.

Beantwoord

Hoe zet ik mijn mobiele data uit?

  • 10 December 2017
  • 7 reacties
  • 2517 Bekeken

Badge
Goedendag, ondanks dat ik mijn mobiele gegevens uitzet als ik WIFIverbinding heb, verbruik ik blijkbaar toch mbs...vannacht 15 mb! Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn mobiele gegevens uitzet, ik deze ook daadwerkelijk niet gebruik.

Vr gr Joke
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 December 2017, 18:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je kunt dit rechtstreeks op netwerkbasis instellen dat de sim is geblokkeerd voor mobiele data.

Inloggen op...
Jouw Mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen.

Internet uit in Nederland. // Internet uit in buitenland.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jojo,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is een goede vraag! Ik snap dat je zeker wilt weten dat je internet dan uitstaat. Heb je je mobiele gegevens-knop dan helemaal uitgezet op je toestel, of heb je slechts wifi aangezet? Want je telefoon kan soms nog schakelen daartussen. Heb je mobiele gegevens wel uitgezet? Dan hoor je geen data te verbruiken. Een extra check is dat je via de Simyo App (of website!) je internetoptie uit kunt zetten. Dat doe je door op de App te gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Makkelijk zat!

Kom je er zo uit?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Badge
Goedenavond, beide hartelijk dank voor de reactie. Ik had zeker de mobiele gegevens op mijn toestel uitstaan en alleen mijn WIFI aan. Ik ga nu naar de Simyo app en zet daar onder instellingen, netwerk, de internet in Nederland en daarmee ook de internet voor het buitenland uit. Lijkt mij voldoende toch? Dan ben ik telefonisch nog wel bereikbaar en als ik de sim blokkeer dan kan ik ook niet bellen......begrijp ik het goed?

Vr gr Joke
Hoi Joke.

en als ik de sim blokkeer dan kan ik ook niet bellen......begrijp ik het goed?

Vr gr Joke

Dit klopt niet.
Je zet internet uit op je mijn simyo (app). Telefoon uit en weer aan.
De sim is geblokkeerd voor data via simyo.
Alleen bij sim only kun je data in buitenland aan-/uitzetten.

Je blijft bereikbaar, je kunt bellen en gebeld worden, sms-en.
Je kunt gewoon wifi blijven gebruiken.

Kosten voor mobiel data kunnen niet gemaakt worden.

Groetjes en nog een fijne avond.
Friesian

P.s. geen last gehad van de sneeuw? (Verkeer)
Badge
Hi Frieslan, volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal goed. Je heb 2 opties sim blokkeren of internet uitzetten. Ik heb het nu over de optie internet Nederland (en daarmee wel degelijk internet Buitenland) uitzetten. De optie sim blokkeren is in geval dat je toestel kwijt is geraakt en niet door derden gebruikt kan worden....dus niet bellen of internetten.

Nee hoor geen last gehad van de sneeuw....heb weinig tot geen deelgenomen aan het verkeer....anders dan vanmorgen wat fietsen en de rest van de dag voorzichtig gewandeld 😉
U wel last gehad?

Gr Joke
Hi Frieslan, volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal goed. Je heb 2 opties sim blokkeren of internet uitzetten. Ik heb het nu over de optie internet Nederland (en daarmee wel degelijk internet Buitenland) uitzetten. De optie sim blokkeren is in geval dat je toestel kwijt is geraakt en niet door derden gebruikt kan worden....dus niet bellen of internetten.

Helemaal goed Joke, ik had het een beetje anders geïnterpreteerd, zat te denken aan wat ik zei, de sim is geblokkeerdvoor mobiel data, maar niet voor bellen. 😉

Nee hoor geen last gehad van de sneeuw....heb weinig tot geen deelgenomen aan het verkeer....anders dan vanmorgen wat fietsen en de rest van de dag voorzichtig gewandeld 😉
U wel last gehad?

Gr Joke

Gelukkig maar, nietwaar? Nope, ikmook niet,mag hooguit nog een paar jaar een ZZP-er zijn (zelfstandige zonder poen), daarna heb ik geen andere keuze dan te moeten stoppen als heul errug arm boerkuh. ☺️

Fijne dag nog.
Friesian.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Joke,

Fijn om te lezen dat je die opties hebt gevonden! Als je je simkaart blokkeert via Instellingen > Simkaart, dan kun je er inderdaad niet veel mee. Via de Netwerkinstellingen kun je de internet- en buitenlandopties gelukkig ook gemakkelijk beheren.

Fijne dag nog!

Groetjes,
Els

Reageer