.

Beantwoord

Hoe kan ik verbruik hebben buiten mijn bundel?

  • 2 June 2014
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Badge
Hoi, ik heb sinds zondag 1 juni een internetbundel van 200 mb

Die heb ik savonds geactiveerd.

Tot mijn verbazing wordt mijn internetverbruik al bijgehouden vanaf 1 juni 00.01 uur
Toen had ik het abonement nog niet eens......

Ik zou die dag al voor  629kb hebben verbruikt, terwijl ik alleen thuis  op mijn eigen draadloos internet heb gezeten
Zo raak je dus in rap tempo door je bundel heen, terwijl ik thuis op mijn draadloze internet zit...erg vreemd

ook wordt er diverse keren 0.01 cent  berekend

Of vergis ik me en wordt en met Internetgebruik iets anders bedoeld dan Mobiel internet gebruik?

groeten
icon

Beste antwoord door Dries 4 June 2014, 12:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
En ik zie net dat ik de optie internet op je mobiel, kan uitzetten op mijn pagina

Maar als ik een keer ergens ben waar ik opeens toch wil internetten, dan kan dat dus niet.....dus waarom dan een bundel?

Is er hier een oplossing voor?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi pearle,

Je kon al internetten voordat je de bundel had aangezet. De optie 'internet op je mobiel' staat namelijk altijd standaard aan. Je hebt dus verbruik gehad buiten je bundel. Nu heb jij ongeveer 629 KB verbruikt, dat is omgerekend € 0,04 en valt heel erg mee.

Je hebt de optie nu uit staan. Ik raad je dus aan om die weer aan te zetten zodat je van bundel gebruik kunt maken 🙂 Kijk regelmatig op Mijn Simyo of de Simyo app om te kijken hoeveel MB je nog over hebt tot het einde van de maand.

Heb ik je nog meer vragen of is het allemaal duidelijk zo?
Badge
Ja dank je wel is duidelijk
Ik heb voor het eerst een smartphone, dus alles is even wennen

Ik heb nu ook al door dat ik op mijn telefoon zelf het dataverkeer kan uitzetten, ik neem aan dat dit betekend dat ik dan geen gebruik maak van mijn bundel, maar dan gebruik maak van wifi?

Groetjes
Reputatie 2
Badge +6
Hoi pearle,

Fijn dat het zo duidelijk is :)

Op de meeste telefoons kun je inderdaad zelf de mogelijkheid voor 3G uitzetten. Wij kunnen dat alleen niet zien. Als je er dus 100% zeker van wilt zijn, zet het dan uit op Mijn Simyo. Zo blokkeer je internet op de simkaart.

Let goed op je dataverbruik. Je bent nieuw met internet op je mobiel, dus ik denk ik stuur je even een blog mee waar je meer info vindt over ongewenst dataverbruik van mobiele telefoons. Kijk op deze website om te zien welke handelingen veel dataverbruik met zich meebrengen.

Mocht je vragen hebben dan help ik je graag verder!

Reageer