.

Beantwoord

Hoe zit het met de 1000 gratis MB?


hallo
ik heb van simyo een maand gratis10 00mb gekregen
maar er wordt nergens vertelt hoe je dat kan activeren.
als ik naar mijn bundel aanpassen ga en klik op 1000mb dan komt er gelijk 9 euro bij op mijn rekening.....
klopt dat of moet ik het op een andere manier doen......

ik hoor t graag.....
gr
icon

Beste antwoord door Caspar 3 March 2016, 11:37

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi JOHANN,

Vanaf medio 2017 zullen je Nederlandse bundels wel te gebruiken zijn in het buitenland. Binnenkort worden je MB's ook uit je bundel gehaald bij het verbruik in het buitenland + een EU-toeslag. OP dit moment betaal je alleen de EU-toeslag en ben je dus voordeliger uit. We laten je ruim van te voren weten wanneer je de MB's uit je bundel verrekend worden.

Er zijn een aantal providers die een buitenlandbundel aanbieden. Je gebruikt dan alsnog niet je Nederlandse bundels.

Jouw Simyaardag cadeau had je niet zelf kunnen activeren op een later moment. Deze wordt standaard gekoppeld aan de maand waarin jij jouw Simyaardag met ons viert. Ik hoop dat je er alsnog plezier van hebt gehad.

Groetjes,
Angela
Dit is niet bij elke provider het geval hoorde ik. Jammer, ik heb nu nog zo'n 600 mb's over. Kan ik ze niet meenemen naar mei. Als ik het geweten had dat ze niet in het buitenland bruikbaar waren had ik er natuurlijk mee gewacht om ze te activeren.
Reputatie 7
Badge +10
Dat heb je goed gezien Johann. Jouw bundels zijn alleen binnen Nederland te gebruiken. Eigenlijk is dit bij elke provider het geval. Gelukkig gaat hier verandering in komen. Heb je de e-mail gehad van ons waarin we uitleggen wat er allemaal staat te gebeuren met de tarieven binnen de EU?

Groetjes,
Angela
Het zijn niet alleen de mb's ook telefoneren en sms-en kan niet via Symio vanuit het buitenland. Ik wist dit niet, dat zou anders moeten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JOHANN,

Dat klopt inderdaad. Deze MB's zijn alleen binnen Nederland te gebruiken. De tarieven voor internet en bellen in Spanje (zone 1 inderdaad) vind je via deze link. Hier kies je voor Spanje en zie je alle huidige tarieven staan. Als je verder naar onder scrolt zie je de tarieven die gelden vanaf 30 april.

Word je hier wat wijzer van?

Groetjes,
Angela
We gaan naar Spanje, zone 1 zag ik. Wat zijn dan de kosten van internetten en bellen naar Nederland voor 30 april?
Kan ik dus niet met de gratis 1000 mb in het buitenland internetten???
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Johan,

Goed om te zien dat de MB's in de smaak zijn gevallen. Houd je er wel rekening mee dat je jouw Nederlandse bundels niet het buitenland kunt gebruiken? Dit zal pas later mogelijk zijn. Vanaf 30 april worden de tarieven verlaagd en rekenen wij tijdelijk alleen een EU-toeslag. Voor die tijd zullen alle MB's tegen het buitenlandse tarief berekend worden.

Natuurlijk wens ik je een fijne vakantie!

Groetjes,
Angela
Gelukkig maar. Ik maakte me al zorgen.
😉
Dankjewel, zal we lukken. Ik zal de mb's goed gebruiken 😉
JOHANN.

IK wens jullie samen voor straks een erg fijne vakantie !
Bedankt Symio voor de 1000 gratis mb's. Komt goed uit want we gaan volgende week naar het buitenland. Na enige onduidelijkheid is het toch goed gekomen. SUPER
Dankjewel Angela, iig leuke geste !
Reputatie 7
Badge +10
Ben zeer benieuwd Tiury of er morgen 1000 mb op mijn mobiel staat, het is toch geen 1 april grap hé ;)

Natuurlijk maken we hier geen grapjes over Johan 😉 Dat zou wel erg gemeen zijn! Je krijgt een sms'je en je ziet de MB's in de app en via onze website staan. Alvast veel plezier ermee!

Groetjes,
Angela
Blij te horen dat Symio niet aan 1 april grappen doet. Je maakt het wel spannend .... Zou ik dan toch uitgeroepen worden tot ... 😉 🙂
Dat beste JOHANN.,

Dat is een lastige vraag, Simyo heeft nog NOOIT:P een 1 aprilgrap gemaakt. Zal het nog sterker maken...

