.

Beantwoord

Hoe kan ik verbinding maken met het internet terwijl ik niets doe?

  • 1 December 2015
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

Geen resultaat voor de zoekterm 'Ik krijg af en toe bericht dat mijn telefoon internet verbruikt zonder bundel. Maar dat is altijd op momenten dat ik niets doe met de telefoon. Ik gebruik alleen Wifi. Hoe kan ik dit voorkomen?'
icon

Beste antwoord door Angela 2 December 2015, 13:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je helemaal niet wilt dat je telefoon mobiele data verbruikt, d.w.z. via Simyo, dan kun je het beste de "internet op je mobiel" optie op Mijn Simyo uit zetten. Je kunt ook het mobiele dataverbruik uitzetten op je smartphone, maar die methode is niet helemaal waterdicht. In beide gevallen blijft internet via WiFi gewoon mogelijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kristar,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat je eerst zelf gezocht hebt naar een antwoord op jouw vraag! Jammer dat je het niet hebt kunnen vinden :(

Scotsman legt al goed uit dat niet alle methodes voor het uitzetten van het internet waterdicht zijn. Als jij denkt dat je aangemeld bent op de wifi, kan jouw telefoon toch een connectie maken met ons netwerk. Dit gebeurt vooral op momenten dat de wifi verbinding zwak is of helemaal wegvalt. Deze 'gaten' in de verbinding worden opgevuld door de connectie met ons netwerk.

Daarnaast is het goed om te begrijpen dat jouw telefoon niet alleen een connectie maakt als jij hier de opdracht voor geeft. Denk aan het synchroniseren van e-mails of whatsapp berichtjes of updates van apps en software. Dit kan allemaal door de telefoon zelf gedaan worden terwijl hij voor je op tafel ligt.

Het advies van Scotsman is het beste advies in deze situatie. Aangezien je geen internetbundel hebt, kun je de internetoptie het beste uitzetten via Mijn Simyo. Je kunt dan alleen nog gebruik maken van wifi. Je doet dit via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. De optie 'Internet op je mobiel' kun je hier uitzetten.

Laat je weten of dit gelukt is? Als je nog andere vragen hebt, zie ik deze ook graag.

@Scotsman, bedankt voor je antwoord en goede adviezen :)

Groetjes,
Angela

Reageer