.

Beantwoord

Hoe kom ik aan enorm dataverbruik op 6 augustus?

  • 7 August 2015
  • 6 reacties
  • 638 Bekeken

Dag Simyo,

Tot mijn verbazing ontving ik vanmorgen van jullie een SMSje waarin mij werd meegedeeld dat ik al tot over 80% van mijn databundel zit. In de grafieken zie ik dat ik gisteren (donderdag, 6 augustus) ruim 700 MB in één hap heb verbruikt. Naar mijn weten heb ik niets bijzonders gedaan en ik snap dan ook niet hoe dit verbruik zou hoog kan zijn. Ik ben gister vrijwel de hele dag thuis geweest en dan zit ik altijd op mijn WiFi.

Kunnen jullie mij van een specificatie of iets voorzien?
icon

Beste antwoord door de leon 7 August 2015, 18:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
dan zit ik altijd op mijn WiFi.

Kunnen jullie mij van een specificatie of iets voorzien?


Vertrouw nooit blindelings op (je) WiFi. Enige onstabiliteit en je smartphone schakelt doodleuk over op je mobiele dataverbinding. We weten niet wat voor telefoon je hebt maar in een aantal kan je zeker dataverbruik van apps nakijken.

I.v.m. privacy kan Simyo (maar ook andere providers) niet registreren (en dus specificeren) wáár dataverbruik precies voor gebruikt wordt. Ze kunnen wel zien op welk / welke tijdstip(pen) dat dataverbruik heeft plaats gevonden.

Ik kan je sowieso adviseren om een of twee goede dataverbruikapps te installeren op je smartphone. Ze meten realtime je dataverbruik en je kunt zelf waarschuwingen instellen, al bij lage percentages. Simyo neemt overigens geen verantwoording voor de juiste werking van dit soort apps. Mijn ervaring is dat ze aardig accuraat werken.
Ik heb Watchdog erop gezet, en meteen 4G uit mijn abonnement geknald. Moet me niet nog eens overkomen, want dan ben ik meteen weg bij Simyo (mijn eerste maand...). Bij vorige provider nooit problemen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Aclypse, welkom op ons forum!

In navolging van het antwoord de leon (dank je!) kan ik je nog deze tips meegeven over hoe je ongewenst verbruik kunt voorkomen en inzicht kunt krijgen in je dataverbruik.
Ik hoop dat je er als nog achterkomt wat het geweest is. Laat je ons het dan weten?
Hoi Aclypse,
mij overkwam hetzelfde, in de nacht van 6 op 7 augustus. Zie hier: https://forum.simyo.nl/internet-62/help-onverklaarbaar-dataverbruik-bijbehorend-hoge-kosten-dat-29457

Sterkte, ik verwacht namelijk niet dat Simyo de consument in deze ook maar iets tegemoet zou komen.
Reputatie 7
Badge +9
Vervelend dit. Ik blijf pleiten bij Simyo voor afknijpen van de dataverbinding of een dataplafond. Tot die tijd, nogmaals, installeer een paar (niet één) goede dataverbruikapps.

Met je laatste zin ben ik het niet helemaal eens. Simyo is al meerdere malen coulant geweest bij klanten.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor je reactie De Leon. Het klopt wat je aangeeft. We doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Deze gevallen worden allemaal individueel beoordeeld.

@M-vandewetering, ik zie dat je hebt gereageerd in jouw eigen topic. Hier heb ik ook een reactie geplaatst.

Groetjes,
Angela

Reageer