Kun jij ze in duidelijke bewoordingen uitleggen wat dat is, dan weet niet alleen Tiury wat het is. Kans bestaat dat jij dan ook een behulpzame gebruiker wordt.

;)
Het zou me niet verbazen als jij morgen wordt uitgeroepen tot....

Behulpzame JOHANN
Ik raad je aan de saté 😃 euhh site, goed in de gaten te houden.

Suuk 6 :8:)
Ben zeer benieuwd Tiury of er morgen 1000 mb op mijn mobiel staat, het is toch geen 1 april grap hé 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hallo Angela,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb liever dat je op Mijn Simyo kunt instellen wanneer de bundel weer uitgezet moet worden en niet dat je er zelf achteraan moet. 30 april valt in het weekend, dus grote kans dat ik het dan vergeet.


Hoi mauricel,

Wat jammer dat je daarom niet overweegt om toch gebruik van te maken van dit cadeautje. Helaas werk ik ook niet op 30 april, anders had ik met je afgesproken om zelf de optie uit te zetten voor je. Ik wil dit wel eventueel voor je doen op 29 april 🙂, dan zet ik het meteen in mijn agenda. Is dat een idee?

Groetjes, Tiury

Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?

Hoi JOHANN,

Zo te zien heeft mijn collega Caspar over je reactie/vraag heen gelezen, waarvoor excuses! Zoals Friesian aangeeft, staat er vanaf 1 april 1000 MB's extra op jouw abonnement 🙂. Hier hoef je zelf niets voor te ondernemen!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Friesian 🙂!
Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?
Controleer even Mijn Simyo.
Activeren van de bundel is echt niet nodig. Alleen internet aanzetten op mijn simyo - tabblad (netwerk)instellingen en natuurlijk bij gebruik mobiel data aan op telefoon. Ik verwacht dat de apn klopt. Veel plezier met je Simyo kadootjuh..

Laat ff weten of alles naar tevredenheid is hiermee !
Ik heb nog geen reactie op mijn vraag over de gratis 1000 mb's per 1 april, morgen is het 30 maart. Zie het bericht hierboven!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Martijn,

Ik snap heel goed dat de sms'jes verwarrend zijn!

Het systeem ziet bij jou twee internetbundels en geeft voor beiden bundels de waarschuwing sms. Wanneer je 1000 extra MB dus (bijna) op is, krijg je hier ook een sms over. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je zomaar extra kosten voor je internet gaat betalen zonder dat je hier een waarschuwing voor krijgt 🙂 Maar ik ben het met je eens dat de sms'jes je in de war kunnen brengen. Ik hoop dat je van je resterende MB's toch nog kunt genieten ;)

Groetjes, Caspar
Reputatie 3
Badge +9
Hey Simyo,

Ik heb mijn extra 1000MB wel weten te activeren begin deze maand. Echter kon ik er niet van genieten.

Ik zat gisteren in de trein youtube filmpjes te bekijken met een gerust gevoel, want ik had immers 1100MB over van de 1750 begin van de maand (die extra 1000MB).
Na een aantal mintuten kwam er een sms dat 80% van mijn bundel heb verbruikt....effin...ik denk ik kan nog wel ff met die 1000MB die ik nog heb. Direct erna sms nummer 2, je internet bundel is op!
Ik denk heh? dat kan toch nooit zo snel.....maar ja ik zit nooit lang op youtube, dus misschien is het toch op.
8 minuten later een sms met de tekst dat ik data heb verbruikt buiten de bundel....ik heh...nu moet ik mijn data uitzetten.
Je snapt het al....ik heb nu nog ruim 900MB over....
Ik heb niet van deze extra MB's kunnen genieten.....want ik weet niet hoeveel er nu daadwerkelijk verbruikt en of over is.
Dus mochten jullie weer extra MB's weggeven, laat het systeem dan ook weten dat ik meer MB's heb zodat ik er ook nog wat aan heb.
Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?
Badge
Hallo Angela,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb liever dat je op Mijn Simyo kunt instellen wanneer de bundel weer uitgezet moet worden en niet dat je er zelf achteraan moet. 30 april valt in het weekend, dus grote kans dat ik het dan vergeet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mauricel,

Wat jammer dat je jouw Simyaardag cadeau niet gaat gebruiken :(

Laat ik je nog wat tips meegeven, wie weet hoef je deze bundel dan niet aan jou voorbij te laten gaan. Je krijgt van ons op 80% en 100% een sms'je om je te waarschuwen over het verbruik van deze bundel. Zo weet je dus precies waar je aan toe bent en wanneer je de internetoptie moet gaan uitzetten.

Je kunt een herinnering in je agenda zetten om op de 1e van de maand de internetoptie weer uit te zetten. Het liefst de avond van te voren om zeker te zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer