.

Beantwoord

Hoeveel MB's verbruik ik met het navigeren?

  • 24 January 2017
  • 3 reacties
  • 16285 Bekeken

Ik heb nog geen internetbundel en gebruik alleen internet via WiFi maar ik wil in de auto kunnen navigeren met mijn telefoon. Welke bundel is voldoende als abonnement? Graag enkele tips hierover.
icon

Beste antwoord door Jihane 25 January 2017, 12:14

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Janmobiel66,

Als je de kaarten vooraf op je telefoon zet via WiFi heb je in principe geen internet nodig om te navigeren. Verkeersinformatie e.d. zijn dan niet beschikbaar.
Wil je de kaarten voortdurend actueel hebben dan ligt het aan je gebruik. Ik kan daar geen betrouwbaar advies over geven omdat ik niet weet met welke frequentie je welke kaarten gaat gebruiken.
Ik gebruik zelf Sygic met voorgeinstalleerde kaarten en gebruik hierbij geen internet.
Hoi Janmobiel66, welkom op het forum.

https://eensim.nl/blog/data-verbruik-apps-diensten/

Navigatie heeft niet veel MB nodig per maand, het beste is het een dag uittesten 0.15 EUR per MB.

Je kunt locaties eerst m.b.v. Wi-Fi opslaan op Google maps.

https://support.google.com/maps/answer/6291838?hl=nl&visit_id=0-636209241884210499-283897821&rd=1

Er zijn ook andere navigatie apps zoals Waze en Here.
Locaties eerst opslaan scheelt een hoop, zeker bij offline gebruik.

Deze zijn net als maps (begin locatie wel MB) zowel offline en online te gebruiken. Ik raad je dan ook aan die ook te testen.
Beiden werken heel goed !

Na een dag zie je hoeveel MB je in totaal zult nodig hebben. Zal heel erg meevallen in een maand. Bij Here sla je de kaart(en) vooraf op ook de stem op de microsd bij voorkeur.
Alle 3 gesproken turn-by-turn navigatie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Janmobiel66,

Welkom op het Simyo Forum!

Goede vraag! 😃 Het is lastig om te zeggen hoeveel MB's je precies zult verbruiken met het navigeren, omdat dat afhangt van een heleboel factoren. Hoeveel navigeer je bijvoorbeeld, en zal dit elke dag de hele dag door zijn? Over het algemeen zul je aan een bundel van 500 of 1000 MB's per maand ruim genoeg moeten hebben. Weet je het toch niet zeker? Dan kun je (zoals de mannen hierboven ook suggereren) een testdagje draaien. Je kunt dan rustig navigeren zoals je graag zou willen, en later op Mijn Simyo terugkijken hoeveel MB's dat verbruikt heeft. Zorg je er dan wel voor dat er niet ook nog ander internetverbruik plaats vindt? Anders is het niet meer duidelijk welk verbruik door het navigeren komt.

Wat Franswon zegt slaat ook de spijker op zijn kop: je kunt via Google Maps (en vast ook andere navigatie-programma's) je kaarten offline maken. Je slaat ze dan op terwijl je een wifi verbinding hebt, zodat je buiten zonder internet gerust kunt navigeren. Heb je een Android toestel? Dit is dan hoe je de kaarten opslaat. Heb je een iPhone? Dan is dit de manier.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Franswon en Friesian, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer