naar de radio?

Badge +2
Hoi Allemaal,

Vraag : klopt het dat je radio via internet zoveel mb's verbruikt ?
Vanmorgen weer eens aangehad en voor een uurtje is 80 mb afgeschreven...
Vind ik wel veel maar ja , dan weet ik het voor de volgende keer...:-)
icon

Beste antwoord door Jihane 9 juni 2017, 16:13

Hi HansVV,

Ik kan me goed voorstellen dat je dat wat veel vindt! Goed dat je even aan de bel trekt 🙂 Wat Groentjuh zegt klopt volledig. Het kan erg uiteenlopen hoeveel MB's dit verbruikt. Met de radio kun je uitgaan van grofweg één MB per minuut. Dit kan hoger of lager uitpakken afhangend van de kwaliteit. 80 MB voor één uur is dus best gemiddeld. Hoe meer je weet, hoe beter.

Als je thuis naar deze radio luistert, is het een idee om op wifi te gaan. Op die manier bespaar je je MB's.

Heb je hier nog vragen over?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Afhankelijk van de bitrate(=kwaliteit) van het radiostation kost het al snel 28,8MB tot zelfs 144MB per uur. 80MB is dus zeker niet ondenkbaar.

Voor video ligt het tussen de 135MB (lage kwaliteit 240p) en 23GB (hoge kwaliteit 4K) per uur.
Badge +2
Dank je wel voor je snelle antwoord 🙂 Dus goed opletten als ik radio wil luisteren !!!
Reputatie 7
Badge +10
Hi HansVV,

Ik kan me goed voorstellen dat je dat wat veel vindt! Goed dat je even aan de bel trekt 🙂 Wat Groentjuh zegt klopt volledig. Het kan erg uiteenlopen hoeveel MB's dit verbruikt. Met de radio kun je uitgaan van grofweg één MB per minuut. Dit kan hoger of lager uitpakken afhangend van de kwaliteit. 80 MB voor één uur is dus best gemiddeld. Hoe meer je weet, hoe beter.

Als je thuis naar deze radio luistert, is het een idee om op wifi te gaan. Op die manier bespaar je je MB's.

Heb je hier nog vragen over?

@ Groentjuh, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer