.

Beantwoord

Hoeveel data verbruiken YouTube en Fortnite?

  • 30 August 2018
  • 8 reacties
  • 12344 Bekeken

Reputatie 7
Morgen vertrekken wij vanuit de Costa Brava, Spanje, weer huiswaarts, een rit van zo’n 1.600 km. Dit doen wij in een keer en vertrekken om ca 08:00 uur en komen thuis rond 00:00 uur.

Nu heb ik bijna 2 GB aan data over. Nu kan ik deze via een WiFi Hotspot aan mijn 2 kinderen op de achterbank voor op hun beideiPads geven. Op de iPads doen zij als zij WiFi hebben onder andere aan Fortnite en Youtube. Hoeveel data verbruikt dit nu? Kom ik uit met mijn bijna 2 GB volr beiden?

Edit: excuses voor mijn wellicht aparte formulering van de titel.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 30 August 2018, 18:09

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Youtube is een datavreter. De laagste kwaliteit geeft je minimaal 2,25 MB per minuut en 1080P kwaliteit geeft is maximaal 45 MB per minuut. Dat dan keer 2 voor beiden iPads. Nog geen half uurtje Youtube op 1080P op beide laptops en weg is je 2 GB! Zelfs 240p is niet klein genoeg om 16 uur aan youtube te doen op beiden iPads!

Ik heb geen idee hoeveel data Fortnite gebruikt! Games zijn meestal niet zo'n data-slurpers.
Reputatie 7
Thanks Groentjuh, inmiddels had ik mij ook al verder in deze materie verdiept.
Mijn zoon speelt graag Fortnite en kijkt af en toe een vlog op Youtube, maar mijn dochter is de grootste gebruiker van Youtube en Ziggo GO, want wat zou je dan doen in de auto? Nou zegt ze, ik zou dan graag TV kijken... slik.
Ik denk dat ik maar als een neuroot het dataverbruik ga monitoren op mijn iPhone om zodoende op tijd te kunnen ingrijpen. Als ik dan al niet te laat ben.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rico,

Ai ai ai, wat een spannende onderneming! Laat je ons weten hoe het monitoren van de data gaat? Óf je kunt twee boeken aan je kindjes geven, haha. Ik hoor dat die helemaal geen data verbruiken.

Groetjes,
Jihane
Ik denk dat ik maar als een neuroot het dataverbruik ga monitoren op mijn iPhone om zodoende op tijd te kunnen ingrijpen. Als ik dan al niet te laat ben.

@RicoK voor zo'n lange reis lijkt het me niet verkeerd om tijdens het rijden voorzichtig te zijn onderweg en waar nodig wisselen van de wacht. 😎

😉
Reputatie 7
@Jihane Dank je. Ik heb het dataverbruik gemonitord door eerst de eerste melding van 1200 af te wachten van de bodem van de 1ste 1 GB. Deze melding had ik eerder verwacht, maar mijn kinderen hebben de data er niet doorheen gedraaid en hebben er zeer bewust gebruik van gemaakt.

Ik had via Instellingen > Mobiel Netwerk > Mobiele data en dan naar onderen naar Systeem op mijn iPhone het data verbruik gemonitord nadat ik eerst alles op 0 had gezet. Uiteindelijk hebben ze maar 1,1 GB gebruikt via de persoonlijke hotspot gebruikt.

Ik heb geprobeerd ze aan het lezen te krijgen, maar dat is niet gelukt....

@Friesian Bedankt voor je opmerkzaamheid. We zijn veilig thuis gekomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rico,

Goed om te horen dat het dus allemaal prima verliep eigenlijk 🙂 1,1 GB valt echt reuze mee! Was dat wat je er ongeveer van verwacht had?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Hey Jihane,

Nee, dit was niet wat ik had verwacht wel gehoopt. Mijn kinderen hebben de data voorbeeldig aangesproken 😉
Reputatie 7
Badge +10
Ja! Hebben ze netjes gedaan 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer