.

Beantwoord

Hoe voorkom ik moeilijkheden met gebruik 1000MB?


Reputatie 6
Badge +4
Als ik zo mijn ogen eens de kost geef op het forum, kom ik allerlei mensen tegen die ruimschoots over hun MBs heen schieten met soms wel honderden euro's aan schuld als gevolg en de meesten kunnen er kennelijk niets aan doen??.

Ik heb eergisteren 1000MB gekocht bij Simyo en ik wil bovenstaande ellende niet meemaken.
Wie geeft mij de gouden tip?
Hoe voorkom ik dat ik meer uitgeef dan dat ik heb?
Bedankt,
Frida
icon

Beste antwoord door Ray 29 June 2018, 13:56

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hoi @Frida

meesten kunnen er kennelijk niets aan doen??.

Klopt helaas niet helemaal, vaak is het onwetendheid of een verkeerde instelling. En omdat Simyo geen limiet kent is het handig om te weten wat te doen om hoogverbruik te voorkomen.

Goed dat je daarom aan de preventieve bel trekt.

Download een data manager zoals My Data manager en stel deze in met een limiet van 900 MB max. Ik zeg 900 omdat de manager altijd iets kan afwijken van wat Simyo meet.

Het is wel een Engelstalige app.

Edit: Hier een Blog naar info om inzicht te krijgen in het data verbruik.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ray,
Met beide oplossingen ben ik erg blij en ook meteen uitgeprobeerd.
Het BLOG is erg handig en ik heb het stap voor stap bekeken op mijn telefoon, zo kan ik zien wat de meeste KB opslokt.
My Data Manager moet ik nog installeren, er is zoveel keus en soms moet je er voor betalen, voor zo'n app. Maar als dat kan voorkomen dat ik in de fout ga, is het een prima oplossing.

Bedankt hoor,
groeten van Frida

PS: Ik heb nog 999 MB van de 1000 ha ha.😂
Hoi @Frida

My Data manager is geheel gratis. Tenminste ik ben nog nooit tegen gekomen dat ik iets moest betalen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobidia.android.mdm

Deze gebruik ik. Kun je ook voor belminuten en smsjes instellen.
Reputatie 6
Badge +4
HI Ray,
klopt helemaal nadat ik jouw aanwijzingen weer heb gevolgd en ik heb daardoor de juiste app geïnstalleerd. En is inderdaad gratis. (ik had bij de creditcard versies gekeken...)

Fijn hoor, nu heb ik het gevoel dat ik helemaal up to date ben!!
Thanks en fijn weekend Ray,
groetjes van Frida
Jij ook een fijn weekend
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Frida,

Wat goed dat je dit topic bent gestart! Dit is een goede manier om nog eens alle tips op een rijtje te krijgen.

Ik zie dat Ray je al voorzien heeft van de tips waardoor je niet meer over je datalimiet zou moeten gaan. Heb je nou nog wel een stukje maand over aan het einde van je bundel, dan kun je altijd extra MB's bijkopen via Mijn Simyo of onze app. Zo voorkom je dat je buitenbundelkosten gaat betalen voor het internetten. 🙂

Laat je het weten als je nog vragen of toevoegingen hebt?

@ Ray, bedankt voor alle goede tips!

Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +4
Hi Ray,
Een nieuwe vraag omtrent mijn 1000 MB's.

Op advies van jou @Ray heb ik de Data Manager ingesteld op mijn mobiele telefoon.
Ben begonnen met de manager op 900 MB in te stellen op advies van @Friesian.

Nu is het vreemde dat Simyo aangeeft dat ik nog maar 590 MB tegoed heb op 18 juli 2018 en dat terwijl mijn Data Manager 843 MB aangeeft als tegoed???

Rara hoe kan dit?
Welke van de twee moet ik geloven?
Ik heb de Data Manager ingesteld om niet over mijn tegoed heen te schieten in het heelal en ik wil geen dure extra rekeningen waarover ik regelmatig lees.

Alvast bedankt voor een antwoord,
groetjes, Frida
Hi Frida.

Ik lees mee, ik denk graag mee ook al stel je aan Ray de vraag.

