.

Beantwoord

Hoe zie ik waardoor ik zoveel Mb verbruik?

  • 10 February 2016
  • 7 reacties
  • 299 Bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem: binnen 10 dagen ben ik door mijn bundel van 500 mb heen. Nu viel mij op dat er om de 8 uur veel mb's gebruikt worden. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik dat kan verhelpen? Ik heb een iPhone 5C. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Caspar 11 February 2016, 11:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi JeanineK,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat de bundel van 500 Mb zo snel op is gegaan 😞

Goed van je dat je al op 'onderzoek' bent gegaan en erachter bent gekomen dat er om de 8 uur veel wordt verbruikt. De boosdoener kan je meestal terugvinden in je telefoon zelf. Lees op deze blog hoe je dit doet. Hiermee kan je uitzoeken welke app ervoor zorgt dat jij zoveel Mb verbruikt.

Laat je weten of je hebt gevonden waar het aan ligt?

Groetjes, Caspar
Hoi Casper,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat blog inderdaad al gelezen. Wanneer ik die lijst bekijk, is de grootste verbruiker Snapchat met 152 mb. Ik heb deze meter nooit op 0 gezet en ik heb mijn telefoon al 2,5 maanden. Dat lijkt mij dus niet de boosdoener. Het vreemde is dat ik mijn telefoon niet gebruikt heb op het tijdstip dat er veel mb's zijn afgeschreven. Je zou haast denken dat het iets automatisch is. Echter heb ik alle mogelijkheden gecheckt en ik kom er niet meer uit.

Groeten,

Jeanine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JeanineK,

Wat jammer dat je niet direct de MB-vreter hebt kunnen vinden.

Zou je een willen kijken bij Instellingen > Mobiel netwerk > Systeem (helemaal onder aan). Hier vind je alle achtergrondprocessen, updates, synchronisaties etc. In mijn iPhone zie ik hier bijvoorbeeld 221 MB aan mijn iTunes account en 101 MB aan Tijd en Locaties. Dit zijn achtergrond processen en verbruiken soms fiks veel MB's.

Via dit blog leggen we uit hoe je het beste binnen je bundel kunt blijven. Er worden tips gegeven over hoe je het beste kunt omgaan met deze achtergrond processen. Heb je hier iets aan?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Als ik bij systeem kijk, is de grootste verbruiker 32,4 mb. Dit zal dus niet de boosdoener zijn. Ik heb inderdaad via dat blog al een aantal grootverbruikers uitgezet, maar zoals hierboven benoemd, zijn dat niet de boosdoeners. Deze apps heb ik al een aantal maanden en nooit problemen mee gehad.

Groeten,

Jeanine
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jeanine,

Helaas durf ik je dan ook niet aan te geven waardoor er meerdere MB's zijn verbruikt. Vanwege jouw privacy kan ik dit namelijk niet inzien 😞 Het is verstandig om het de komende tijd even in de gaten te houden.

De lijst met alle apps kun je resetten. Hierdoor komen alle MB meters weer op 0 te staan. Je kunt dan de helemaal goed bijhouden welke app eventueel veel verbruikt heeft.

Houd je ons even op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Kunnen de moderators iets minder gauw op de knop Beantwoord klikken?

Na het eerste antwoord was de vraag immers nog niet helemaal beantwoord.

Vaak ligt onverklaarbaar hoog verbruik bij de iPhone 5 in e-mails die blijven hangen, hier een video (Engels) hoe je dit kunt verhelpen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cindylebon,

Fijn dat je nog met een tip komt!

Er kan maar 1 bericht als antwoord gemarkeerd worden. Dit zal altijd het 1e antwoord van ons zijn (of van 1 van de forum experts) waarin de meeste informatie wordt gegeven. Zijn er naar aanleiding van dit antwoord nog vragen of onduidelijkheden, gaan we uiteraard het gesprek verder met je aan om tot een oplossing te komen. Mocht er later een ander antwoord van toepassing zijn, gaan we dit zeker aanpassen en het juiste bericht markeren.

Omdat het bericht met de meeste informatie gemarkeerd wordt, zal deze bovenaan komen te staan. Is dit niet persé de oplossing voor dit topic, kunnen andere forumleden hier wel veel aan hebben. Om deze reden proberen we altijd het meest volledige antwoord te markeren. In enkele gevallen komt het voor dat er nog een vervolgvraag is of dat iets niet helemaal beantwoord is. Zoals eerder vermeld, gaan we het gesprek dan natuurlijk aan om het alsnog op te lossen.

Groetjes,
Angela

Reageer