Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe zit het met de 1000 gratis MB?


  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
hallo
ik heb van simyo een maand gratis10 00mb gekregen
maar er wordt nergens vertelt hoe je dat kan activeren.
als ik naar mijn bundel aanpassen ga en klik op 1000mb dan komt er gelijk 9 euro bij op mijn rekening.....
klopt dat of moet ik het op een andere manier doen......

ik hoor t graag.....
gr
icon

Beste antwoord door Caspar 3 maart 2016, 11:37

Hallo reel,

Gefeliciteerd met je Simyaardag! :$

Dit betekent dat je een jaar klant bent bij ons en daarom krijg je van ons een cadeautje: 1000 gratis MB!

Dit hoef je niet te activeren, ook niet als je normaal geen internetbundel hebt zoals in jouw geval. Je hoeft dus niet je bundel aan te passen. Het is automatisch toegevoegd aan je bundels van de maand maart.

Vind je het een leuk cadeautje?


Groetjes, Caspar
Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hallo reel,

Gefeliciteerd met je Simyaardag! :$

Dit betekent dat je een jaar klant bent bij ons en daarom krijg je van ons een cadeautje: 1000 gratis MB!

Dit hoef je niet te activeren, ook niet als je normaal geen internetbundel hebt zoals in jouw geval. Je hoeft dus niet je bundel aan te passen. Het is automatisch toegevoegd aan je bundels van de maand maart.

Vind je het een leuk cadeautje?


Groetjes, Caspar
Beste Casper.
Er gaat vast iets niet helemaal goed.
Mijn dochter heeft geen internet. Heb de dataroaming aangezet maar tot nu toe niks.... En we zijn al 5 dagen verder in maart.

Dus.......
Beste reel.

Dataroaming is niet nodig...alleen in het buitenland, controleer 2 dingen.

Mobiele netwerken staat aan op telefoon.
Op mijn simyo, netwerkinstellingen staat internet aan.

Laat je weten of dit helpt?
Top!!! Gelukt!!!
Reputatie 7
Reel,

Veel plezier met je 1000MB. Vergeet niet op het einde van de maand die internet instelling op Mijn Simyo weer uit te zetten.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Reel,

Super dat het is gelukt.

Raytje geeft je nog een heel goede tip. Het zou zonde zijn als je volgende maand extra kosten maakt, omdat je internet nog aanstaat!

Groetjes,
Sean

@Raytje bedankt!
Badge
Ik heb ook een simyaardag-actie mogen ontvangen. Ik heb zelf geen internet via Simyo (doe als via wifi), maar het is een leuke actie om eens kennis te maken met mobiel internet via het GSM-netwerk.
Alleen is het wel jammer dat je zelf je bundel in de gaten moet houden en aan het einde van de maand je internetbundel weer stop moet zetten, omdat het anders gewoon door blijft lopen.

Aangezien ik bang ben om dat te vergeten, laat ik deze actie maar voorbijgaan en zet ik mijn internetbundel maar niet aan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mauricel,

Wat jammer dat je jouw Simyaardag cadeau niet gaat gebruiken :(

Laat ik je nog wat tips meegeven, wie weet hoef je deze bundel dan niet aan jou voorbij te laten gaan. Je krijgt van ons op 80% en 100% een sms'je om je te waarschuwen over het verbruik van deze bundel. Zo weet je dus precies waar je aan toe bent en wanneer je de internetoptie moet gaan uitzetten.

Je kunt een herinnering in je agenda zetten om op de 1e van de maand de internetoptie weer uit te zetten. Het liefst de avond van te voren om zeker te zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb liever dat je op Mijn Simyo kunt instellen wanneer de bundel weer uitgezet moet worden en niet dat je er zelf achteraan moet. 30 april valt in het weekend, dus grote kans dat ik het dan vergeet.
Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?
Reputatie 3
Badge +9
Hey Simyo,

Ik heb mijn extra 1000MB wel weten te activeren begin deze maand. Echter kon ik er niet van genieten.

Ik zat gisteren in de trein youtube filmpjes te bekijken met een gerust gevoel, want ik had immers 1100MB over van de 1750 begin van de maand (die extra 1000MB).
Na een aantal mintuten kwam er een sms dat 80% van mijn bundel heb verbruikt....effin...ik denk ik kan nog wel ff met die 1000MB die ik nog heb. Direct erna sms nummer 2, je internet bundel is op!
Ik denk heh? dat kan toch nooit zo snel.....maar ja ik zit nooit lang op youtube, dus misschien is het toch op.
8 minuten later een sms met de tekst dat ik data heb verbruikt buiten de bundel....ik heh...nu moet ik mijn data uitzetten.
Je snapt het al....ik heb nu nog ruim 900MB over....
Ik heb niet van deze extra MB's kunnen genieten.....want ik weet niet hoeveel er nu daadwerkelijk verbruikt en of over is.
Dus mochten jullie weer extra MB's weggeven, laat het systeem dan ook weten dat ik meer MB's heb zodat ik er ook nog wat aan heb.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Martijn,

Ik snap heel goed dat de sms'jes verwarrend zijn!