Dit verschil is erg groot, zou je een screenshot kunnen plaatsen daarvan. Persoonlijk, geloof het niet echt, niet direct maar ik denk dat er misschien een fout zit in datum, niet alleen in verbruik aangaven.

Heb je behalve de manager app ook gegevensgebruik ingesteld bij instellingen?
Simyo is leidend.

Groetjes.

Dun Brabantse Friesian.😉😎
Hoi @Frida

Ik vind dat ook een aanzienlijk verschil.

Ik zou ook wel van beide een screenshot willen zien.
Reputatie 6
Badge +4
@Friesian @Ray
Hi Ray en Friesian,
Bijgevoegd de afdrukken van schermpjes 19 juli 2018 Simyoapp en My Data Manager.
Hoe moet ik dat dan doen Friesian?, wat je hieronder schrijft:
"Heb je behalve de manager app ook gegevensgebruik ingesteld bij instellingen?
Simyo is leidend"
Ik heb de My Data Manager App volgens aanwijzingen op mijn mobiele telefoon gezet.
Bij My Data Manager is verbruik van 900 gezakt tot 843.

Thanks voor jullie inspanningen
groetjes van Frida

@Frida

Heb je tijdens het instellen van My Datamanager deze gebruikers toegang gegeven? Ik heb namelijk het idee dat de app niet alles meet.

Controleer dit door te gaan naar instellingen, apps en meldingen, geavanceerd en gebruikerstoegang. Als het uit staat dan aanzetten.

*Uitleg kan afwijken i.vm. verschillende versies Android.
Bij de instellingen van je telefoon staat gegevensgebruik.
Je kunt dan na even aanzetten van mobiele netwerken een [ veilige ] waarschuwing en een limiet instellen en ook de betalingscyclus, maandlooptijd.

Een site met uitleg.
Extra een bijlage.
Reputatie 6
Badge +4
Hi @Ray ,

Heb geprobeerd te doen wat jij voorstelde maar het lukt me (nu nog) niet. Ik zie geen "apps en meldingen" staan op mijn mobiel (wel apps) en daaronder zie ik dan wel Meldingen apart staan met de tekst Toegestaan.
Zal straks nog eens op mijn gemak kijken.
Ik moet iets fout gedaan hebben, maar ja wat. Keek trouwens op de Vliegtuigmodus, die bovenaan staat op My Datamanager en daar staat verbruik van 352.🤓
Ik heb een Samsung A3 toestel van 2017.

Bedankt hoor voor je meedenken en mocht ik het vinden dan meld ik het meteen.
Fijne avond,
groetjes Frida
Reputatie 6
Badge +4
Hi @Friesian
Had net berichtje aan Ray getypt en zag een seconde later jouw handleiding.
Jij ook bedankt en ik ga er vanavond mee aan de slag.
Fijne avond,
groetjes Frida
Even over wat Ray aangeeft, gebruikerstoegang.
Kijk eens bij instellingen - beveiliging en locatie.
Staat er onderaan - apps met gebruikerstoegang?
Bewerkt:

@frida je hebt alles goed ingesteld.

Je verbruik in Nederland is 57,1 MB en in het Buitenland 352. Dat maakt samen 409,1 MB en hou je 590 MB over en dat is wat je MijnSimyo laat zien.

Die vliegtuig zijn je verbruikte MB's tijdens het roamen.

Het klopt dus gewoon allemaal. Geen zorgen 😃
Reputatie 6
Badge +4
@Ray
Hi Ray,
Helemaal geweldig dat het toch goed is ingesteld op mijn toestel, ik had even de nazorg van jou en @Friesian kennelijk nodig.
De berekening klopt, zoals jij hebt nagerekend dus ik kan nog even vooruit met mijn MB's restant.
De opgemaakte MB's heb ik in Parijs verbruikt en toch reuze handig als je zo altijd en overal verbinding hebt.
Bedankt alle twee voor de goede service en groetjes van Frida☀️
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,
Zo goed dat hier lekker over gebrainstormd en gepraat wordt 😃 Ik ben blij dat de tips en informatie je echt verder helpen, Frida! Als je nog andere vragen hebt, schroom dan niet om ze in de groep te gooien.

Groetjes,
Jihane

Reageer