.

Beantwoord

Hoe onstaat extreem veel onbegrepen MB verbruik?

  • 19 December 2015
  • 9 reacties
  • 923 Bekeken

Badge
Al jaren heb ik heel laag MB verbruik. Af en toe haal ik mails op, ik Whats-app, en de radio staat aan. Ik gebruik de tel nooit voor downloads, streamen, youtube, etc.
Vanochtend kijk ik naar de tel en blijkt dat ik sinds gisteren 12 uur enorm veel MB verbruik heb, waardoor heel hoge kosten!! Ongeveer elke 1,5 uur wordt exact 58,59 MB verbruikt?
Een klein stukje van het overzicht :
UU:MMS duur / aantal bedrag
23:22:23 18-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
22:02:05 18-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
20:41:46 18-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
ABSURD
De tel maakt ook nog eens gebruik van het WIFI netwerk (ik ben thuis) en ik heb helemaal geen filmpjes gedownload oid. De 3G stond wel aan, maar heb uitstekend WiFi netwerk met versterker ertussen
Om 9 uur meteen de enige actieve apps Safari, watts-app, Radio 1) en 3G uitgezet,
Heeft iemand ditzelfde probleem ervaren?
En hoe wordt er met deze klacht omgegaan door Simyo?
icon

Beste antwoord door Estelle 20 December 2015, 15:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi MBverbruik,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van de verbruikskosten. Inmiddels heb je jouw vraag ook al via de mail gesteld. Daar is al op geantwoord.

Er zijn meerdere topics over dit onderwerp. De aantallen die je ziet staan, kunnen veel klanten namelijk zien staan. Dit komt doordat grote internetsessies bij ons opgedeeld worden in kleinere sessies van maximaal 60 MB. Neem even een kijkje op deze pagina. Hier vind je tips over hoe je inzicht kunt krijgen op je internetverbruik.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Groetjes,
Estelle
Badge
Hi Estelle,

Fijn dat je meedenkt. Ik heb de pagina bezocht waarin staat dat je je tel zo kunt instellen dat je kunt bijhouden welke app hoeveel verbruikt. Ik be er echter niet wijzer van geworden Had dat allemaal al uitgezocht.
Ik heb echter een al oudere iPhone 3g. Die heeft deze mogelijkheid niet. Kan ook niet een nieuwere versie van het besturingssysteem downloaden omdat ie daar niet geschikt voor is. Ik werk dus nog met IOS 6.1.6 :-(
Er is echter al maanden niets veranderd in de manier waarop ik mijn iphone gebruik Geen nieuwe apps geïnstalleerd etc En toch dit enorme verbruik ineens. Ik blijf het roepen: er klopt gewoon iets niet en dat ligt niet aan mij.
Ik hoop dat Simyo mij kan uitleggen waardoor het dan komt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MBverbruik,

Heel fijn dat je het blogartikel hebt doorgenomen en al het één en ander had uitgezocht. Ik begrijp dat je alleen gebruikmaakt van een oude iPhone. Jammer dat je om deze reden de tips niet kan gebruiken.
Ik heb voor je gekeken of er toch andere manieren zijn. Wil je kijken naar dit filmpje? Als het goed is kun je op die manier je dataverbruik terugzien. Het is belangrijk dat je via je eigen telefoon dit soort dingen kunt terugvinden. Via ons kun je namelijk geen gegevens opvragen. In verband met de privacy wet houden wij deze gegevens niet bij.

Ik hoor het graag van je.
Badge
Beste Naomi,

Dank voor je info.
Net even je filmpje bekeken. Altijd nuttig.Het al dan niet continue verversen van apps is op mijn tel niet mogelijk. Je kunt well de hele app aan of uitzetten. De overige tips pas ik al toe.
Toch fijn dat ik mbov de tips weer eens even alle instellingen heb kunnen nalopen maar ik had t ( blijkt nu) allemaal al zo zuinig mogelijk ingesteld.

Op mijn klacht is nog niet geantwoord, maar ik zie wel bij de rekening van deze maand dat het grootste deel van de kosten "buiten de bundel" grotendeels zijn afgetrokken van het totaalbedrag.
Dat is echt heel fijn en wordt zeer gewaardeerd.

Vriendelijke groet, Kor rienstra
Reputatie 5
Badge +8
Hoi MBverbruik,

Top dat je alle instellingen nog even goed hebt nagekeken. En fijn dat we je op deze manier hebben kunnen helpen. Wat bedoel je precies met op mijn klacht is nog niet geantwoord?

Groetjes,
Sean
Badge
Beste Sean

Ik heb wel reacties gekregen in het forum ( werkt goed!) maar daarnaast had ik een klacht ingediend. Misschien ben ik te ongeduldig want ik zou binnen 3 werkdagen antwoord krijge en die zijn nog niet om. Ik zag echter wel dat een groot deel van de gemaakt kosten zo te zien in mindering worden gebracht Heb daar echter geen bericht over gekregen

Maar dank voor de service!
Groet Kor
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kor,

Wat vreemd dat je daar geen bericht over hebt ontvangen. Er is op 20-12-'15 een e-mail door mijn collega gestuurd over de tegemoetkoming op de factuur van december. Zou je kunnen controleren of deze niet per ongeluk in de verkeerde map terecht is gekomen? Het is wel belangrijk dat onze e-mails aankomen.

Groetjes,
Sean
Badge
Beste Sean

Dank voor je bericht. Ik ben nog eens gaan zoeken, en het bericht stond idd tussen de andere berichten van 20 dec. Was geopend door mijn partner en daardoor aan mijn aandacht ontschoten. Had ook dezelfde aanhef, waardoor hij niet opviel. En ik had verwacht dat jullie prettige afhandeling een andere aanhef had gehad. Hartelijk dank daarvoor.

Prettige feestdagen!
Vr gr Kor
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MBverbruik,

Kijk, fijn dat je de e-mail alsnog hebt kunnen vinden 🙂. Hierin staat precies hoe we de kosten hebben verrekend, dus dan is dat ook duidelijk voor je! Wij vinden het ook fijn dat we er zo uit zijn gekomen 🙂.

Namens de Simyo moderators; hele fijne feestdagen en een gelukkig uiteinde!

Groetjes, Tiury

Reageer