Het systeem ziet bij jou twee internetbundels en geeft voor beiden bundels de waarschuwing sms. Wanneer je 1000 extra MB dus (bijna) op is, krijg je hier ook een sms over. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je zomaar extra kosten voor je internet gaat betalen zonder dat je hier een waarschuwing voor krijgt 🙂 Maar ik ben het met je eens dat de sms'jes je in de war kunnen brengen. Ik hoop dat je van je resterende MB's toch nog kunt genieten ;)

Groetjes, Caspar
Ik heb nog geen reactie op mijn vraag over de gratis 1000 mb's per 1 april, morgen is het 30 maart. Zie het bericht hierboven!
Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?
Controleer even Mijn Simyo.
Activeren van de bundel is echt niet nodig. Alleen internet aanzetten op mijn simyo - tabblad (netwerk)instellingen en natuurlijk bij gebruik mobiel data aan op telefoon. Ik verwacht dat de apn klopt. Veel plezier met je Simyo kadootjuh..

Laat ff weten of alles naar tevredenheid is hiermee !
Reputatie 6
Badge +10
Hallo Angela,

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb liever dat je op Mijn Simyo kunt instellen wanneer de bundel weer uitgezet moet worden en niet dat je er zelf achteraan moet. 30 april valt in het weekend, dus grote kans dat ik het dan vergeet.


Hoi mauricel,

Wat jammer dat je daarom niet overweegt om toch gebruik van te maken van dit cadeautje. Helaas werk ik ook niet op 30 april, anders had ik met je afgesproken om zelf de optie uit te zetten voor je. Ik wil dit wel eventueel voor je doen op 29 april 🙂, dan zet ik het meteen in mijn agenda. Is dat een idee?

Groetjes, Tiury

Ik kan nergens zien waar ik de gratis 1000 mb's kan activeren. Ik heb op dit moment geen internet bundel. Staat er op 1 april 1000 mb bij?

Hoi JOHANN,

Zo te zien heeft mijn collega Caspar over je reactie/vraag heen gelezen, waarvoor excuses! Zoals Friesian aangeeft, staat er vanaf 1 april 1000 MB's extra op jouw abonnement 🙂. Hier hoef je zelf niets voor te ondernemen!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Friesian 🙂!
Ben zeer benieuwd Tiury of er morgen 1000 mb op mijn mobiel staat, het is toch geen 1 april grap hé 😉
Dat beste JOHANN.,

Dat is een lastige vraag, Simyo heeft nog NOOIT:P een 1 aprilgrap gemaakt. Zal het nog sterker maken...

Kun jij ze in duidelijke bewoordingen uitleggen wat dat is, dan weet niet alleen Tiury wat het is. Kans bestaat dat jij dan ook een behulpzame gebruiker wordt.

;)
Het zou me niet verbazen als jij morgen wordt uitgeroepen tot....

Behulpzame JOHANN
Ik raad je aan de saté 😃 euhh site, goed in de gaten te houden.

Suuk 6 :8:)
Blij te horen dat Symio niet aan 1 april grappen doet. Je maakt het wel spannend .... Zou ik dan toch uitgeroepen worden tot ... 😉 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ben zeer benieuwd Tiury of er morgen 1000 mb op mijn mobiel staat, het is toch geen 1 april grap hé ;)

Natuurlijk maken we hier geen grapjes over Johan 😉 Dat zou wel erg gemeen zijn! Je krijgt een sms'je en je ziet de MB's in de app en via onze website staan. Alvast veel plezier ermee!

Groetjes,
Angela
Dankjewel Angela, iig leuke geste !
Bedankt Symio voor de 1000 gratis mb's. Komt goed uit want we gaan volgende week naar het buitenland. Na enige onduidelijkheid is het toch goed gekomen. SUPER
JOHANN.

IK wens jullie samen voor straks een erg fijne vakantie !
Dankjewel, zal we lukken. Ik zal de mb's goed gebruiken 😉
Gelukkig maar. Ik maakte me al zorgen.
😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Johan,

Goed om te zien dat de MB's in de smaak zijn gevallen. Houd je er wel rekening mee dat je jouw Nederlandse bundels niet het buitenland kunt gebruiken? Dit zal pas later mogelijk zijn. Vanaf 30 april worden de tarieven verlaagd en rekenen wij tijdelijk alleen een EU-toeslag. Voor die tijd zullen alle MB's tegen het buitenlandse tarief berekend worden.

Natuurlijk wens ik je een fijne vakantie!

Groetjes,
Angela

Reageer